Monday, March 1, 2010

ျမန္မာအေခၚခံရဖို႔ မထိုက္တန္တဲ့သူေတြ

ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၃ ရက္ေန႔က ေက်ာင္းသူေဟာင္း သံုးေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ တစ္ေယာက္က တိုက်ဳိက၊ တစ္ေယာက္က တိုင္ေပ က၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ တိုင္ေပမႇာ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ႏႇစ္ သြားေနၿပီးမႇ ရန္ကုန္ျပန္လာေနသူ ျဖစ္တယ္။ တိုင္ေပကတစ္ေယာက္ ကေတာ့ တ႐ုတ္ႏႇစ္သစ္ကူးအခ်ိန္ ေရာက္တိုင္း ျပန္လာေနက်ျဖစ္ေပမယ့္ ဂ်ပန္ကတစ္ေယာက္ကေတာ့ ထြက္သြားၿပီးကတည္းက အခုမႇပထမဆံုး အႀကိမ္ျပန္ေတြ႕ရတာ ျဖစ္တယ္။


ဗမာစကားပီသတဲ့လူေတြ


    သံုးေယာက္သားခ်ိန္းၿပီး အတူေရာက္လာၾကတာဆိုေတာ့ စကား ေတြေျပာလို႔ မကုန္ေအာင္ျဖစ္ေနၾက တယ္။ အဲဒီလိုစကားေျပာၾကရင္းက တစ္ခုသတိထားလိုက္မိတယ္။ ဂ်ပန္ ကလာတဲ့ တပည့္မက ဗမာစကားကို ဘာသံမႇမ၀ဲဘဲ ပီပီသသႀကီးေျပာေနတဲ့အခ်က္ ျဖစ္တယ္။ အခုတေလာ ေရဒီယိုကေနၾကားၾကားေနရတဲ့ ဂ်ပန္ေရာက္ဗမာေတြရဲ႕စကားေျပာသံေတြ  ဟာ ဂ်ပန္သံ၀ဲ၀ဲ ေနၾကတာေတြ႕ရတယ္။ စကားေျပာရင္းေနာက္ဆံုး စကားလံုးက်ရင္ အသံကိုသံရႇည္ဆြဲ သြားၿပီးမႇ ႐ုတ္တရက္ ရပ္ပစ္လိုက္ၾကတယ္။ ဂ်ပန္စကားေျပာေနက်မို႔ ေနမႇာပဲလို႔မႇတ္ထင္ေနတယ္။ ေဟာအခု တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဘာသံမႇမ၀ဲဘဲ ဗမာစကားကို ဗမာလိုပဲပီပီသသႀကီး ကိုေျပာေနလိုက္တာ အံ့ၾသေတာင္ သြားရတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူက ဗမာေတာင္မဟုတ္ပါဘူး။ လား႐ိႈး ဇာတိ ျမန္မာျပည္ေပါက္ တ႐ုတ္မေလးပါ။ စက္မႈတကၠသိုလ္က ဗိသု ကာဘြဲ႕ရၿပီး ၁၉၈၈ ခုႏႇစ္ မတုိင္မီက တည္းက ဂ်ပန္ကို ထြက္သြားတာျဖစ္ ပါတယ္။ အခုေရာက္လာတဲ့ သံုးေယာက္စလံုး တ႐ုတ္မေလးေတြပါ။ တိုင္ေပမႇာေနသူကလည္း ဟိုမႇာ ႏႇစ္ေပါင္းႏႇစ္ဆယ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဘာသံမႇ မ၀ဲပါဘူး။


ဗမာစကားမပီသတဲ့ဗမာေတြ


အသံမ၀ဲ႐ံုတင္မဟုတ္ဘူး။ သူ က ျမန္မာျပည္ကိုလည္း ခ်စ္ပါ တယ္။ ႏႇစ္ကူးခ်ိန္ေရာက္တိုင္း တစ္ႏႇစ္တစ္ေခါက္ ေရာက္ေအာင္ျပန္ပါ တယ္။ ေရာက္တာနဲ႔သူ႕ဇာတိ ဇီးကုန္း ကိုျပန္ၿပီး ငယ္စဥ္က ဆရာသမား ေတြကိုလိုက္လံ ေတြ႕ဆံုၿပီးကန္ေတာ့ ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ဘာေတြကိုလည္း လႇဴဒါန္းမႈေတြ လုပ္ပါတယ္။ သူက တိုင္ေပကအဆင့္ျမင့္ ႏိုင္ငံတကာဟိုတယ္ႀကီးတစ္ခုမႇာ မန္ေနဂ်ာအဆင့္ ရာထူးရထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမ်ားတကာေတြလို မိဘေဆြမ်ဳိးေတြပါေခၚၿပီး ဟိုမႇာမေနပါ ဘူး။ တစ္ေယာက္တည္းပဲ ေနပါတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြလို ႏႇစ္ေပါင္းႏႇစ္ဆယ္၊ အစိတ္ႏိုင္ငံျခားသြားေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ေပါက္ တ႐ုတ္မေလးေတြက ဗမာ စကားပီပီသသေျပာၿပီး ျမန္မာျပည္ ကို ခ်စ္ေနၾကေပမယ့္ လြန္ခဲ့တဲ့ေလး ငါးႏႇစ္ကမႇ ႏိုင္ငံျခားေရာက္သြားတဲ့ ဗမာစစ္စစ္ေတြက ဗမာစကားကိုႏိုင္ငံျခားသံ၀ဲၿပီး ေျပာေနၾကတာကိုေတာ့ ဘယ္လိုမႇနားမလည္ႏိုင္တာ အမႇန္ပါပဲ။


ျမန္မာျပည္နဲ႔မတန္ဘူးတဲ့


တခ်ဳိ႕မ်ား ဗမာစကားကို ႏိုင္ငံျခားသံ၀ဲၿပီး ေျပာ႐ံုေတာင္မကပါဘူး။ သူတို႔တတ္ထားတဲ့ ပညာေတြဟာ ျမန္မာျပည္နဲ႔ မတန္ေအာင္ ျမင့္ေနတဲ့ အတြက္ ျပန္လာလည္းအခ်ည္းႏႇီးပဲ လို႔ေတာင္ေျပာတတ္ၾကေသးတယ္။ တတ္ထားတဲ့ပညာနဲ႔ လူသားေတြကို အက်ဳိးျပဳေနဖို႔ပဲလိုတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံသားျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ အျမင္မ်ဳိးမထားသင့္ဘူး။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရႇင္းေခတ္မႇာ ဂလိုဘယ္ အ ျမင္ရႇိဖို႔ လိုတယ္။ ဟိုႏိုင္ငံသား၊ ဒီႏိုင္ငံသားဆိုတဲ့ သတ္မႇတ္ခ်က္ေတြဟာ ေခတ္နဲ႔ မညီေတာ့ဘူး။ လူသားအားလံုးဟာ ကမၻာသူ၊ ကမၻာသားေတြပဲ လို႔ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ရမယ္လို႔လည္း ေျပာေလ့ရႇိၾကတယ္။ အရႇက္ မရႇိလို႔ မ်က္ႏႇာေျပာင္တိုက္ၿပီးေျပာေန ၾကတာပါ။ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာကကိုယ့္ ေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအ၀ိုင္းကိုေတာင္ အက်ဳိးျပဳခ်င္တဲ့ ေစတနာမရႇိတဲ့သူမ်ဳိးက ကမၻာ့ လူသားေတြကို အက်ဳိးျပဳမယ္လို႔ ေျပာေနတာကိုဘယ္သူက ယံုမႇာလဲ။


သူမ်ားေတြပါ အၿမီးျပတ္ေစခ်င္လို႔


လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ခ်င္း ကိုယ္ေနခ်င္ရာေန၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္၊ ကိုယ့္အပူမဟုတ္လို႔ ဘာမႇေျပာစရာမရႇိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အၿမီးျပတ္တာကို ဆိတ္ဆိတ္မေနဘဲ သူမ်ားေတြပါ အၿမီးလိုက္ျဖတ္ဖို႔ ေတာင္ေျပာေျမာက္ေျပာ ေလ်ာက္ေျပာေနတာေတြေတာ့ သည္း မခံႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေတာ္ပါေသးတယ္။ အဲဒီလို အၿမီးျပတ္ေတြက လက္တစ္ဆုပ္စာေလာက္သာရႇိလို႔။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ျမန္မာလူငယ္ေတြ အမ်ားစုကေတာ့ သူတို႔လိုမဟုတ္ၾက ဘူး။ ႀကိဳးစားပမ္းစားအလုပ္ေတြ လုပ္ၿပီး မိဘေတြကိုေက်းဇူးဆပ္ေန ၾကရႇာတာပါ။ တခ်ဳိ႕မ်ား အလုပ္ႏႇစ္ မ်ဳိးေျပာင္းၿပီး တစ္ေန႔ကို ၁၆ နာရီ ေလာက္အထိကို လုပ္ၾကရရႇာတာ။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အလုပ္တစ္ဖက္လုပ္ရင္းနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ပညာ သင္လိုက္ၾကေသးတယ္။ ဒီၾကားထဲ ကေတာင္ မိဘေတြဆီလစဥ္မပ်က္မကြက္ လႇမ္းၿပီးကန္ေတာ့ေနၾကတာ ခ်ီးက်ဴးစရာေကာင္းလႇတယ္။


တြံေတးသိန္းတန္ႀကိဳက္ၾကလြန္းလို႔


အႏႇစ္ႏႇစ္ဆယ္၊ အစိတ္ ႏိုင္ငံျခားသြားမယ့္သူေတြကို အဂၤလိပ္ စကားေျပာသင္တဲ့ ဆရာလုပ္ခဲ့တာဆို ေတာ့ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမႇာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြေထာင္ နဲ႔ခ်ီၿပီးရႇိေနၾကပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ဟာ သူတို႔ပညာနဲ႔မထိုက္တန္ေသးလို႔ ျပန္မလာဘူးလို႔ ေျပာတဲ့သူ ကိုယ့္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားထဲက ေလး ငါးေယာက္ထက္မပိုပါဘူး။ အမ်ားစုက ျမန္မာျပည္ကို လြမ္းတသသနဲ႔ ေနေနၾကတာခ်ည္းပါ။ တြံေတးသိန္းတန္နဲ႔ ဟသၤာတထြန္းရင္ သီခ်င္းေခြေတြဆို ကိုယ္ကသာနားမေထာင္တာ တပည့္ေတြမႇာလို႔ ခဏခဏ၀ယ္ပို႔ေန ရတယ္။ တခ်ဳိ႕မ်ား ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေက်ာက္င႐ုတ္ဆံုနဲ႔ လဲမိႈ႕ေခါင္းအံုး ေတာင္မႇာလို႔ပို႔ရတယ္။ အေမရိကန္ မႇာ ေမြးၿပီး ဟိုမႇာပဲႀကီးတဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ ေျမးေယာက်္ားေလးက ေတာင္ျမန္မာျပည္ကအခ်ဥ္ထုပ္ေတြ နဲ႔ လက္ဖက္သုပ္ကိုသိပ္ႀကိဳက္တာ။ ''မ်ားမ်ားနဲ႔ျမန္ျမန္ပို႔ပါဖုိးဖိုး'' လို႔ဖုန္း ဆက္တိုင္းေျပာေလ့ရႇိပါတယ္။


သူတို႔ျပန္လာၾကမႇာပါ


အေဖဗမာ၊ အေမဗမာဆိုေတာ့ ေျမးကေလးရဲ႕ကိုယ္ထဲမႇာ စီးဆင္းေနတဲ့ေသြးေတြက ဗမာ့ေသြးေတြခ်ည္း မဟုတ္လား။ ဇာတိေသြးဆိုတာ ေပ်ာက္ခဲပါတယ္။ ဗမာေသြးမေႏႇာ တဲ့ တပည့္မေလးေတြေတာင္ ျမန္မာ့ ေျမမႇာေမြး၊ ျမန္မာ့ေလကို႐ႇဴ၊ ျမန္မာ့ ေရကိုေသာက္ၿပီး ျမန္မာ့ဆန္ကိုစားခဲ့ ၾကတာ ျဖစ္ေလေတာ့ ျမန္မာျပည္ကိုပဲ လြမ္းတသသျဖစ္ေနၾကတာပါ။ အခြင့္သာတိုင္း ျမန္မာျပည္ကိုျပန္လာ ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအျပင္ထြက္ ၿပီး ႏိုင္ငံစံုေရာက္ဖူးေလေလ ျမန္မာ ျပည္ေလာက္ေနခ်င္စရာေကာင္းတဲ့ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ႏိုင္ငံမရႇိဘူးဆိုတာ သိေလေလျဖစ္တာေၾကာင့္ တစ္ေန႔မႇာ သူတို႔ျပန္လာၾကမႇာပါ။ ျမန္မာျပည္ဟာ သူတို႔ပညာနဲ႔ မထိုက္တန္ေသးဘူးဆိုတဲ့ လူေတြကိုလည္းစကား တစ္ခြန္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးေတြဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိး ျဖစ္ဖို႔ထိုက္တန္တဲ့ အဆင့္မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။


အနတၲကို ဦးထိပ္ထား


ျမန္မာလူမ်ဳိးျဖစ္ဖို႔ဆုိတာ လြယ္တယ္ထင္သလား။ ျဗဟၼစိုရ္တရားနဲ႔ ဟီရိၾသတပၸတရားေတြကို နားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုး မႇ ျမန္မာလူမ်ဳိးစစ္တာ။ ႏိုင္ငံျခားမႇာ ဘယ္ေလာက္အၾကာႀကီးေနေန ဒီတရားေတြကို လိုက္နာက်င့္ၾကံေနသေရြ႕ျမန္မာလူမ်ဳိးလို႔ ေခၚႏိုင္တယ္။ ဒီ တရားေတြကို လံုး၀ပစ္ပယ္ၿပီး 'ဘယ္သူေသေသငေတမာၿပီးေရာ' ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးထားသူဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမႇာေနလည္း ျမန္မာလူ မ်ဳိးလို႔ အေခၚခံရဖို႔ မထိုက္တန္ပါဘူး။ ျမန္မာစိတ္၊ ျမန္မာစ႐ိုက္ရဲ႕ အႏႇစ္ သာရက 'အတၲ' ကိုပယ္ခြာျခင္းျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဆံုးမခဲ့တဲ့ 'အနတၲ' တရား ကိုဦးထိပ္ထားၾကတယ္။ ''ဘယ္သူ ေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ'' စိတ္က 'အတၲ' လြန္ကဲမႈျဖစ္တယ္။ လူအမ်ား ဘာျဖစ္ျဖစ္ 'ငါ' ေကာင္းစားဖို႔သာ အဓိကဆိုတဲ့စိတ္ျဖစ္တယ္။ ဒီလူမ်ဳိး ေတြက ေမ်ာက္ျပဆန္ေတာင္းလုပ္တာမ်ဳိးကိုလည္း ရႇက္ရေကာင္းမႇန္း မသိဘူး၊ေၾကာက္ရေကာင္းမႇန္းလည္း မသိဘူး။ ေမတၲာ၊က႐ုဏာ၊ ေစတနာ ဆိုတာေတြလည္းနားမလည္ပါဘူး။ ဒီလူမ်ဳိးေတြဟာ ျမန္မာလို႔အေခၚ ခံရဖို႔ မထိုက္တန္သူေတြပါ။

Written by လူထုစိန္၀င္း              
မွတ္ခ်က္ ။   ။ “ေဟ့ ... ျမန္မာဟာ ျမန္မာပဲ။ ျမန္မာဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ေနရမယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ေသရမယ္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ ်ိဳးေၾကာင့္ ေရေျမျခားကိုေရာ က္ေနရေပမယ့္ တစ္ေန႔မွာ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ရမယ္။ အခြင့္အေရး တစ္စံုတစ္ရာေၾကာ င့္ ႏုိင္ငံျခားသားလ ုပ္ဖို႔ဘယ္ေတာ့မ ွ စိတ္မကူးေလနဲ႔။”
(ဦးသန္႕)

နအဖ၏ စီးပြားေရး အထုပ္ျဖည္ျခင္း နဲ႔ ျမန္မာလူထု၏ စီးပြားေရးကံၾကမၼာ


၂၀၁၀ ခုႏွစ္သို႔ ကူးေျပာင္းၿပီးေနာက္မွာ နအဖ အစိုးရရဲ႕ ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္ေရးလို႔ ေခါင္းစဥ္ တပ္ထား တဲ့ အစီအစဥ္ဟာ ပိုမိုကသုတ္ကယက္ ႏိုင္လာပါတယ္။ ၿငိမ္ပိ၊ န၀တ၊ နအဖ စသျဖင့္နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၁နွစ္ေက်ာ္အတြင္း တခါမွ် လုပ္ခြင့္မေပးခဲ့ဖူးတဲ့ ေလာင္စာဆီ လက္လီျဖန္႔ျဖဴးေရး လုပ္ငန္းကို ပုဂၢလိက လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာကို ရုတ္တရက္ သတင္းထြက္ေပၚလာပါတယ္။
အဲလို ျဖန္႔ျဖဴးခြင့္ မေပးခင္သီတင္းပတ္မ်ားမွာ ႏိုင္ငံျခား အိတ္စ္ပို႔ ၀င္ေငြရွိတဲ့ ကုမၸဏီေတြ ေလာင္စာဆီတင္သြင္းခြင့္ ရွိတယ္ဆိုၿပီး ပထမအဆင့္ ခြင့္ျပဳလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာမွ လက္လီ ျဖန္႔ျဖဴးေရးကိုပါ ပုဂၢလိကလုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးၿပီး လက္ရွိ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌါနက လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ တႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ လက္လီျဖန္႔ျဖဴးေရးဆိုင္ ၂၄၆ ဆုိင္ကို ပုဂၢလိက လက္ထဲလႊဲေပးဖို႔ အဆိုျပဳလႊာေတြ ေခၚတဲ့ေၾကျငာခ်က္ကို ေဖေဖၚ၀ါရီ ၅ရက္ေန႔မွာ ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။
ဓါတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီဆိုင္ေတြမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကိုတိုင္ သူတို႔ေရွ႕ေရး ဘာျဖစ္မလဲဆိုတာ မသိၾကေသးဘူး လို႔ဆိုပါတယ္။
“မၾကာေသးခင္ ေနျပည္ေတာ္မွာ လုပ္တဲ့ ၀န္ႀကီးဌါနတြင္း အစည္းအေ၀းမွာ ေအာက္က ၀န္ထမ္းေတြက ၀န္ႀကီးကိုေမးတယ္။ သူတုိ႔ကို ဘယ္လို အစီအစဥ္ရွိလဲဆိုတာ။ ၀န္ႀကီးကလည္း သူကိုယ္တိုင္လည္း မသိေသးဘူး၊ အထက္ကလုပ္ေနတာ လို႔ပဲေျပာတယ္”
လို႔ ဓါတ္ဆီဆိုင္တဆိုင္မွ ၀န္ထမ္းတဦးကေျပာပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၀င္ေငြ အေကာင္းဆံုး ၀န္ထမ္းမ်ားထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ ေလာင္စာဆီဆိုင္ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ဘ၀အခုတႀကိမ္ အလွည့္အေျပာင္းမွာေတာ့ အေျခမခုိင္ေတာ့ပဲ ယိမ္းယိုင္လာေနပါၿပီ။
ဆိပ္ကမ္းလည္း ေရာင္းမည္
အဲဒီလိုပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ လထဲမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရန္ကုန္ျမစ္ကမ္းနား တေလွ်ာက္ရွိတဲ့ အစိုးရ ၀န္ႀကီးဌါနပိုင္ ၀န္ထမ္းအိမ္ရာမ်ား၊ ရံုးအေဆာက္အဦမ်ား အားလံုးကိုလည္း နအဖ အတြင္းေရးမွဴး (၁) စာရင္းေတာင္းလို႔ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌါနအလိုက္ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း ဓါတ္ပံုရိုက္၊ စာရင္းျပဳစုၿပီး တင္ေပးၾကရပါတယ္။
ရန္ကုန္ျမစ္ တေလ်ာက္ရွိ လင္းစေဒါင္းမွစၿပီး စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌါန၊ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌါန၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌါနပိုင္ ေျမႏွင့္ ၀န္ထမ္းအိမ္မ်ား၊ ဂိုေဒါင္မ်ား၊ ေနာက္ အလံုနဲ႔ ၾကည့္ျမင္တုိင္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ ျမန္မာ့သစ္လုပ္ငန္း၊ သီရိမဂၤလာ ကုန္စိမ္းေစ်း စသျဖင့္ ရန္ကုန္ျမစ္ကမ္းတေလွ်ာက္က ေနရာေတြကို အတိုင္းအတာနဲ႔ အေဆာက္အဦအေရအတြက္ အေလာတႀကီးေကာက္ယူေနခဲ့ပါတယ္။
ရန္ကုန္ျမစ္နေဘးမွာ ရွိတဲ့ ေစ်းႀကီးေတြမွာ ေရာင္းခ်သူေတြလည္း ယခုအခါ မ်က္ခုံးလႈပ္ေနၾကပါၿပီ။ သီရိမဂၤလာေစ်းကို ေရႊ႕ေျပာင္းမယ္။ အလံုကမ္းနားမွာ ရွိတဲ့ ျမန္မာ့ သစ္လုပ္ငန္း အပိုင္ ၀န္ထမ္းအိမ္မ်ား၊ သစ္စက္မ်ားကို ေရႊျပည္သာၿမိဳ႕နယ္ထဲက ၀ါးတစ္ရာေျပာင္းမယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းမ်ားလည္း ထြက္ေပၚေနပါၿပီ။ ရန္ကုန္ျမစ္ကမ္းနေဘးမွာ ေနထို္င္ေနၾကသူေတြ ဌါနဆိုင္ရာအလိုက္ စာရင္းေကာက္ယူၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းၾကရဖို႔ အေျခအေနျဖစ္ေနပါၿပီ။
ေစ်းလည္းေျပာင္းမည္
သီရိမဂၤလာေစ်းကို ေရႊ႕ေျပာင္းမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကိုၾကားသိရလို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ကို ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္ေတြက ေမးျမန္းၾကတဲ့အခါ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ေလာေလာဆယ္ ေျပာင္းရန္ အစီအစဥ္မရွိေသးလို႔ျပန္ေျဖခဲ့ပါတယ္။ `ေလာေလာဆယ္ ´ ဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ ၀ိနည္းေရွာင္တဲ့ စကားလံုးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကိုျပည္တြင္းဂ်ာနယ္လစ္ေတြ နဲ႔ စာဖတ္သူတခ်ိဳ႕သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ`ေလာေလာဆယ္´ဆိုတာ ဘယ္ႏွရက္၊ ဘယ္ႏွပတ္ကို ရည္ညႊန္းေျပာဆိုတာလဲလို႔ စဥ္းစားေနၾကပါၿပီ။ နအဖ အဖြဲ႔အထက္က လုပ္ေဆာင္တဲ့ ကိစၥမို႔လို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္အေနနဲ႔ ဘာမွ ဆံုးျဖတ္ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္ မရွိတာကို ရိပ္မိၾကပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ  MAI ျမန္မာအဲေ၀း အင္တာေနရွင္နယ္ ကိုလည္း ကေမၻာဇဘဏ္ လုပ္ငန္းရွင္ ဦးေအာင္ကုိ၀င္း အပါအ၀င္ လုပ္ငန္းရွင္ ႏွစ္ဦးသံုးဦး လက္ထဲေရာင္းခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ အစုိးရပိုင္လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကို လက္လြႊဲေပး၊ ေရာင္းခ်ေပးေနရာမွာ အမ်ားဆံုး ရရွိတဲ့သူ၊ အေကာင္းဆံုးလုပ္ငန္း ေတြရရွိသူကေတာ့ ထူးကုမၸဏီ ပိုင္ရွင္ ဦးေတဇပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားထဲက တမူးပိုရွဴသူေတြ
စီးပြားေရး လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားအား အစိုးရနဲ႔နီးစပ္တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြလက္ထဲ လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ေပးတဲ့ အစီအစဥ္မွာ တဒါဇင္ေက်ာ္ ႏွစ္ဒါဇင္မွ်ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား အားလံုး အခြင့္အေရး တန္းတူမရၾကပါဘူး။ ဦးေတဇနဲ႔ ဦးေဇာ္ေဇာ္၊ ေအးရွားေ၀ါလ္ ဦးထြန္းျမင့္ႏိုင္တို႔က အရင္ဆံုးအခြင့္အေရး ရၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ ဦးခ်စ္ခိုင္၊ ဦးခင္ေရႊ၊ ဦးေဌးျမင့္၊ ေရႊသံလြင္ဦးေက်ာ္၀င္း အစရွိသူေတြက ရၾကပါတယ္။
ယခင္ဆယ္စုႏွစ္ တခုလံုး အျမတ္အစြန္းေကာင္းတဲ့ စားအုန္းဆီ ၀ယ္ယူတင္သြင္း တဲ့လုပ္ငန္းကို ထူးကုမၸဏီကပဲ တဦးထည္း လုပ္ကိုင္ခဲ့ၿပီး အျမတ္အစြန္းေလ်ာ့က်လာတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ႏွစ္ ၀န္းက်င္က်မွ အျခားလုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုပါ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ယခုတႀကိမ္မွာလည္း ဦးေတဇ ၊ ဦးေဇာ္ေဇာ္၊ ဦးထြန္းျမင့္ႏိုင္တို႔ အေနနဲ႔ အက်ိဳးအျမတ္မ်ား မယ့္လုပ္ငန္းေတြကို ေရြးယူၾကမယ့္ အရိပ္လကၡဏာေတြ ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။
ျပည္သူ လူထု အက်ိဳးစီးပြား မ်က္ႏွာစာ
ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕မွာ အက်ိဳးအျမတ္ ေကာင္းတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္ၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္လည္း အေရးပါတဲ့ က႑ေတြဆိုရင္ အစိုးရက ထိန္းရံုသာထိန္းေပးၿပီး အမ်ားက အစုရွယ္ယာ၀င္ႏိုင္တဲ့ အမ်ားပိုင္ လြတ္လပ္တဲ့ စီးပြားေရး ကုမၸဏီအျဖစ္ တည္ေထာင္ကာ လုပ္ကိုင္ေစတာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး Japan Railway ကိုအဆိုပါပံုစံနဲ႔ ဖြဲ႔စည္း လုပ္ကိုင္ေစပါတယ္။ အစိုးရက ကိစၥအ၀၀မွာ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မျပဳပဲ ကုမၸဏီ ဘုတ္အဖြဲ႔ကသာ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကုိင္တာပါ။ အဆိုပါကုမၸဏီဟာ ၿပိဳင္ဘက္ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိပဲ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးကို လုပ္ကိုင္ႏိုင္ၿပီး အက်ိဳးအျမတ္လည္း ေကာင္းတဲ့ လုပ္ငန္းတခုျဖစ္ပါတယ္။ အစုရွယ္ယာ၀ယ္ယူၾကတ့ဲ့ လူထုအေနနဲ႔ လည္းကုမၸဏီ အက်ိဳးအျမတ္ေကာင္းတဲ့အခါ အျမတ္ခြဲေ၀မႈ ရရွိၿပီး ရွယ္ယာပိုင္သူ အားလံုးအက်ဳိးရွိေစပါတယ္။
ယခုျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္ရာမွာ ယခင္အစိုးရက အားလံုးထိန္းခ်ဳပ္ထားၿပီး အရံႈးေပၚေနခဲ့တဲ့ အစိုးရပိုင္လုပ္ငန္းေတြကို ယခု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ နီးစပ္ရာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို လက္လႊဲေပးတဲ့ အျဖစ္ကေတာ့ ျပည္သူအမ်ားရဲ႕ အက်ိဳး၊ စားသံုးသူအက်ိဳးကို နည္းနည္းမွ ငဲ့မၾကည့္တာ ေပၚလြင္ေနပါတယ္။
ျပည္သူပိုင္သိမ္းတဲ့ ပစၥည္းေတြကို နကိုမူလပိုင္ရွင္ထံလည္း ျပန္လည္ေပးအပ္ျခင္း မရွိပဲ၊ ပုဂၢလိကပိုင္ လုပ္ေဆာင္တဲ့ မူအရ ေလလံခ်ေပးရာမွာ မူလပိုင္ရွင္က ပထမဦးစားေပး ၊ အဆိုပါအေဆာက္အဦ သို႔မဟုတ္လုပ္ငန္းကို လက္ရွိငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ေနသူက ဒုတိယ ဦးစားေပးဆိုၿပီး ပါရွိေပမယ့္လို႔ လက္ေတြ႕ ခ်ေပးတဲ့အခါ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈလည္း မရွိပဲ အထက္လူႀကီးပိုင္းနဲ႔ ပိုင္သူေတြသာ ခ်ိတ္ပိတ္တင္ဒါ ေအာင္ျမင္ၾကတယ္လို႔ ၾကားသိရပါတယ္။
ပုဂၢလိကပုိင္ လုပ္ေသာ္လည္း လုပ္ငန္းရွင္အခ်င္းခ်င္း အၾကား လြတ္လပ္တဲ့ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ား မရွိပဲ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရတဲ့ ကုမၸဏီ တခုထည္းကသာ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ လုပ္ကိုင္ၾကမယ့္ အရိပ္လကၡဏာေတြပဲ ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ယူအမ္အက္ဖ္ စီစီအိုင္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟာလည္း နအဖ အစိုးရက ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ထားတဲ့ အမႈေဆာင္ေတြကပဲ ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းအသင္းေတြဖြဲ႔စည္းၿပီး စိုက္ပ်ိဳးသူ၊ ထုတ္လုပ္သူေတြကို ခ်ဳပ္ကိုင္၀ယ္ယူကာ တင္ပို႔ေနၾကတာပါ။
မၾကာမီကဖြဲ႔စည္းလိုက္တဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံ ဆန္စပါးလုပ္ငန္း အသင္းမွာလည္း ဆန္းစပါးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဂဃနဏ နားမလည္တဲ့ စစ္အစိုးရ နီးစပ္သူေတြ ကအဓိကေနရာေတြမွ ယူထားၾကၿပီး ဆန္စပါး အိတ္စ္ပို႔လုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါၿပီ။ စိုက္ပ်ိဳးသူလယ္သမားေတြ ရဲ႕ အခက္အခဲ၊ လယ္ယာက႑ရဲ႕ ေတြ႕ႀကံဳေနရတဲ့ ျပႆနာေတြကို စိတ္မ၀င္စားပဲ ထြက္ကုန္ကိုသာ ၀ယ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားပို႔မယ့္ သူေတြက ဥကၠဌ၊ ဒုဥကၠဌ လုပ္ေနၾကပါတယ္။ ဥကၠဌလုပ္သူက ဧဒင္ကုမၸဏီ ပိုင္ရွင္ ဦးခ်စ္ခိုင္ျဖစ္ၿပီး ဒုဥကၠဌသံုးေယာက္အနက္ ဦးလွေမာင္ေရႊနဲ႔ ဦးစိန္၀င္းလိႈင္တို႔ဟာ UMFCCI ရဲ႕ အမႈေဆာင္လူႀကီးေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။
ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ အထုပ္ျဖည္ပြဲ
ယခုလို ၂၀၁၀ ကူးေျပာင္းၿပီး ေနာက္ ကသုတ္ကယက္နဲ႔ လႊဲေျပာင္း ေရာင္းခ်ေနတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အစိုးရနဲ႔ ဆက္ဆံလုပ္ကိုင္ေနရတဲ့ ကုမၸဏီႀကီး တခုမွ အင္ဂ်င္နီယာ ၀န္ထမ္း တဦးကေျပာဆိုရာမွာ
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီ သူေဌးကလာမယ့္ ၂၊ ၃လအတြင္း အခုလို ယူစရာ ရွိတာေတြကို ၿပီးေအာင္လုပ္ရမယ္လို႔ ညႊန္ၾကားထားတယ္။ ေနာက္ၿပီးသူေျပာတဲ့အထဲမွာ ေရြးေကာက္ပြဲက ႏို၀င္ဘာမွာ လုပ္မယ္လို႔ဆိုတယ္”
လို႔ေျပာဆိုပါတယ္။
လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ ၀န္ႀကီးဌါနအသီးသီးက လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူေတြဟာ ဒီေနရာျပန္ ေရာက္မေရာက္ မေသခ်ာေတာ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့အခြင့္ အေရးအားလံုးယူ၊ ေနာက္ဆံုး ယုတ္စြအဆံုး ခ်ေရာင္းစရာမရွိတဲ့ တရားေရး ဌါနေတာင္ လာဘ္စားခ်င္တိုင္း စားၿပီး စီရင္ခ်က္ေတြကို ခ်မွတ္ေနတဲ့ အထိျဖစ္ေနပါတယ္။
          နအဖ၂၁ႏွစ္လံုးလံုး ခုတ္ေရာင္းခဲ့တဲ့ သစ္ေတာေတြ၊ ထူးေဖၚခဲ့တဲ့ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြ၊ တူးေရာင္းေနခဲ့တဲ့ ေရနံ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႕ေတြ အစရွိတဲ့ သယံဇာတေတြ အျပင္ယခုေနာက္ဆံုး က်န္ေသးတဲ့ အထုပ္ေတြျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္နဲ႔ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြက ေျမေနရာ၊ စက္ရံု အေဆာက္အဦ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကိုပါ ျဖည္ၿပီး  ေရာင္းစားေနတာကေတာ့ ဒီေန႔ ျမင္ကြင္းလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။ 
 
သန္းစိုးလိႈင္
မိုးမခ

ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ အမ်ဳိးသားေရးစြမ္းေဆာင္သူ စာေပပညာရွင္ၾကီးမ်ားကို ဂါရ၀ျပဳၾက

ယမန္ေန႔က ရန္ကုန္ျမိဳ႔၊ ေတာင္ဥကၠလာျမိဳ႔နယ္ ေနအိမ္ တအိမ္တြင္ ျမန္မာအမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္သူမ်ား၊ လူငယ္မ်ား စုေ၀းၾကျပီး အမ်ဳိးသားေရးစြမ္းေဆာင္သူ သက္ၾကီး စာေပပညာရွင္ၾကီးမ်ားကို ဂါရ၀ျပဳကန္ေတာ့ခဲ့ၾကသည္ဟု သိရသည္။

ဆရာ နန္းညြန္႔ေဆြ၊ ဆရာ ဦး၀င္းတင္ႏွင့္ ဆရာ ဦးေလးျမင့္တို႔ တက္ေရာက္ၾကျပီး၊ ဦးတင္ဦးႏွင့္ ဒဂုန္တာရာတို႔ ၂ ဦးမွာ က်န္းမာေရးအေျခအေနအရ အေရာက္မလာႏိုင္ခဲ့ၾကဟု ဆိုသည္။

“ဆရာဦး၀င္းတင္က က်န္းမာေရးေကာင္းတယ္သာ ဆိုတယ္။ ေျခေထာက္ေတြ ေယာင္ေနတာ ေတြ႔တယ္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ အင္အားကေတာ့ အျပည့္ပဲ။ ျပီးေတာ့ အဲသည္နားက အေ၀းေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတဦးရဲ့ အေမရဲ့ ဆြမ္းေကၽြးကို ဆက္ခ်ီတက္သြားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္” ဟု မိတ္ေဆြတဦးက မိုးမခကို ေျပာၾကားသည္။

စာေပပညာရွင္၊ သတင္းစာဆရာၾကီးတဦးျဖစ္သူ လူထုစိန္၀င္းကိုလည္း လူငယ္မ်ားက ေနအိမ္သို႔ သြားေရာက္ကန္ေတာ့ၾကခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

မိုးမခအေထာက္ေတာ္ ၀၀၃

မတ္ ၁၊ ၂၀၁၀

အလွမ္းေ၀းေနေသာ ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေရး

မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ကမာၻ႔သမုိင္းေရစီးေၾကာင္းသည္ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ တရားေသာဥပေဒ စုိးမုိးေရးကုိ ဦးတည္ေနသည္။ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားကလည္း ဒီမုိကေရစီႏွင့္ တရားေသာဥပေဒကုိပင္ လုိခ်င္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ျပည္သူ႔အက်ဳိး မသယ္ပုိးေသာ ဒီမုိကေရစီစနစ္လည္း ရွိႏုိင္ပါသည္။ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တင္ေျမႇာက္လုိက္ေသာ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္အခ်င္းခ်င္း အေပးအယူလုပ္ၿပီး ျပည္သူ႔သာယာ၀ေျပာေရးကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈသည့္စနစ္ကုိလည္း ဒီမုိကေရစီဟုပင္ေခၚ၏။ ဤႏုိင္ငံေရးစနစ္၌ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျပည္သူ႔အခန္းက႑ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားေပသည္။

၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ျပည္သူ႔အခန္းက႑သည္ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားသည္။ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္ကုိ စစ္အစုိးရက ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ၿပီး ႏွစ္ရွည္လမ်ား ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္း၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ လုံး၀လ်စ္လ်ဴ႐ႈလုိက္ေပေတာ့သည္။ ယခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမည္ဟု စစ္ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္သန္းေရႊ မၾကာမီက ေၾကညာလုိက္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီအခ်င္းခ်င္း ယွဥ္ၿပိဳင္အေရြးခံသည္ကုိ ဒီမုိကေရစီဟု ဗိုလ္သန္းေရႊက ယူဆၿပီး ေျပာဆုိလုိက္ျခင္းျဖစ္ပုံရသည္။

ျပည္သူ႔ဘ၀ သာယာ၀ေျပာေရးကုိ ဗိုလ္သန္းေရႊ မစဥ္းစားပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပၿပီး အႏုိင္ရေသာ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ စစ္ဗုိလ္မ်ား အေပးအယူလုပ္၍ အစုိးရဖြဲ႔သည္ကုိ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမုိကေရစီဟု ဗိုလ္သန္းေရႊက အမည္ေပးထားသည္။ အရပ္သားစစ္ဗိုလ္အစုိးရ မေပၚေပါက္မီ ႏုိင္ငံပုိင္ပစၥည္းေတြကုိ စစ္အုပ္စုအသုိင္းအ၀ုိင္းအား လက္သိပ္ထုိးေပးေနသည္။ စစ္ဗိုလ္ႏွင့္အရပ္သားပူးတြဲ၍ ကုိယ္က်ဳိးရွာေသာ ‘ရပ္ဗိုလ္’ စီးပြားေရးစနစ္တြင္ ကုေဋႂကြယ္သူေဌးအခ်ဳိ႕ ေပၚထြက္လာ၏။ တုိင္းျပည္၏ ဓနဥစၥာကုိ လူတစုက လက္၀ါးႀကီးအုပ္၍ ထင္သလုိ သံုးျဖဳန္းေနသည္မွာ ဒီမုိကေရစီမဟုတ္ပါ။

ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားကုိ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေပးျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္၏။ ဤသုိ႔ျဖစ္လာရန္အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပ႐ုံႏွင့္ မၿပီးေသးပါ။ ဥပေဒျပဳ၍ လုပ္ပုိင္ခြင့္ျပ႒ာန္း႐ုံႏွင့္လည္း မၿပီးေသးပါ။ ျပ႒ာန္းထားေသာဥပေဒကုိ လက္ေတြ႔က်င့္သုံးရန္ လုိပါသည္။ ျပည္သူ႔လုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိ အစုိးရက ေလးစားရမည္ျဖစ္ေပသည္။ ျပည္သူလူထု လြတ္လပ္စြာ စုေ၀းႏုိင္ရန္၊ ဆက္သြယ္ႏုိင္ရန္၊ သြားလာႏုိင္ရန္ လုပ္ေပးရပါလိမ့္မည္။ သုိ႔မွသာ ဒီမုိကေရစီအေျခခံျဖစ္ေသာ အရပ္သား အဖြဲ႔အစည္း (Civil Society) ျပန္လည္ရွင္သန္ေရးကုိ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္ေပမည္။ အနာဂတ္ႏုိင္ငံေရးစနစ္အေၾကာင္း အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးလာေစရန္ ျပည္သူလူထုကုိ အားေပးအားေျမႇာက္လုပ္ရပါလိမ့္မည္။

လူတစုအက်ဳိးသယ္ပုိးေသာ ဒီမုိကေရစီစနစ္ႏွင့္ အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ေသာ ဒီမုိကေရစီစနစ္သည္ ကြဲျပားျခားနားလွပါသည္။ တရားမွ်တေသာ ဥပေဒကုိ မက်င့္သုံးဘဲ အဂတိလုိက္စားမႈမ်ားေနပါက အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ ဒီမုိကေရစီကုိ မက်င့္သုံးႏုိင္ပါ။ ျပည္သူ႔ဆႏၵကုိ ဂ႐ုမစုိက္ေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားတစုႀကီးစုိးသည့္ ဒီမုိကေရစီ အတုအေယာင္ေဆာင္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အာဏာရွင္ႀကီးစုိးေသာႏုိင္ငံတြင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပုိမုိမ်ားျပား၏။ တ႐ုတ္အမႈထမ္းေလာက၌ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မ်ားလြန္းသျဖင့္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီ၀င္လုိက္နာရမည့္ ကုိယ္က်င့္တရား (၅၄) ခ်က္ကုိ ျပ႒ာန္းထားရသည္။ ဤသုိ႔မဟုတ္ပါက ကြန္ျမဴနစ္သူခုိးအစုိးရဟူ၍ အမည္တြင္မွာေသခ်ာသည္။ တ႐ုတ္အရာထမ္းမ်ားႏွင့္ မိသားစု၀င္မ်ားသည္ လက္ေဆာင္ပဏၰာ လက္ခံခြင့္ႏွင့္ အခြင့္ထူးခံခြင့္ မရွိေတာ့ဟုဆုိသည္။ သို႔ေသာ္လည္း တျပည္လုံးတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ အာဏာအလြဲသုံးစားမႈကုိ ခ်က္ခ်င္းရပ္ဆုိင္းေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးပါ။

ဗမာစစ္ဗိုလ္မ်ား၏ အဂတိလုိက္စားမႈသည္ စစ္တပ္၏ ႏုိင္ငံေရးဓေလ့ျဖစ္သည္။ လက္နက္ကုိင္မ်ား စုေ၀းေသာ အဖြဲ႔အစည္းတြင္ တဦးႏွင့္တဦး ယုံၾကည္မွသာလွ်င္ စိတ္ေအးလက္ေအး အလုပ္လုပ္ႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ဤအခ်က္ေၾကာင့္ ဗမာစစ္မႈထမ္းေလာကတြင္ ဆရာတပည့္ဆက္ဆံေရးကုိ အဓိကထားၾက၏။ ဆရာေကာင္းစားလွ်င္ တပည့္ခ်မ္းသာသည္။ ဆရာခင္ၫြန္႔ အဖမ္းခံရသည္ႏွင့္ တပည့္အားလုံး ေထာင္ထဲေရာက္ကုန္ေလ၏။ စစ္တပ္၏ ဆရာတပည့္စနစ္၌ အရပ္သား မပါ၀င္ပါ။ စစ္တပ္၏ ဆရာတပည့္ စနစ္သည္ အရပ္သားအစုိးရဖြဲ႔သည့္အခါတြင္လည္း ဆက္လက္တည္ရွိေနဦးမည္ျဖစ္သည္။ မဆလေခတ္ကုိၾကည့္လွ်င္ ဤအခ်က္ကုိ အထင္အရွားေတြ႔ႏုိင္ေပသည္။ စစ္ဗိုလ္ကုိတပည့္ခံ၍ ႏုိင္ငံေရးလုပ္မည့္ အရပ္သားမ်ား ဤအခ်က္ကုိ ေကာင္းစြာသတိျပဳသင့္သည္။

မဆလဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ကလည္း စစ္အစုိးရကုိ အရပ္သားအစုိးရအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းခဲ့၏။ သုိ႔ေသာ္လည္း စစ္ဗိုလ္လူထြက္ အစိုးရျဖစ္သျဖင့္ အမိန္႔နာခံေသာအဆင့္ကုိ မေက်ာ္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ အေျခခံလြတ္လပ္မႈႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္မႈကုိ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား နားလည္သည္။ မဆလအစုိးရသည္ သူတီထြင္ထားေသာ ႏုိင္ငံေရးအယူအဆကုိ ျပည္သူလူထု လက္ခံေအာင္ အတင္းအက်ပ္လုပ္သည္။ တုိင္းသူျပည္သားက လက္မခံသျဖင့္ ၈၈ ဒီမုိကေရစီအေရးေတာ္ပုံ ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။ န၀တ၊ နအဖအစုိးရကလည္း တုိင္းသူျပည္သားကုိ ပုံသြင္းၿပီး ခ်ဳပ္ကိုင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားျပန္၏။ သုိ႔ေသာ္လည္း စစ္အစုိးရအျမင္ကုိ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုက လက္မခံပါ။

ျပည္သူတြင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈရွိလာၿပီး မိမိဆႏၵကုိမိမိ တန္ဖုိးထားတတ္မွသာ ဒီမုိကေရစီကုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ လူတစုက စီစဥ္ေပး႐ုံႏွင့္ ဒီမုိကေရစီ က်င့္သုံးႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ ျပည္သူလူထုက မိမိဆႏၵကုိေဖာ္ျပ၍ ဒီမုိကေရစီ ေတာင္းဆုိသည္ကုိ အာဏာရအုပ္စုအေနျဖင့္ လုိက္ေလ်ာ႐ုံကလဲြၿပီး အျခားနည္းလမ္းမရွိေတာ့ေသာ အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ရွိလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကရပါသည္။ ဒီမုိကေရစီကုိ ေထာက္ခံေျပာဆုိ၍ ကြဲလြဲေသာအယူအဆကုိ လက္မခံႏုိင္ျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီကုိ ဆန္႔က်င္ရာေရာက္ေပသည္။

လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ဒီမုိကေရစီဓေလ့ ရွိ မရွိ သိလုိပါက မိမိဆႏၵကုိမိမိ တန္ဖုိးထားမထားဆုိသည္ကုိ ေလ့လာရပါလိမ့္မည္။ မိမိဆႏၵတန္ဖုိးထားမႈႏွင့္ ဒီမုိကေရစီစနစ္တုိ႔ ဆက္သြယ္ေနသည့္ အေထာက္အထား ေတြ႔ရသည္။ မိမိဆႏၵကုိ တန္ဖုိးထားတတ္မွ ဒီမုိကေရစီရွိႏုိင္ပါသည္။ ဒီမုိကေရစီရွိမွ မိမိဆႏၵကုိ တန္ဖုိးထားႏုိင္သည္မဟုတ္ပါ။ အာဏာရွင္ႀကီးစုိးခဲ့ေသာ အေရွ႕ဂ်ာမဏီႏွင့္ ခ်က္ႏုိင္ငံတြင္ မိမိဆႏၵတန္ဖုိးထားမႈ အဆင့္ျမင့္မားသည့္အတြက္ အခြင့္သာသည္ႏွင့္ ဒီမုိကေရစီ အသြင္ေျပာင္းသြားႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျပည္သူ႔ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ အေတြးအေခၚအယူအဆသည္ ဒီမုိကေရစီတုိက္ပြဲ၌ အေရးႀကီးေသာအခန္းမွ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ သမုိင္းအေထာက္အထားမ်ား ရွိပါသည္။ မိမိဆႏၵတန္ဖုိးထားမႈ မ်ားလာေသာေၾကာင့္ အာဏာရွင္စနစ္ အေျခယိုင္သြား ေသာ္လည္း စစ္တပ္ႏွင့္ ရဲအဖြဲ႔ကုိအသုံးျပဳ၍ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုကုိ ဖိႏွိပ္သည့္ အစုိးရမ်ား ရွိေနပါေသးသည္။ မိမိဆႏၵကုိ တန္ဖုိးထား၍ လြတ္လပ္မႈကုိ လုိခ်င္ေသာေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီ တုိက္ပြဲ၀င္ေနၾကသူလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါသည္။ မိမိဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္မႈကုိ တန္ဖုိးထားေသာ လူငယ္ဦးေရ မ်ားလာေသာအခါ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစား စိတ္ေျပာင္း၍ ဖိႏွိပ္မႈ ရပ္ဆုိင္းသြားသည္လည္း ရွိ၏။

လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေခတ္မီလာေသာအခါ၌ ဒီမုိကေရစီျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခ်င္ေသာ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ စြမ္းရည္လည္း ရွိလာႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း စီးပြားေရးတခုတည္း တုိးတက္ေန၍ ဒီမုိကေရစီမရႏုိင္သည္ကုိ စင္ကာပူက သက္ေသျပေနပါသည္။ မိမိႏွင့္ လက္တြဲလုပ္ကုိင္မည့္ အတုိက္အခံကုိ စစ္အစုိးရက မည္ကဲ့သုိ႔ သေဘာထား၍ မည္ကဲ့သုိ႔ ေနရာေပးသည္ကုိ သုံးသပ္ပါကလည္း အစုိးရ၏ ေျပာစကားတြင္ ေလးနက္မႈ ရွိမရွိ ခန္႔မွန္းႏုိင္သည္။ လက္ရွိအေျခအေနသည္ အရပ္သားအတုိက္အခံကုိ လူရာမသြင္းေသးေသာ အေျခအေနျဖစ္၏။

ဒီမုိကေရစီႏွင့္ပတ္သက္၍ အျမင္ခ်င္းမတူေသာေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီအဓိပၸာယ္ကုိ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ဖုိ႔ လုိပါသည္။ ဒီမုိကေရစီ ျပဳျပင္ေရးတြင္ အေရးႀကီးေသာကိစၥ (၄) ရပ္ကုိ အရင္ဆုံးလုပ္ရပါလိမ့္မည္။ ျပည္တြင္းစစ္နိဂုံးခ်ဳပ္ရန္၊ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အားလုံးလႊတ္ရန္၊ တရားေသာဥပေဒစုိးမုိးရန္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲကုိ တျပည္လုံးသိႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးရပါလိမ့္မည္။ အလြတ္ေဆြးေႏြးရင္း ထြက္ေပၚလာေသာ အယူအဆႏွင့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကုိ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ တင္ျပႏုိင္ပါသည္။ ဤနည္းျဖင့္ မိမိတုိ႔ ေနထုိင္မည့္ ႏုိင္ငံေရးလူ႔ေဘာင္တည္ေဆာက္ရာတြင္ ျပည္သူလူထုကုိယ္တုိင္ပါ၀င္ႏုိင္သည္။ အာဏာျဖင့္ အေပၚစီးယူ၍ မိမိအယူအဆကို အမ်ားလက္ခံေအာင္ အတင္းအက်ပ္လုပ္ျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီမဟုတ္ပါ။

NEJ/ ၁ မတ္ ၂၀၁၀