Monday, April 5, 2010

NLD မပါသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲေပးၾကမည္ေလာ

ခိုင္သြယ္ Monday, April 05, 2010

ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) မပါဝင္ပါက မဲေပး၊ မေပးကို လူ ၅၀၀ ေက်ာ္အား ေမးျမန္းခဲ့ရာ ၂၅၀ ေက်ာ္က မဲမေပးလိုဟု ေျပာဆိုသည္။

ဧရာဝတီ မဂၢဇင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန အသက္ ၂၀ ၀န္းက်င္မွ အသက္ ၇၀ ၀န္းက်င္အရြယ္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး ၅၂၀ ကို မၾကာေသးမီက ေမးျမန္းရာ ၂၅၂ ဦးက ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ NLD မပါဝင္လွ်င္ မဲမေပးလိုဟု ေျဖဆိုၿပီး ၁၉၈ ဦးက NLD မပါလည္း မဲေပးသင့္သည္ဟု ေျဖဆိုၾကသည္။ က်န္ ၇၀ ကမူ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနေပၚတြင္ မူတည္ကာ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္သြားမည္
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မေျဖဆိုႏိုင္ေသးေၾကာင္း ေျပာသည္။

မတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔က NLD ႐ံုးခ်ဳပ္တြင္ စုေဝးေနၾကေသာ NLD အဖြဲ႔ဝင္မ်ား (ဓာတ္ပံု - ႐ိုက္တာ
မဲမေပးဟု ေျဖဆိုခဲ့သူ ၂၅၂ ဦးထဲမွ အသက္ ၅၄ ႏွစ္ ၀န္းက်င္ အရြယ္ရွိ ေဆာက္လုပ္ေရး အင္ဂ်င္နီယာ တဦးက “NLD ပါတီကိုပဲ
ေထာက္ခံတယ္၊ ႀကိဳက္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ တုန္းကလည္း NLD ကိုပဲ မဲေပးခဲ့တာ။ အခု အဲဒီပါတီ မပါေတာ့ဘူး ဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲေပးစရာလည္း မရွိဘူး၊ မဲလည္း သြားမေပး ေတာ့ဘူး” ဟု ဆိုသည္။

အသက္ ၃၀ အရြယ္ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း အမ်ိဳးသမီး တဦးကလည္း NLD ပါတီ တခုကိုသာ သိေၾကာင္း၊ တျခားေသာ ပါတီမ်ားကို လံုးဝ မသိေၾကာင္း၊ စိတ္လည္း မဝင္စား ေသာေၾကာင့္ NLD မပါလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲထည့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

GTC ေက်ာင္းသားတဦးကလည္း “NLD မပါရင္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲက အႏွစ္သာရ မရွိေတာ့ဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၾကတဲ့ ပါတီေတြ အားလံုးကလည္း သူတုိ႔ လူေတြခ်ည္းပဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ကေတာ့ ရွင္းရွင္းပဲ၊ မဲကို မေပးေတာ့ဘူး” ဟု
ဆိုသည္။

NLD မပါလွ်င္ မဲမေပးဟု ေျဖဆိုထားသူ အမ်ားစုမွာ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ရန္ NLD ပါတီ မွတ္ပံုမတင္ျခင္းကို မွန္ကန္သည္ဟု
အျမင္ရွိသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ၎တို႔ထဲမွ တခ်ိဳ႕မွာ NLD ၏ သေဘာထားႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေလးစားေသာေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို
ဆန္႔က်င္သည့္ သေဘာျဖင့္ မဲသြားမေပးရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“လူအမ်ားညီမယ္၊ လူတိုင္းဟာ က်ေနာ္တုိ႔လိုပဲ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲသြားမေပးဘူး ဆုိရင္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ မေအာင္ျမင္ ႏိုင္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ လူေတြညီဖို႔ လိုတယ္၊ အားလံုး မဲရံုေတြကို မသြားဘဲနဲ႔ ေနသင့္တယ္။ အဲဒါမ်ိဳးနဲ႔ ဆန္႔က်င္သင့္တယ္” ဟု အသက္ ၂၈ ႏွစ္အရြယ္ အငွား ယာဥ္ေမာင္းတဦးက သူ႔သေဘာထားကို ေျပာသည္။

NLD မပါ၀င္ေသာ္လည္း မဲေပးသင့္သည္ဟု ေျဖဆိုခဲ့သူ အသက္ ၅၃ ႏွစ္အရြယ္၊ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ထမ္းတဦးက “၀န္ထမ္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ မဲေပးကို ေပးရမယ့္ အေျခအေနမွာ ရွိတယ္။ NLD မပါ၀င္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သင့္ေတာ္တဲ့ ပါတီ တခုခုကိုေတာ့ ေရြးၿပီး မဲေပးပါမယ္၊ ႀကံ႕ဖြံ႕လို အဖြဲ႕မ်ိဳးက လြဲရင္ေပါ့” ဟု ဆိုသည္။

အစိုးရအေနျဖင့္ အစိုးရ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ စစ္တပ္မ်ားကို မဲ မျဖစ္မေနေပးခိုင္းမည္ ျဖစ္ၿပီး ထိုမဲမ်ားကိုလည္း ၎တို႔ စိတ္တိုင္းက် ျဖစ္ေစရန္ စီစဥ္သြားႏိုင္ေၾကာင္း ၎က ျဖည့္စြက္ေျပာဆိုသည္။

“ကိုယ္က မဲသြားမေပးဘူး ဆိုရင္လည္း သူတို႔က ကိုယ့္ကိုယ္စား မဲတျပားကို အသံုးခ်ဖို႔ အခြင့္အေရး ပိုရသြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို အျဖစ္မခံႏိုင္တဲ့ အတြက္ မဲကေတာ့ ေပးကို ေပးရမယ္။ ပါတီကေတာ့ ေရြးရဦးမွာပဲ” ဟု အသက္ ၃၈ ႏွစ္အရြယ္ ကုန္သည္ အမ်ိဳးသမီးတဦးက ဆိုသည္။

NLDမပါေသာ္လည္း မဲေပးသင့္သည္ဟု ေျဖဆိုခဲ့ေသာ အသက္ ၆၀ အရြယ္ က်ဴရွင္ဆရာ တဦးကလည္း “ဘာျဖစ္လုိ႔ မဲေပး သင့္တာလဲ ဆိုရင္ မဲေပးခြင့္က ကိုယ့္အခြင့္အေရးပဲ။ ဒါကို ေဖာ္ထုတ္ျပရမွာပဲ။ ေနာက္တခ်က္က ကုိယ့္မဲကို သူ႔မဲျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကလိမ့္မယ္။ ဒါကို ထည့္စဥ္းစားသင့္တဲ့အတြက္ မဲေပးသင့္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

NLD မပါေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲေပးသင့္သည္ဟု ေျဖဆိုသူအမ်ားစုမွာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒ ျပည္သူ႔ဆႏၵ ခံယူပြဲက မဲလြတ္မ်ားႏွင့္ ႀကိဳတင္မဲမ်ားကို အာဏာပိုင္မ်ားက ေထာက္ခံမဲမ်ားအျဖစ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည့္ သာဓကမ်ား ရွိသည့္အတြက္ မဲထည့္သင့္ေၾကာင္း၊ NLD ပါတီ မွတ္ပံုမတင္ျခင္းကို မွန္ကန္သည္ဟု မယူဆသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း
ေတြ႕ရသည္။

“NLD မပါရင္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲကေတာ့ ျဖစ္သြားမွာပဲလို႔ ျမင္တယ္။ အစိုးရကလည္း သူ ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစ လုပ္သြားမွာပဲ။ လူေတြကေတာ့ NLD မပါတဲ့အတြက္ ေရြးစရာမရွိျဖစ္သြားတယ္။ ပါတီႀကီးတခု ၿပိဳကြဲသြားတယ္ ဆိုၿပီး စိတ္မေကာင္းၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ပ်က္တဲ့အထိလည္း ျဖစ္မသြားႏိုင္ပါဘူး” ဟု အသက္ ၃၆ ႏွစ္အရြယ္
လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း ၀န္ႀကီးဌာနမွ ၿမိဳ႕နယ္ဦးစီးမႉးတဦးက ေျပာသည္။

NLD ပါတီေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ပါက မဲေပးသင့္ မသင့္ကို မစဥ္းစားရေသးေၾကာင္း အသက္ ၄၀ ၀န္းက်င္အရြယ္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးကေျပာသည္။ ၎အေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေပၚတြင္ မူတည္ၿပီး စဥ္းစားဆံုးျဖတ္သြားမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ မေျဖဆိုႏိုင္ေသးဟု ဆိုသည္။

သမ၀ါယမ ဦးစီးဌာနတြင္ အႀကီးတန္း စာေရးတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးေသာ အသက္ ၇၀ ၀န္းက်င္အရြယ္ အမ်ိဳးသား တဦးက “ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနက တခ်ိန္နဲ႔ တခ်ိန္မတူဘူး၊ ေျပာင္းေနတာ။ ေျပာင္းလည္း ေျပာင္းဦးမွာ ဆိုေတာ့ အခု မေျပာႏိုင္ေသးဘူး။ NLD မပါဘူးလို႔လည္း တရား၀င္ေျပာေသးတာ မဟုတ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ဘာမွ မေျပာႏိုင္ေသးဘူး” ဟု ေျပာသည္။

၎အေနျဖင့္ NLD ပါတီ မွတ္ပံုမတင္ျခင္းကို မွန္ကန္သည္ဟု ျမင္ေသာ္လည္း ထိုသို႔ မွတ္ပံုမတင္ေသာေၾကာင့္ ပါတီ ဖ်က္သိမ္းခံရၿပီး ပါတီ၀င္မ်ား ႏုိင္ငံေရးေလာကမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားလွ်င္ လူထုအတြက္ ဆံုးရႈံးနစ္နာမႈႀကီးတခု ျဖစ္သည္ဟု ထင္ေၾကာင္း သံုးသပ္သည္။

အသက္ ၇၂ ႏွစ္အရြယ္ အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမ တဦးကမူ “ဒီပါတီက လူေတြ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကတဲ့ အတိုက္အခံ ပါတီႀကီးပါ။ အဲဒါကို သူတုိ႔ သေဘာနဲ႔ သူတုိ႔ မွတ္ပံုမတင္ၾကဘူး ဆိုတာကို က်မေတာ့ မႀကိဳက္ဘူး။ လူေတြရဲ႕ သေဘာထားေတြကို မၾကည့္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ လူေတြက ပါတီကို ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ရင္ သူတုိ႔ မဲထည့္ၾကဦးမွာပဲ။ မွန္မွန္ကန္ကန္သာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ NLD က ျပန္ရဦးမွာပါ” ဟု ေျပာသည္။

ရင္းျမစ္။ ။ဧရာ၀တီ

ဖိနပ္ၾကားက နတ္စကားထြက္တဲ့ နအဖေျပာတဲ့ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး

မတ္လ (၂၇) ရက္ေန႔က ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ႕ မိန္႔ခြန္းထဲမွာ သူတို႔စစ္တပ္ဟာ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးကို လုပ္သြားမယ္လို႔ ထပ္မံ အတည္ျပဳေျပာသြားတာ ၾကားလိုက္ၾကရပါတယ္။ ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ အေတာ္ေလးၾကားၾကရတဲ့ အသံုး အႏႈန္းေတြထဲမွာ ဒီ “အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး” ဆိုတာလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒီအသံုးအႏႈန္းနဲ႔တြဲၿပီး ၾကားရေလ့ရွိတဲ့ ေနာက္အသံုး အႏႈန္းတခုကေတာ့ ပါတီႏိုင္ငံေရးဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအသံုးအႏႈန္းႏွစ္ခုကို တေနရာစီသံုးၾကတာကေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အခုလို ဒီႏွစ္ခုတြဲၿပီး သံုးႏႈန္းတာကေတာ့ စစ္အစိုးရမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ န၀တ-နအဖ လက္ထက္က်မွ ေခတ္စား လာတယ္ဆိုရင္ မမွားဘူးထင္ပါတယ္။

တကယ္က အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ကိုလိုနီလက္ထက္၊ သူ႔ကၽြန္ဘ၀တုန္းက နယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ ဖက္ဆစ္ကို တြန္းလွန္လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ စသံုးခဲ့တာပါ။ တမ်ဳိးသားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြ၊ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းေတြက တီထြင္ခဲ့တဲ့ အသံုးအႏႈန္းျဖစ္ပါတယ္။ စစ္တပ္ကတီထြင္တဲ့ စကားလံုးမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခု န၀တ-နအဖတို႔လက္ထက္က်ေတာ့ ဒီအသံုးအႏႈန္းနဲ႔ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးေတြလို႔ အမႊန္းတင္ၿပီး က်န္တဲ့ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြကိုေတာ့ ကိုယ္က်ဳိး၊ ကိုယ့္ပါတီအက်ဳိးသာၾကည့္သူလို႔ အပုပ္ခ်တိုက္ခိုက္တဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ တြင္တြင္သံုးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕သေဘာက ပါတီႏိုင္ငံေရးလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ပဲ မသန္႔ရွင္းတဲ့ႏိုင္ငံေရးလို႔ အဓိပၸာယ္ထြက္သေယာင္ေယာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားေတြ၊ သာမန္လူေတြကေတာင္ မိမိတို႔ လုပ္တာဟာ ပါတီႏိုင္ငံေရးမဟုတ္ဘူး၊ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးျဖစ္တယ္လို႔ အင္မတန္သတိႀကီးစြာနဲ႔ ေျပာၾကားသံေတြ ၾကားရပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္တာဟာ နအဖ လုပ္လိုက္လို႔ ႐ႈပ္ေထြးကုန္တဲ့ လကၡဏာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေထာက္ျပခ်င္တာတခုရွိပါတယ္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ဆီတုန္းက “တို႔ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို န၀တအစိုးရက ျပန္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္က အဲဒီစာအုပ္ဟာ ျမ၀တီစာအုပ္တိုက္က ၁၉၅၉ ခုႏွစ္မွာ (ဗိုလ္ေန၀င္းတို႔ ပထမအႀကိမ္ အာဏာသိမ္းထားစဥ္ကာလ) ပထမဆံုးအႀကိမ္ ထုတ္ခဲ့တဲ့စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္မွာ ေဖာင္းကားစားသမၼတ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က စာမ်က္ႏွာ (၅၀) ေလာက္ရွိတဲ့ အမွာစာကိုေရးေတာ့ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး ဆိုတာကို တင္ျပတဲ့အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို ရန္တိုက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္ေန၀င္းကို အသားလြတ္ အမႊန္းတင္ၿပီး တျခားႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမွန္သမွ်ကို တိုက္ခိုက္တာပါပဲ။ ဆိုလိုတာ ဒီေျပာနည္းဆိုဟန္ဟာ စစ္အုပ္စုပထမ မ်ဳိးဆက္ကေန အခု ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔မ်ိဳးဆက္အထိ ဆက္ခံေစခဲ့တဲ့ ၀ါဒျဖန္႔နည္းျဖစ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ မသိနားမလည္တဲ့ ျပည္သူလူထုနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို ရန္တိုက္ေပးဖို႔အတြက္ တီထြင္ထားတဲ့ လွည့္ကြက္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါနဲ႔တဆက္တည္း ေထာက္ျပဖို႔လိုတာက ဒီေန႔ နအဖေခါင္းေဆာင္အားလံုးလိုလိုဟာ တခ်ိန္က မဆလပါတီ ပါတီ၀င္ေတြ၊ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကာလတုန္းကေတာ့ ဗိုလ္ေန၀င္းေရာ၊ ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔ေရာ ဘယ္သူကမွ ပါတီႏိုင္ငံေရးဟာ မေကာင္းဘူးလို႔ မေျပာခဲ့ၾကပါဘူး။ ေျပာလိုက္ရင္ အဲဒီတုန္းက တခုတည္းေသာပါတီျဖစ္တဲ့ မဆလ ပါတီကို တိုက္႐ိုက္ထိခိုက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါလား။ ဒါေၾကာင့္ အခု နအဖထိပ္သီးေတြကို သူတို႔ေကာ ပါတီႏိုင္ငံေရး မလုပ္ခဲ့ဖူးဘူးလားလို႔ ေမးလိုက္သင့္ပါတယ္။

တကယ္က အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတာကို လူတဦးတေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ပါတီတခုက ငါ (တို႔) သာလွ်င္ လုပ္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုၿပီး ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းလို လုပ္လို႔မရပါဘူး။ အလားတူပဲ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးကို ငါတို႔သာလုပ္ခြင့္ရွိတယ္၊ တျခား ဘယ္သူ၊ ဘယ္ပါတီမွ လုပ္ခြင့္မရွိဘူးလို႔ လက္၀ါးႀကီးအုပ္လို႔လည္းမရပါဘူး၊ လူတိုင္း၊ ပါတီတိုင္းမွာ လုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္။

မွန္တာေျပာရရင္ လူတဦးခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းတခုပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္စားျပဳမႈရွိတာခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူသားအားလံုး၊ တေယာက္မက်န္ကို ကိုယ္စားျပဳတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါကို အနီးဆံုးဥပမာျပရရင္ ဒီေန႔အခါမွာ ျပည္သူလူထု အမ်ားတကာ့အမ်ားစုႀကီးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့လူတေယာက္ဟာ စစ္အုပ္စုကို ကိုယ္စားျပဳလို႔မရပါဘူး။ အလားတူပဲ စစ္အုပ္စု၀င္ေတြဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုႀကီးကို ကိုယ္စားမျပဳႏိုင္ပါဘူး။ ဒင္းတို႔ဟာ တတိုင္းတျပည္လံုးက ျပည္သူေတြကိုမဆိုထားနဲ႔ နာဂစ္မုန္တိုင္းဒဏ္ခံရသူေတြကိုေတာင္ ကိုယ္စားမျပဳႏိုင္ဘူးဆိုတာ လက္ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၾကရၿပီမဟုတ္ပါလား။

တကယ္က ဒီလိုႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို အပုပ္ခ်ၿပီး စစ္တပ္ကို အမႊန္းတင္တဲ့လုပ္ထံုးဟာ ဗိုလ္ေန၀င္းတို႔ ဆိုရွယ္လစ္ စစ္အုပ္စုလက္ထက္က စခဲ့တာလို႔ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ သူတို႔ဟာ သူတို႔နဲ႔အနီးဆံုး လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ဖဆပလေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္၊ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြကိုေတြ႔ျမင္ၿပီး အဲဒီလူေတြကို အထင္ေသး၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီးတာ ျဖစ္လာတာပါပဲ။ ဒီလိုကေန သူတို႔ေခါင္းထဲမွာ အာဏာသိမ္းဖို႔ အေတြးအေခၚ၊ အႀကံဉာဏ္ေတြ ေပၚလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအာဏာသိမ္းမႈကို တရားျပဳေပးတဲ့ စဥ္းစားနည္းနဲ႔ ရွင္းျပနည္းကို စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ခဲ့ၾကတာ ျမန္မာျပည္မွာ ရာစုႏွစ္တ၀က္နီးပါးရွိခဲ့ပါၿပီ။

ဒီေန႔ နအဖခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့ စစ္တပ္ဟာ ကိုလိုနီလက္ထက္ကတည္းက စတင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး အစဥ္အလာ၊ အထူးသျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္ရဲ႕အစဥ္အလာကို အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး အစဥ္အလာကို ထိန္းသိမ္းထားသလားလို႔ ေမးေကာင္းေမးလာႏိုင္ပါတယ္။ အေျဖက ဒီတပ္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္တဲ့လက္ေတြ ေျပာင္းသြားတာနဲ႔အမွ် တပ္ရဲ႕လကၡဏာဟာလည္း ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီတပ္ကို ဗိုလ္ေန၀င္းနဲ႔ ဆိုရွယ္လစ္စစ္ဗိုလ္ေတြက ခ်ဳပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကစလို႔ ဒီတပ္ဟာ လူတစု၊ ပိုတိက်ေအာင္ေျပာရရင္ စစ္အုပ္စုတစုရဲ႕ လက္ကိုင္တုတ္တပ္၊ ခါးပိုက္ေဆာင္တပ္ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီတပ္ႀကီးဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈေအာက္မွာ လံုး၀မရွိေတာ့တဲ့ အျပင္ စစ္အုပ္စုေတြက ဒီတပ္ႀကီးကိုအသံုးျပဳၿပီး ျပည္သူလူထုကိုခ်ဳပ္ကိုင္ဖို႔ လုပ္ေနတာခ်ည္း ေတြ႔ခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) ေလာက္ ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီတပ္ႀကီးဟာ စစ္အုပ္စုကိုကာကြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးကိုပဲ လုပ္ေနတယ္လို႔ အတိအက် ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

ဒါျဖင့္ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာလဲ။ လူေျပာသာမ်ားေနတယ္၊ အေကာင္အထည္နဲ႔ျပစရာ ရွိလို႔လားလို႔ ေမးခ်င္ ေမးလာပါလိမ့္မယ္။ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတာ နိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာကာလတခုအတြင္း အဲဒီႏိုင္ငံအတြင္းမွာ မွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံသားအမ်ားစုႀကီးနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ပတ္သက္ၿပီး အေရးတႀကီးေျဖရွင္းဖို႔ လက္ငင္းလိုအပ္ေနတဲ့ ဘံုအေရးေတာ္ပံု၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘံုကိစၥရပ္ႀကီးေတြကို ေခၚဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအေရးေတာ္ပံုႀကီးေတြကို ေျဖရွင္းရာမွာ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုႀကီးဘက္က ပါ၀င္လုပ္ကိုင္တာဟာ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးလုပ္တာပါပဲ။ သာမန္ ဆြမ္းႀကီးေလာင္း အသင္းအတြက္ လုပ္တာေလာက္ကို အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးလို႔ မေခၚပါဘူး။ တတိုင္းတျပည္လံုးနဲ႔ တိုက္႐ို္က္ပတ္သက္တဲ့ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးလို ဘံုအေရးေတာ္ပံုႀကီးေတြကိုမွ ေခၚဆိုႏိုင္တာပါ။ ေနာက္တခ်က္က သက္ဆိုင္ရာ ကာလတခုအတြင္းလို႔ အထက္မွာ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဆိုလိုတာ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတာ အခ်ိန္ကာလအလိုက္ ေျပာင္းလဲ တတ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာကိုပဲ ကိုလိုနီေခတ္က အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတာနဲ႔ ဒီေန႔အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးတို႔ဟာ မတူေတာ့ပါဘူး။ ကိုလိုနီေခတ္တုန္းက အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဟာ ကိုလိုနီဘ၀ကလြတ္ေျမာက္ေရး၊ တႏိုင္ငံလံုးလြတ္လပ္ ေရးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္ကို စစ္အစိုးရေတြက အုပ္ခ်ဳပ္လာတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ျမန္မာျပည္အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးရဲ႕ အဓိကလကၡဏာဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီအေရးျဖစ္လာပါတယ္။

ဒီအမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္းကို ဆန္႔က်င္သလား၊ အတူခ်ီတက္တိုက္ပြဲ၀င္သလားဆိုတာဟာ ဒီေန႔ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းေတြကို တိုင္းတဲ့စံံျဖစ္ပါတယ္။ နအဖအပါအ၀င္ စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္ဟာ ဒီေရစီးေၾကာင္းႀကီးကို ဆန္႔က်င္ဖ်က္ဆီးၾကသူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးကို လုပ္ေနသူေတြမဟုတ္ဘဲ ဖ်က္ဆီးေနသူေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ အတိအက် ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း
  ရင္းျမစ္။ ။ေခတ္ျပိဳင္

လူကိုလူလိုေလးစားျခင္းဟာ ယဥ္ေက်းမႈ





စာနယ္ဇင္းေတြဖတ္ရင္းနဲ႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မႇာ စာေပေဟာေျပာပြဲနဲ႔ စာေပေဆြးေႏြး၀ိုင္းေတြလုပ္ၾကတဲ့ သတင္းေတြမျပတ္ေတြ႕ေနရတယ္။ ဟိုေရႇးကေတာ့ နတ္ေတာ္လဆန္း တစ္ရက္ေန႔ တစ္ရက္တည္းပဲ စာေပေဟာေျပာပြဲနဲ႔ စာဆိုေတာ္ေန႔ က်င္းပၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မႏၲေလးက ဦးေလးလူထုဦးလႇက နတ္ေတာ္လတစ္လလံုးကို စာဆိုေတာ္လလို႔ သတ္မႇတ္ၿပီး စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္ၾကပါလို႔ စတင္လံႈ႕ေဆာ္ခဲ့တာေၾကာင့္ စာဆိုေတာ္ ေန႔ေက်ာ္လြန္သြားလည္း ေဟာ ေျပာပြဲေတြ ဆက္လုပ္ၾကတယ္။ဆရာေတြေဖာင္းပြေန
        အခုေတာ့ နတ္ေတာ္လတစ္လတည္း သာမကေတာ့ဘူး။ တစ္ႏႇစ္ပတ္လံုး စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ၊ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါမက်န္ က်င္းပေနၾကတာကို ၀မ္းသာစရာေတြ႕ရတယ္။ ဦးေလးလႇသာရႇိရင္ သိပ္၀မ္းသာမႇာ။ စာေပ လႈပ္ရႇားမႈ သတင္းမႇန္သမွ် မလြတ္တမ္းဖတ္ရင္းနဲ႔ သတိထားမိတာ ေလးတစ္ခုရႇိပါတယ္။ နယ္တစ္ နယ္မႇာ စာေပလႈပ္ရႇားမႈတစ္ခုလုပ္တဲ့ သတင္းကိုေရးၾကရာမႇာ ဥကၠ႒ ဆရာေမာင္ဘယ္သူကသဘာပတိ လုပ္ၿပီး အတြင္းေရးမႇဴးဆရာ ေမာင္ဘယ္၀ါက အခမ္းအနားမႇဴး လုပ္တယ္။ ဆရာေမာင္ျဖဴ၊ ဆရာေမာင္နီ၊ ဆရာေမာင္နက္၊ ဆရာေမာင္ျပာ၊ ဆရာေမာင္၀ါ၊ ဆရာေမာင္ညိဳ၊ ဆရာေမာင္စိမ္းတို႔က စာတမ္းဖတ္ၾက၊ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ဆရာေမာင္ခရမ္းေရာင္နဲ႔ဆရာေမာင္ ပန္းေရာင္တို႔က ကဗ်ာရြတ္ၾကတယ္စတဲ့ အေရးအသားမ်ဳိးေတြ ကိုခ်ည္းေတြ႕ရတယ္။ သတင္းတစ္ ပုဒ္အေနနဲ႔'လိုတိုရႇင္း'မျဖစ္သလို ဆရာဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကလည္း ေဖာင္းပြေနသလို ထင္မိတယ္။
ေျခသည္းလႇီးတဲ့ ဆရာကေတာ္
        ေျပာရတာအားနာပါတယ္။ ကိုယ္ကစာဖတ္မႏႇံ႔စပ္ေတာ့ ေဖာ္ျပထားတဲ့ နာမည္ေတြအားလံုးေလာက္ နီးပါးဟာကိုယ္မၾကားဖူးတဲ့နာမည္ေတြခ်ည့္ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ေရႇ႕ေလ်ာက္ႀကိဳးစားၿပီး စာကိုႏႇံ႔စပ္ ေအာင္ဖတ္မႇျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သတိေပးရတယ္။ တစ္ဆက္တည္းေျပာခ်င္တာေလးတစ္ခု ၾကံဳတုန္းေျပာလိုက္ပါဦးမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားက ယဥ္ေက်းလြန္းတာလား၊ နိ၀ါတတရား ထားလြန္းတာလားေတာ့ မသိဘူး။ ဆရာအေခၚ သိပ္ကိုရက္ေရာလြန္း တယ္လို႔စိတ္ထဲစြဲထင္ေနတဲ ့အေၾကာင္းပါ။ ကားဆရာ၊ ဆိုက္ကားဆရာ၊ ပန္းရံဆရာ၊ လက္သမားဆရာ၊ ဆံပင္ညႇပ္ ဆရာစသျဖင့္ လူေတြ႕ တိုင္း ဆရာေခၚတာ အက်င့္ႀကီး တစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ငယ္ငယ္က မႏၲေလးမႇာရပ္ကြက္ ထဲလႇည့္ၿပီးေျခသည္းလက္သည္းလႇီး၊ နဖာကေလာ္လုပ္တဲ့ ပုေဏၰးမေတြ ရႇိပါတယ္။သူတို႔ကိုဘာေၾကာင့္မႇန္း မသိ'ဆရာကေတာ္'လို႔ေခၚၾကတယ္။
သခင္ေခၚရာက ကူးစက္တာလား
        အသက္ႀကီးလာေတာ့သူမ်ားေတြက ဆရာကေတာ္၊ ဆရာကေတာ္ နဲ႔ေခၚတာၾကားတိုင္း ေျခသည္းလႇီးတဲ့ ဆရာကေတာ္ေတြကို မ်က္စိထဲျမင္ၿပီး က်ိတ္ျပံဳးမိတာခ်ည့္ပါပဲ။ လူေတြ႕တိုင္း ဆရာေခၚတဲ့အက်င့္ ဟာ ေရႇးပေ၀သဏီကတည္းကရႇိခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈလား၊ သူ႕ကြၽန္ဘ၀မႇာ မ်က္ႏႇာျဖဴေတြကိုသခင္ေခၚရာက ကူးစက္သြားတာလား။ ဖက္ဆစ္ေတြကို မာစတာေခၚရာက ႏႈတ္အက်င့္ျဖစ္သြားတာလား ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ၾကည့္ဖို႔ေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာနဲ႔ ေျပာၾကေရးၾကတာေတြ ေတြ႕တိုင္းစိတ္ထဲမႇာ ဘ၀င္မက်ျဖစ္မိတယ္။ ေကာင္းတဲ့အက်င့္တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း စိတ္မႇာထင္မိတယ္။
ေသြးနထင္ေရာက္ျဖစ္တတ္တယ္
        အခ်က္ႏႇစ္ခ်က္ေပၚမူတည္ၿပီး ေကာင္းတဲ့အက်င့္မဟုတ္ဘူးလုိ႔ထင္တာပါ။ ပထမအခ်က္ကေတာ့ဆရာ၊  ဆရာနဲ႔အေခၚခံရပါမ်ားေတာ့ အေခၚခံရသူဟာ အလုိလိုေနရင္း ေသြးနထင္ေရာက္ၿပီး ေျမာက္ႂကြေျမာက္ႂကြျဖစ္ သြားတတ္ပါတယ္။ ႐ံုးတစ္႐ံုးကို ကိစၥရႇိလို႔သြားတဲ့အခါေတြ႕တဲ့ ျပာတာကုိျဖစ္ျဖစ္၊ စာေရးေလးကုိျဖစ္ျဖစ္၊ မ်က္ႏႇာခ်ဳိေသြးၿပီး ဆရာ၊ ဆရာနဲ႔ ဆရာခ်င္းထပ္ေအာင္ေခၚတဲ့ အခါက်ေတာ့ပင္ကို ႐ိုးသားတဲ့လူေတာင္ ဆရာဆိုတဲ့အေခၚနဲ႔လိုက္ေအာင္ အာ ဏာပါ၀ါျပခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ၀င္လာၿပီး ဟိန္းတာေဟာက္တာေတြ လုပ္တတ္သြားပါတယ္။  ေဆး႐ံုေပါက္ေစာင့္တဲ့ ဒရ၀မ္ေတာင္ ခပ္တည္တည္နဲ႔ ရင္ေကာ့ၿပီး တံခါး၀မႇာရပ္လိုက္ရင္ အလိုလုိရႇိန္ၿပီး ႐ို႐ိုက်ဳိးက်ဳိးနဲ႔ တံခါးဖြင့္ေပးေလ့ရႇိပါတယ္။ ေၾကာက္သ လိုလို၊ ရြံ႕သလိုလိုနဲ႔သူ႔ကုိ ဆရာေခၚၿပီး ၀င္ပါရေစလို႔ သြားေျပာရင္ေတာ့ ''ဒါလူနာေတြ႕ခ်ိန္မဟုတ္ဘူး'' ဆိုၿပီး မာန္မဲလႊတ္လိုက္မႇာ ေသခ်ာတယ္။ ထပ္ၿပီးမ်က္ႏႇာငယ္ေလးနဲ႔ ေတာင္းပန္ရင္လည္း ''ဆရာ၀န္ႀကီးေရာင္း လႇည့္ေနတယ္။ ဘယ္သူမႇမ၀င္ရ ဘူး''လို႔ ေဟာက္ဦးမႇာပါပဲ။
လူယဥ္ေက်းဆုိတာ တစ္ဖက္သားကုိ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တန္ဖိုးထားေလးစားတတ္ျခင္းကုိ ေခၚတာျဖစ္တယ္။ တစ္ဖက္သားရဲ့ အေပၚယံ ပကာသန အေဆာင္အေယာင္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး 'ခယ၀ပ္တြား' ဆက္ဆံတာကုိ ေခၚတာမဟုတ္ဘူး။
ကြၽန္စိတ္
        လူေတြ႔တုိင္း ဆရာေခၚတဲ့ အက်င့္ျဖစ္ေနသူနဲ႔ပတ္သက္တာက ဒုတိယအခ်က္ပါ။ ေဆး႐ံုက ဒရ၀မ္ ကုိေတာင္ ဆရာေခၚတဲ့အက်င့္ျဖစ္ ေနသူဟာ ဘယ္သူ႔ေတြ႕ေတြ႕ ဆရာေခၚလိုက္မႇာပဲ။ ၾကာရင္လူတိုင္းဟာ ေၾကာက္ရမယ့္လူ၊ 'ခယ၀ယ' လုပ္ ရမယ့္လူလုိ႔ခ်ည္း ထင္မႇတ္ၿပီးအလိုလုိေနရင္း 'သိမ္ငယ္စိတ္' (inferiorty complex)ေတြ ၀င္လာတတ္ပါ တယ္။ သိမ္ငယ္စိတ္၀င္လာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး၊ ကုိယ္စြမ္းကုိယ္စေတြပါ အလုိလို က်ဆင္းသြားေလ့ရႇိပါတယ္။ ကြၽန္ စိတ္ဆိုတာ သိမ္ငယ္စိတ္က ေပါက္ဖြားလာတာျဖစ္ပါတယ္။
သခင္
        စိတ္နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္မႇာ ကြၽန္သေပါက္ဘ၀နဲ႔ သားစဥ္ေျမးဆက္ ႏႇစ္ေပါင္းရာေက်ာ္ေနခဲ့ရေလေတာ့။ လူေတြမႇာ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလုိ ကြၽန္စိတ္ေတြ ရႇိေနၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးေခတ္မႇာ၊ ျမန္မာဆိုတာ ကြၽန္လူမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ထီးကုိယ့္နန္းကုိယ့္ ၾကငႇန္းနဲ႔ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ကုိယ္ပုိင္ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ေနခဲ့ၾကတဲ့ သခင္လူမ်ဳိးျဖစ္တယ္ဆိုတာကုိ သတိေပးဖို႔ အတြက္အဖြဲ႕ ၀င္တုိင္းရဲ႕နာမည္ေရႇ႕ မႇာ 'သခင္'တပ္ ၿပီး၊ သခင္ႏု၊ သခင္ ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္း၊ သခင္ သန္းထြန္းလို႔ ေခၚခဲ့ၾကတာျဖစ္ တယ္။ ''မင္းတို႔ဆရာကိုေလ စာရင္း တုိ႔ကာသာ ထားလိုက္ေပေတာ့''လို႔ ဆိုခဲ့တဲ့ဆရာႀကီး ဦးလြန္းေတာင္ တပည့္ေတြဆင္ႏႊဲတဲ့ တုိက္ပြဲတိုင္း ေရႇ႕က မားမားမတ္မတ္နဲ႔ ပါျမဲျဖစ္ တဲ့အတုိင္း ''သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း'' ျဖစ္သြားခဲ့ရပါတယ္။
ဇြတ္႐ိုက္မသြင္းသင့္
        ယဥ္ေက်းတယ္ဆိုတာ အင္မတန္လိုလားအပ္တဲ့အရာျဖစ္တယ္။  လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ေအာက္က်ဳိ႕တာႏႇိမ့္ခ်တာကုိ ယဥ္ေက်းမႈလို႔ထင္ မႇတ္မႇားေနၾကၿပီး၊ ေအာက္က်ဳိ႕ႏႇိမ့္ခ် စိတ္ထားဖို႔ သြန္သင္ဆံုးမေလ့ရႇိၾက တယ္။ ''လူ႔ေအာက္က်ဳိ႕လို႔မေသ ပါဘူး''ဆိုတဲ့ ဆို႐ိုးစကားေတာင္ ရႇိခဲ့ တယ္။ ေအာက္က်ဳိ႕လြန္း ႏႇိမ့္ခ်လြန္း တဲ့စိတ္ကေနၿပီး'ကြၽန္စိတ္'ေပါက္ဖြား လာရတာလို႔ ယံုၾကည္တဲ့အတြက္ သေဘာမက်ပါဘူး။ ပလႊား၀င့္၀ါ မရႇိတာ၊ ေမာက္မာေစာ္ကားမရႇိတာ အင္မတန္ေကာင္းတယ္။ ဒါမ်ဳိးကုိ အားေပးရမႇာ။ဒီစိတ္ဓာတ္မ်ဳိးေမြးရမႇာ။ေအာက္က်ဳိ႕တာႏႇိမ့္ခ်တာေတာ့ အားမေပးသင့္ဘူး။ ကေလးေတြ ေခါင္းထဲ ဇြတ္႐ိုက္မသြင္းသင့္ဘူး။
ထိုက္တန္တဲ့ေလးစားမႈ
        လူယဥ္ေက်းဆုိတာ တစ္ဖက္သားကုိ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တန္ဖိုးထားေလးစားတတ္ျခင္းကုိ ေခၚတာျဖစ္တယ္။တစ္ဖက္သားရဲ႕ အေပၚယံပကာသနအေဆာင္အေယာင္ ေတြကုိၾကည့္ၿပီး'ခယ၀ပ္တြား'ဆက္ဆံတာကုိ ေခၚတာမဟုတ္ဘူး။ ျပာတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ဆုိက္ကားသမားပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ယုတ္စြအဆံုး သူေတာင္းစားပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူသားအေနနဲ႔ ၾကည့္ျမင္ၿပီး၊လူသားအေနနဲ႔ ထိုက္သင့္တဲ့ အေလ်ာက္ ေလးစားမႈေပးဆက္ဆံတာဟာ ယဥ္ေက်းျခင္းျဖစ္တယ္။ ဘယ္သူ့ကုိမဆုိ ေအာက္က်ဳိ႕ႏႇိမ့္ခ်ၿပီး ဆက္ဆံဖို႔ မလိုဘူး။ ထုိက္တန္တဲ့ ေလးစားမႈေပးဖို႔သာလိုတယ္။
ဆင္းရဲရင္မကန္ေတာ့ခ်င္
        မႇန္တာေျပာရရင္လူအခ်င္းခ်င္းလူလို႔ျမင္ၿပီး ေလးေလးစားစား တန္ဖိုးထားတာမ်ဳိး ေတြ႕ရခဲတယ္။ ပိုက္ဆံေငြေၾကးလို၊ ရာထူးအာဏာလို၊ အေပၚယံပကာသနေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးဆက္ဆံၾကတာပဲ အေတြ႕ရမ်ားတယ္။ ေသြးမေတာ္သားမစပ္တဲ့ ေငြရႇိသူ ဂုဏ္ျဒပ္နဲ႔ရာထူး အာဏာရႇိသူကုိ အခါႀကီးရက္ႀကီး ေရာက္တိုင္း မေမ့မေလ်ာ့ႏႇစ္စဥ္ ယဥ္ေက်းမႈအရဆိုၿပီး သြားကန္႔ေတာ့ တတ္ၾကေပမယ့္ ေငြမရႇိ၊ ရာထူးအာဏာမရႇိ ဆင္းရဲမြဲေတတဲ့ ေဆြမ်ဳိးရင္းခ်ာမ်ားကုိေတာ့ ကန္ ေတာ့ဖို႔ ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ၾကတာမ်ားတယ္။ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ လူအခ်င္းခ်င္းလူလိုျမင္ၿပီး လူလိုေလးစား တန္ဖိုးထားတတ္ျခင္းကုိေခၚတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိယဥ္ေက်းမႈထြန္း ကားေစဖို႔ကုိပဲ ေမ်ာ္လင့္ရပါတယ္။

Written by လူထုစိန္၀င္း