Monday, February 8, 2010

ဥပေဒ၏ အထက္တြင္ ေရာက္ေနသူမ်ား


၁၉၄၈ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္ တရားစီရင္ေရး စနစ္ ေခတ္အမီဆံုး ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္ကို စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လက္ေအာက္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ေနထိုင္ခဲ့ရေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ားစုက သတိျပဳမိျခင္း မရိွေတာ့ပါ။

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက စိန္ေခၚမႈကို တရားရံုးမ်ားက ေၾကာက္စရာမလိုခဲ့ပါ။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒကို “အလယ္အလတ္ အေတြးအေခၚ၊ အဘက္ဘက္က သံုးသပ္ဆင္ျခင္သည့္ စိတ္ထား” ျဖင့္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုသင့္သည္ဟု ဗဟုိတရားရံုးက ေၾကညာခဲ့ဖူးပါသည္။

ရန္ကုန္အစိုးရကို လက္နက္ကိုင္ ပုန္ကန္မႈမ်ား ၁၉၄၀ ျပည့္လြန္ ေႏွာင္းပိုင္းကာလတြင္ ျဖစ္ပြားခ်ိန္တြင္ပင္ မည္သူတဦးတေယာက္ကိုမွ် တရားမ၀င္ ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္းျခင္း မျပဳရဟု ဗဟို တရားရံုးက ရဲတပ္ဖဲြ႔ကို အမိန္႔ ထုတ္ခဲ့သည္။

တရားေရးစနစ္ ဂုဏ္သိကၡာရိွစြာ ရပ္တည္ခဲ့ရာမွ လက္ရိွကာလတြင္ စစ္တပ္ကို အကာအကြယ္ေပးေနသည့္ အဆင့္သို႔ ေလ်ာက်သြားမႈသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းအာဏာသိမ္းအၿပီး တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္သိန္းကို ေထာင္ဒဏ္ ၆ ႏွစ္ ခ်မွတ္ခဲ့ခ်ိန္တြင္ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုျပစ္ဒဏ္သည္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏုကို ေပးေသာ ျပစ္ဒဏ္ထက္ပင္ ပို၍ မ်ားေနသည္။

၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲစဥ္က ဦးေန၀င္းသည္ အစိုးရႏွင့္ တရားေရးမ႑ိဳင္အၾကား ျခားထားသည့္ က်န္ရိွေနေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္။ ဦးေန၀င္းသည္ ျပည္သူ႔တရားသူႀကီးေကာင္စီကို ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ ပါတီ၀င္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၿပီး ဗဟိုတရားရံုး၏ ေနရာတြင္ အစားထိုးခဲ့သည္။ တရားရံုးမ်ားက ျမန္မာျပည္သူမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို အကာအကြယ္ေပးေရးထက္ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို အကာကြယ္ေပးရန္ ထိုအေျခခံဥပေဒတြင္ ေရးဆြဲထားသည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ စစ္တပ္က ဗဟိုတရားရံုးကို ျပန္လည္ အသက္သြင္းခဲ့ေသာ္လည္း တရားသူႀကီးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၏ အက်ိဳးကိုသာ ထမ္းရြက္ၿပီး စစ္တပ္က ညႊန္ၾကားသည့္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ေနရသည္ဟု Human Rights Watch အမည္ရိွ လူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႔က ဆိုသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ေႏြရာသီက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏အမႈကို စစ္ေဆးစဥ္ တရားသူႀကီးမ်ားက တရားခံျပသက္ေသမ်ားကုိ ျငင္းပယ္ခဲ့ေၾကာင္းကုိ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္ တကမာၻလံုးက ေတြ႔ရိွခ့ဲသည္။

တရားသူႀကီးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားကို တရားစီရင္ရာတြင္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး၏အမိန္႔ကို နာခံၾကၿပီး ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားသူ ၃၀၀ ခန္႔ကို လြန္ခဲ့သည့္ ႏို၀င္ဘာလက အင္းစိန္ေထာင္ထဲတြင္ တရား စီရင္ၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ တရားစစ္ေဆးမႈမ်ားတြင္လည္း တရားသူႀကီးမ်ားက ေငြမ်ား ေငြႏိုင္ နည္းလမ္းျဖင့္ စီရင္ေနၾကသည္မွာ လူသိ ထင္ရွားျဖစ္သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒသည္ ျခစားေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တရားေရးစနစ္ကို သိသိသာသာ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္လာေစမည္ မဟုတ္ပါ။ ထိုအေျခခံဥပေဒက တရားစီရင္ေရးသည္ “ျဖစ္ႏိုင္သမွ်၊ အတတ္ႏိုင္ဆံုး” အစိုးရႏွင့္ ကင္းလြတ္စြာ ရိွေစရမည္ဟု ဆိုထားသည္။ ထို႔အျပင္ ရာဇ၀တ္မႈမ်ား၊ “လြဲမွားစြာေဆာင္ရြက္မႈ” ဟု သံုးစြဲထားေသာ တိတိက်က် ေဖာ္ျပမထားသည့္ ျပစ္မႈမ်ား၊ “တာ၀န္မ်ားကို ထိေရာက္စြာ ထမ္းေဆာင္မႈ မျပဳႏုိင္ျခင္း” တို႔အတြက္ သမၼတက ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္က ျဖစ္ေစ တရားသူႀကီးမ်ားကို အေရးယူရန္ ခြင့္ျပဳထားသည္။

ထို႔အျပင္ တရားသူႀကီးမ်ားကို ထိုသို႔အေရးယူေဆာင္ရြက္မည္ဆိုပါက လႊတ္ေတာ္တရပ္ရပ္၏ ဆႏၵမဲ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၏ ေထာက္ခံမႈ လိုအပ္သည္ဟု အေျခခံဥပေဒက ဆိုထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စစ္တပ္၏အစီအစဥ္မ်ားကို တရားသူႀကီးမ်ားက သေဘာ မတူခဲ့လွ်င္ လႊတ္ေတာ္အတြင္းရိွ စစ္တပ္ ကိုယ္စားလွယ္ အုပ္စုတခုတည္းႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ အေရးယူႏိုင္ပါသည္။

အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ဘာသာျပန္ဆိုရန္၊ အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ အဆံုးအျဖတ္ေပးရန္အတြက္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုးဟူ၍ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒတြင္ ဖန္တီးထားသည္။ ထုိ တရားရံုးအသစ္သည္လည္း တျခားေသာ တရားရံုးမ်ားကဲ့သို႔ပင္ လြတ္လပ္မႈ ရိွမည္ မဟုတ္ပါ။

သမၼတႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွ ဥကၠ႒မ်ားက အခ်ိဳးအစားျဖင့္ ခန္႔အပ္ထားေသာ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုး၏ တရားသူႀကီး ၉ ဦးသည္ ၅ ႏွစ္သက္တမ္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ သက္တမ္းေစ့၍ ျပန္လည္ခန္႔အပ္ျခင္း ခံလုိသည့္ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ စစ္တပ္၏ဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာရပါလိမ့္မည္။

လွည့္စားထားသည့္ ေနာက္ထပ္ အခ်က္တခုမွာ သမၼတႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွ ဥကၠ႒မ်ား အပါအ၀င္ အစိုးရ အရာရိွႀကီးမ်ားက အေျခခံဥပေဒ၏ အစိတ္အပိုင္း တခုခုကို စီရင္ ဆံုးျဖတ္ေပးရန္ အေျခခံဥပေဒတရားရံုးကို တိုက္ရိုက္ ေတာင္းဆိုႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။

အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုးတခု အဘယ္ေၾကာင့္ လိုအပ္သည္ကို အမ်ိဳးသားညီလာခံက ျပည္သူမ်ားကို မည္သည့္ အခါကမွ် ရွင္းလင္း ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း မရိွပါ။ စစ္မွန္သည့္ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ ကာလအတြင္း ထိုကဲ့သို႔ေသာ တရားရံုးမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားေရးကို အခိုင္အမာ ေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္ပါသည္။

ဥပမာ ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ အေစာပုိင္းႏွစ္မ်ားအတြင္း ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံ၏ အသားအေရာင္ခြဲျခင္းေရးမွ အသြင္ေျပာင္းကာလ အေတာအတြင္း လူနည္းစုမ်ား ျဖစ္သည့္ ေတာင္အာဖရိက ႏိုင္ငံသား လူျဖဴမ်ား၊ ဇူးလူးလူမ်ိဳးမ်ားအေပၚ တရားမွ်တစြာ ဆက္ဆံေရးကို အာမခံခ်က္ေပးရန္အတြက္ အားေကာင္းသည့္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရားရံုးတခု ထူေထာင္ရန္ အာဖရိကန္ အမ်ဳိးသား ကြန္ဂရက္က သေဘာတူခဲ့သည္။

သို႔ရာတြင္ အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသား လူနည္းစုမ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္ေနေသာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရားရံုးသည္ ဒီမိုကေရစီထြန္းကားေရးကို အာမခံသည့္ လူနည္းစုမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို အကာအကြယ္ေပးရန္ အာမခံသည့္ တရားရံုးတခု မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္မွသည္ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္ကို ျဖတ္သန္းၿပီး ဆိုရွယ္လစ္ႏွင့္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လက္ေအာက္ေရာက္ခ့ဲသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေခတ္မမီေတာ့သည့္ တခုႏွင့္ တခု ဆန္က်င့္မႈ ျဖစ္ေနသည့္ ဥပေဒ အမ်ားအျပား တိုးပြားလာခဲ့သည္။ ထိုဥပေဒမ်ားအားလုံးသည္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ မရိွႏုိင္ပါ။

အျခားဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ားသည္ ေခတ္မမီေတာ့သည့္ ဥပေဒမ်ား၏ အသံုး၀င္မႈကို ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ တရားဥပေဒစနစ္တခုလံုးကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္မႈ လုပ္သည္ထက္ တရားရံုးမ်ားကို အားကိုးအားထားျပဳျခင္းက ပုိမုိ အဆင္ေျပပါသည္။ ဥပမာ သမၼတ ဆူဟာတို လက္ထက္တြင္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏံွမႈမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ရန္ လႊတ္ေတာ္က ျပဌာန္းခဲ့ေသာ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနသည့္ ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ ဥပေဒမ်ားကို ဖယ္ရွားရန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ တရားရံုးမ်ားကို တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ထိုနည္းတူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေနာက္ပိုင္း အေျခခံဥပေဒတရားရံုး ၏အခန္းက႑သည္ အေျခခံဥပေဒအသစ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနေသာ ဥပေဒ အေဟာင္းမ်ားကို ဖယ္ရွားေရးတြင္ ပါ၀င္ရမည္ ျဖစ္သည္။

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေျခခံဥပေဒ တရားရံုးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးအုပ္စုမ်ားအၾကား ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ျပႆနာရပ္မ်ားကိုလည္း အဆံုးအျဖတ္ ေပးပါလိမ့္မည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒသည္ သမၼတ၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ လႊတ္ေတာ္ထဲရိွ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားတြင္ အာဏာဗဟိုခ်က္မ်ားကို ျဖန္႔ခြဲထားပါသည္။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္၏ အဆင့္ျမင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားသည္ ၾသဇာအာဏာႏွင့္ ဦးစီးဦးေဆာင္ေနရာ ရရိွေရးအတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္ေနၾကသည္ကို သိရိွရသည့္ အတုိင္း အကယ္၍ ထိုအာဏာဗဟိုခ်က္ အားလံုးကို တပ္မေတာ္၏ မဟာမိတ္မ်ားက ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့လွ်င္ပင္ အေျခခံဥပေဒအသစ္အေပၚ သေဘာထား ကြဲျပားမႈမ်ား ရိွလာႏိုင္သည္။

ေခါင္းေဆာင္မႈပိုင္းတြင္ အကြဲအၿပဲ ျဖစ္သည္ထက္ ထိုေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈမ်ားကို အေျခခံဥပေဒတရားရံုးသို႔ လြဲအပ္ႏိုင္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ထိုအျငင္းပြားမႈမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းႏုိင္ၿပီး စည္းလံုး ညီညြတ္မႈကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ဗဟိုအစိုးရက ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ႀကီးၾကပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ရ ခက္ခဲေသာ တိုင္းရင္းသား လူနည္းစုမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျခခံဥပေဒတရားရံုးက အကူအညီ ေပးပါလိမ့္မည္။ ဥပမာ အိမ္နီးခ်င္း တရုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ အလွမ္းေ၀းေသာ ျပည္နယ္မ်ား၏ အစိုးရမ်ားကို အနီးကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ရန္ အစိုးရတြင္ အရင္းအျမစ္မ်ား မရိွသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒမ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္သည့္ ေဒသခံ အရာရိွမ်ားအား တရားရံုးမ်ားတြင္ တရားစြဲဆိုသည့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို အားကိုးအားထား ျပဳၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးစံု ေနထိုင္ၾကသည္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားလွ်င္ ဖယ္ဒရယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပံုစံတခုသည္ ေရွာင္လြဲ၍ မရေသာအခ်က္ ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္တြင္ အေျခခံဥပေဒအသစ္သည္ ပံုသဏၭာန္အားျဖင့္ ဖယ္ဒရယ္ စနစ္ကို တည္ေထာင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ျပည္နယ္ႏွင့္ ေဒသဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္မ်ားသည္ ေဒသ ကုန္သြယ္ေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အခြင့္အေရးမ်ားကို ျပဌာန္းႏိုင္ခြင့္ ရိွပါသည္။

အျခားတဘက္တြင္ ဖယ္ဒရယ္စနစ္အယူအဆသည္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးမႈ ၿပိဳကြဲမႈဆီသုိ႔ ဦးတည္လိမ့္မည္ဟု စစ္တပ္က စိုးရိမ္ၿပီး လက္မခံႏိုင္ဖြယ္အရာအျဖစ္ ယူဆထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗဟိုအစိုးရက ထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ အေျခခံဥပေဒ တရားရံုးသည္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၏ လႊတ္ေတာ္မ်ား အတည္ျပဳလိုက္ေသာ ဥပေဒ တခုခုက ဗဟိုအစိုးရ သို႔မဟုတ္ စစ္တပ္၏ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနလွ်င္ ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တရားေရးစနစ္သည္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အခြင့္အေရးမ်ားကို တက္တက္ၾကြၾကြ အကာအကြယ္ ေပးခ့ဲရာမွ စစ္တပ္လူတန္းစားတစုကို အကာအကြယ္ေပးေသာ ရာဘာတံဆိပ္တံုးတခု အျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲ ပ်က္စီးသြားသည္မွာ ၾကာခ့ဲၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

စစ္တပ္က အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရားရံုးကို ၾသဇာလႊမ္းမုိးႏုိင္ေစရန္ အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ ပံုေဖာ္ခဲ့သည္။ ထိုတရားရံုးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ ဥပေဒမ်ားကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအၾကား အျငင္းပြားမႈမ်ားကို ေျဖရွင္းျခင္း၊ အင္အား ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေပၚေပါက္လာမည့္ ဖယ္ဒရယ္၀ါဒကို တားဆီးျခင္း စသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖြယ္ရိွပါသည္။

အတိုခ်ဳပ္အားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို “စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ” ႏိုင္ငံအျဖစ္ ရိွေနေစရန္ အေျခခံဥပေဒ တရားရံုးသည္ “ေနာက္ကြယ္ကႀကိဳးကိုင္မည့္လက္” တခုအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ပါလိမ့္မည္။

အာႏိုေကာ္ဆိုသည္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားရိွ လူ႔အခြင့္အေရး အဖြဲ႔အစည္း မ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ ေပးေနေသာ ဥပေဒ ပညာရွင္တဦး ျဖစ္သည္။
မူရင္း ။ ။ http://www.irrawaddy.org/bur/index.php/special/2009-10-12-04-13-58/2561-2010-02-08-08-59-24

A (H1N1) တုပ္ေကြး တေက်ာ့ျပန္ ေခါင္းေထာင္ ရန္ကုန္မွာ ကေလးငယ္မ်ား အစုအၿပံဳလုိက္ျဖစ္ပြား

ျမန္မာႏိုင္ငံတ၀ွမ္း ယခု ေဖေဖာ္၀ါရီလအတြင္း A (H1N1) တုပ္ေကြး လူနာသစ္ (၁၂) ဦး ထပ္မံေတြ႔ရွိရေၾကာင္း က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။

ခ်င္းျပည္နယ္ ဖလမ္းၿမိဳ႕နယ္ ေက်းရြာတခုတြင္ (၄) ဦးႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေျမာက္ဒဂံုတြင္ (၈) ဦး စုစုေပါင္း (၁၂) ဦး ယခု (၁) လ အတြင္း ေတြ႔ရွိရျခင္းျဖစ္သည္။ A (H1N1) တုပ္ေကြးကို အမ်ားစုက ၀က္တုပ္ေကြးဟု အသိမ်ားေသာ္လည္း စစ္အစိုးရ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ကမာၻ႔လူတုပ္ေကြးကူးစက္ေရာဂါဟု အမည္ေပးထားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အဆိုပါ A (H1N1) တုပ္ေကြး ျဖစ္ပြားသည့္ ကေလးငယ္မ်ားမွာ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊ (၄၃) ရပ္ကြက္မွ ေက်ာင္းသားငယ္ေလးမ်ား ျဖစ္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ရပ္ကြက္အတြင္းရွိ အမွတ္ (၂၃) မူလတန္းေက်ာင္းကုိ ယာယီပိတ္ထားသည္ဟု အဆိုပါရပ္ကြက္ေန ေက်ာင္းသားမိဘတုိ႔က ေျပာသည္။

“အဲဒီအိမ္က ခ်င္းကေလးေလးေတြကုိ စုၿပီးထားထားတာ။ အခုရပ္ကြက္ထဲက အိမ္ေတြက ကေလးေတြကုိ အိမ္ျပင္ မထြက္ခုိင္း ၾကေတာ့ဘူး၊ ကူးမွာစုိးလုိ႔။ ေက်ာင္းလည္းပိတ္ထားတယ္။ လူႀကီးေတြလည္း ကူးမွာစုိးေနရတယ္။ ျဖစ္တဲ့ အိမ္ကုိေတာ့ ရယကနဲ႔ ရဲ ေစာင့္ေနတယ္။ အဲဒီအိမ္ကလူေတြ အျပင္မထြက္ေအာင္ပါ” ဟု အဆုိပါရပ္ကြက္တြင္း ေနထိုင္သူ ေက်ာင္းဆရာေဟာင္းတဦးက ေျပာျပသည္။

ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၆) ရက္ေန႔တြင္ သက္ဆိုင္ရာက အဆိုပါရပ္ကြက္အတြင္းရွိ ကမာၻ႔လူတုပ္ေကြး ကူးစက္ခံထားရသည္ဟု သံသယရွိေသာ ခ်င္းတုိင္းရင္းသား ကေလးငယ္မ်ားေနထိုင္ရာ ပညာတန္ေဆာင္ (၃) လမ္းရွိ ေဘာ္ဒါေဆာင္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး သံသယရွိသူ ကေလးငယ္အခ်ဳိ႕ကုိ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည္ဟု ရပ္ကြက္အတြင္းေနထိုင္သူတုိ႔၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

“ကေလးေတြကုိ ဘယ္လုိကူးလည္းမသိဘူး။ ႏိုင္ငံျခားကျပန္လာတဲ့ ခ်င္း (တုိင္းရင္းသား) တေယာက္ဆီက ကူးတယ္လုိ႔ေတာ့ ေျပာေနၾကတာပဲ။ ဘယ္လုိလဲေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာမသိၾကပါဘူး” ဟု ရပ္ကြက္ေနျပည္သူတဦးက ဆိုသည္။

ထို႔ေနာက္ ေဖေဖာ္၀ါရီ (၇) ရက္ ညေနပုိင္းတြင္လည္း ရပ္ကြက္အတြင္း အျခားအိမ္မွ ကေလးငယ္အခ်ဳိ႕ကုိ ထပ္မံေခၚေဆာင္သြားရာ ယခုအခါ ကေလးငယ္ (၂၀) ခန္႔ ေဆး႐ုံတြင္ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း မ်က္ျမင္သက္ေသအခ်ဳိ႕က ဆုိသည္။

ယင္းျဖစ္စဥ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အဆိုပါရပ္ကြက္ရွိ ကမာၻ႔လူတုပ္ေကြးကပ္ေရာဂါကူးစက္ခံရသည္ဟု သံသယရွိသူ ေက်ာင္းသားကေလးငယ္မ်ားကုိ စစ္ေဆးခဲ့ရာ ကေလးငယ္ (၈) ဦးတြင္ A (H1N1) ေရာဂါပုိး ေတြ႔ရွိခဲ့သည္ဟု ေဖေဖာ္၀ါရီ (၈) ရက္ထုတ္ အစုိးရပုိင္ ျမန္မာ့အလင္းႏွင့္ ေၾကးမုံသတင္းစာတုိ႔တြင္ ေဖာ္ျပသည္။ ယင္းလူနာမ်ားကုိ ေျမာက္ဥကၠလာ၊ ေ၀ဘာဂီအထူးကုေဆး႐ုံတြင္ ထားရွိသည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ေရာဂါပုိး မည္သုိ႔ကူးစက္ခံရသည္ကိုမူ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေပ။

ခ်င္းျပည္နယ္ ဖလမ္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေက်းရြာမွ ခ်င္းတုိင္းရင္းသား (၄) ဦးႏွင့္ပတ္သက္၍ ကုသမႈအေျခအေနကို သတင္းထုတ္ျပန္ျခင္း မရိွေသးေပ။

၀က္တုပ္ေကြးေရာဂါ ကုသေရးအတြက္ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီး၊ ေ၀ဘာဂီ ကူးစက္ေဆး႐ံုတို႔တြင္ ဓာတ္ခြဲခန္းတပ္ဆင္ၿပီး ျပင္ဆင္ထားေသာ္လည္း နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ျပင္ဆင္မႈမရွိဟု သိရသည္။

ယမန္ႏွစ္ A (H1N1) တုပ္ေကြး ကူးစက္လူနာအမ်ားစုမွာ ျပည္ပမွ ျပန္လည္၀င္ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု ေဒသခံမ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားေနျခင္းကို ေတြ႔ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း က်န္မာေရး၀န္ထမ္းမ်ားက ဆိုသည္။

“ဒီေရာဂါ ျဖစ္စတုန္းက ျပည္ပက ျပန္လာတဲ့သူေတြမွာ ျဖစ္တာကို ေတြ႔တာ။ အခုဟာက ထူးဆန္းတယ္၊ ေဒသခံေတြမွာ ျဖစ္လာတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္က်န္းမာေရးဌာနေတြကို ထူးျခားတာနဲ႔ သတင္းပို႔ဖို႔ ၫႊန္ၾကားထားတယ္” ဟု စစ္ကိုင္းတိုင္းၿမိဳ႕နယ္ ဆရာ၀န္ႀကီးတဦးက ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွစၿပီး က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ၾကက္ငွက္တုပ္ေကြးႏွင့္ A (H1N1) ကမာၻ႔လူတုပ္ေကြးေရာဂါ တိုက္ဖ်က္ေရး၊ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ တုံ႔ျပန္ေရး ဆရာျဖစ္သင္တန္းကို အေထြေထြေရာဂါကု ဆရာဝန္ (၃၁) ဦးအား ကမာၻ႔က်န္းမာေရး အဖြဲ႔ အကူအညီျဖင့္ သင္တန္းေပးထားသည္ဟု သိရသည္။


မူရင္း ။ ။ NEJ/ ၈ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂ဝ၁ဝ

ပင္္လံုမွတ္တမ္း



သမိုင္းဆိုသည္မွာ ကမၻာတည္သေရြ႕ ေပ်ာက္ပ်က္ေကာင္းသည့္ အရာမဟုတ္သကဲ့သို႕ ေမ့အပ္ေကာင္း သည့္ ကိစၥမဟုတ္ေပရာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းေၾကာင္းျဖစ္ရပ္၊ သမိုင္းအေထာက္အထားတို႕ မေပ်ာက္ပ်က္ေရး မွာ ထိုႏိုင္ငံတြင္းေနထိုင္ေသာ ႏိုင္ငံသားႏွင္႔ အစိုးရတို႕၏ အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္တစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္ ။ သို႕ေၾကာင္႕ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းတြင္ မွတ္တိုင္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုေန႕ (သို႔မဟုတ္) ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႏွင့္ ပတ္သက္သမွ် သမိုင္းတစ္ေကြ႕ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို လက္လွမ္းမွီသမွ် စုစည္းျပီး အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္တစ္ရပ္ အုတ္တစ္ခ်ပ္၊ သဲတစ္ပြင့္မွ် ပါ၀င္ျဖည္႔ဆည္းအပ္ပါသည္။
ပင္လံုမ်ိဳးေစ႕
၁၉၄၆ခုနစ္ ဇန္န၀ါရီလတြင္ ဖက္ဆစ္ဆန္႕က်င္ေရးနွင္႔ ျပည္သူ႕လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕ ( ဖ. ဆ . ပ . လ ) က ဦးစီးေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ႏိုင္ငံေရးညီလာခံတစ္ရပ္ကို ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ၾကီးတြင္ က်င္းပခဲ့သည္။
ယင္းညီလာခံၾကီးတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက စကၠဴျဖဴစာတမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အနာဂတ္ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးအစီအစဥ္မ်ားကို လက္မခံေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယင္းအျပင္အဆိုပါ ညီလာခံတြင္ နယ္ျခားေဒသမ်ားအား ျမန္မာျပည္မႏွင့္ ေပါင္းစည္းေရးဟူေသာ ဆံုးျဖစ္ခ်က္ကို အဆိုပါညီလာခံ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွတ္ ‘ ၇ ‘ တြင္ အတည္ျပဳထည္႔သြင္းႏိုင္ခဲ႔သည္။
ထိုစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ အဂၤလိပ္တို႕ အုပ္ခ်ဳပ္သည္႔စနစ္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာျပည္မ ကို ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေပးထားသည္႕ ၁၉၃၅ ခုနစ္ ျမန္မာျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒပါ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အက်ံဳးမ၀င္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ထားသည္။
နယ္ျခားေဒသမ်ားျဖစ္သည္႔ ရွမ္းျပည္နယ္ ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသအခ်ိဳ႕ ၊ သံလြင္ခရိုင္ႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသ ရွိတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ေနထိုင္ရာေဒသမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးအသိဥာဏ္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ျခင္းမရွိ ေသးဆိုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ဘုရင္ခံကတိုက္ရိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႕သည္။
ေတာင္တန္းႏွင္႔ ျပည္မ ႏိုင္ငံဆက္သြယ္မႈမျပဳႏိုင္ေစရန္အတြက္ နယ္ျခားေဒသျဖတ္သန္းသြားလာမႈ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးဥပေဒ ( The Frontier Crossing Act )ကို ထုတ္ျပန္ထားျပီး ယင္းဥပေဒအရ ဖမ္းစီးျခင္း၊ နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးျခင္းတို႕ ျပဳလုပ္နိင္ေသာအာဏာကို ရယူထားသည္။
စကၠဴျဖဴစာတမ္းအရ ေတာင္တန္းႏွင္႔ျပည္မေပါင္းစည္းေရးအတြက္ ယင္းေဒသမွ ျပည္သူမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရးအသိရရွိမည္႕အခ်ိန္တိုင္ေအာင္ ဘုရင္ခံအုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ထားမည္ျဖစ္သည္။
သို႕ေသာ္ ေရႊတိဂံုညီလာခံၾကီးတြင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္ေသာ ဦးတင္ေအး ၊ ဦးထြန္းျမင္႕၊ ဦးစံေဖ စေသာ ရွမ္းအမ်ိဳးသားမ်ား တတ္ေရာက္လာျပီး ဦးေဖခင္ကေတာင္တန္းေဒသမ်ားႏွင္႕ ျမန္မာျပည္မပူးေပါင္းေရးအ ဆိုကို တင္သြင္းခဲ့ရာ ညီလာခံက တခဲနက္အတည္ျပဳေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ႕သည္။
ညီလာခံအျပီးတြင္ ရွမ္းအမ်ိဳးသား ဦးတင္ေအးႏွင့္အဖြ႔ဲ႕ကရွမ္းျပည္အနာဂတ္အေရးအတြက္ ဖ. ဆ .ပ .လ အဖြဲ႔၀င္မ်ားႏွင္႔ ေဆြးေႏြးခဲ႕ရာ ယင္းမွာေနာင္တြင္ သမိုင္းမွတ္တိုင္ျဖစ္လာမည္႕ပင္လံုစာခ်ဳ ႔ပ္ လတ္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ ေရးကနဦးေျခလွမ္းျဖစ္ခဲ႔သည္။
ပင္လံုအစည္းအေဂး
၁၉၄၅ခုႏွစ္လည္ေလာက္တြင္ မိုင္းပြန္ေစာ္ဘြားၾကိးစပ္စံထြန္း၏ မဟာေဒ၀ီအသုဘအခမ္းအနားသို႕ တက္ ေရာက္လာၾကေသာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ေစာ္ဘြားၾကီးမ်ားက စုေ၀းျပီး ေဆြးေႏြးၾကရင္း အနာဂတ္ႏိုင္ငံေရး အတြက္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္ နည္းလမ္းရွာရာမွ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္း ပင္လံုျမိဳ႕တြင္ ရွမ္းျပည္ လက္မႈပညာျပပြဲ က်င္းပ ရန္ ဆံုးျဖတ္ လိုက္ၾကသည္။
အေျခအေနအခ်ိန္အခါအရ ရွမ္းျပည္လက္က္မႈပညာျပပြဲဟု အမည္တပ္ထားေသာ္လည္း ယင္းျပပြဲသို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဂဠဳန္ဦးေစာ စသည့္ႏိုင္ငံရးေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားျဖစ္ေသာ ကခ်င္ ၊
ခ်င္း၊ ကရင္နီ (ကယား) တို႕ကိုလည္းဖိတ္ေခၚထားရာ ႏိုင္ငံေရးအသြင္ေဆာင္ေနသည္ကို ေတြ႕ႏိုင္သည္။
ယင္းပထမအၾကိမ္ ပင္လံုအစည္းအေ၀းကို အရးၾကီးသည္႔ ရခိုင္ခရီးစဥ္ ရွိေနေသာေသာေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တိုင္မတက္ေရာက္ႏိုင္ဘဲ ကိုယ္စားအျဖစ္ ဦးႏုေခါင္းေဆာင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ တက္ေရာက္ခဲ႔သည္။
ယင္းအစည္းအေ၀းတြင္ ဦးႏုက ရွမ္း-ဗမာခ်စ္ၾကည္ေရး သမိုင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ဂဠဳန္ဦးေစာက ဒိုမီနီယံ အေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း ေဟာေျပာခဲ့သည္။
ယင္းသို႔ျဖင့္ ပထမအၾကိမ္ ပင္လံုညီလာခံက်င္းပရာတြင္ တစ္ဦးႏွင္႕ တစ္ဦးရင္းႏွီးနားလည္မႈမ်ား ရတန္ သေရြ႕ရခဲ႕ေသာေၾကာင့္ ေနာင္ႏွစ္တြင္လည္း အလားတူေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးၾကရန္ ဆံုးျဖတ္ချၾကသည္။
ထိုသို႕ဆံုးျဖတ္စဥ္တြင္ ဒုတိယပင္လံုညီလာခံကို သမိုင္းတြင္မည္႕ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရေလာက္ေအာင္ ၾကီးက်ယ္သြားလိမ္႕မည္ဟု မည္သူမွ်မွန္္းဆထားျဖင္းမရွိေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးအရ အေရးပါေသာ ညီလာခံၾကီး တစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
ပင္လံုဆီသို႕
၁၉၄၆ ခုနစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရးေပးေရးႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ျဗိတိန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ အက္တလီက ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ကို ျဗိတိန္ႏိုင္ငံသို႕ ဖိတ္ေခၚသည္။
ယင္းေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္ေသာ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕၁၉၄၇ ဇန္န၀ါရီလ ၆ ရက္ေန႔တြင္ လန္ဒန္သြားျပီး ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္အက္တလီ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ျဗိတိန္ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေတာင္တန္းႏွင့္ ျပည္မပူးေပါင္းလ်က္ ျပည္ေထာင္စုပံုသ႑ာန္ လံုး၀လြတ္လပ္ေရး ေပးရန္ ေတာင္းဆိုသည္။
ယင္းသို႕ႏွစ္ဖက္ေဆြးေႏြးေနခ်ိန္တြင္ ရွမ္ျပည္ကို ကိုယ္စားမျပဳ ျပည္မမွ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးးသာ ျဖစ္သည္ ဟူေသာ ေၾကးနန္းေရာက္လာရာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ေ၇း အခက္ေတြ႕ေနသည္။
သို႕ေသာ္ ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳက္ေအာင္ဆန္းသည္ ရွမ္းျပည္နယ္အပါအ၀င္ ေတာင္တန္းေဒသ အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳေၾကာင္း၊ ေတာင္တန္းေဒသမွ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားအတြက္ အေရးဆိုရန္ အၾကြင္းမဲ႔ေထာက္ခံေၾကာင္း ၊ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ လူထုအစည္းအေ၀းၾကီးက တစ္ခဲနက္ေထာက္ခံ ဆံုးျဖတ္ေၾကာင္းေရးသားထားေသာ ေၾကးနန္းတစ္ေဆာင္ထပ္ေရာက္ရွိလာရာ ေဆြးေႏြးပြဲအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔သြား ျပီး ျမန္မာလြတ္လပ္ေရးအတြက္ အေရးပါေသာ ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္ကို ၁၉၄၇ ဇန္န၀ါရီလ ၂၇ ရက္ ေန႔တြင္ လက္မွတ္ေရးထိုး ႏိုင္ခဲ႕သည္။
ယင္းစာခ်ဳပ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရးေပးသည္႕အခါတြင္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကိုပါ တစ္ပါ တည္းထည္႕သြင္းေပးေရးႏွင္႔ ပက္သက္ျပီး ေတာင္တန္းေဒသေနျပည္သူမ်ာ သေဘာထားကို ေလ့လာရန္ က်င္းပရန္ လ်ာထားသည္႕ ပင္လံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ျဖစ္ေစ ၊ သီးျခားေခၚယူေသာ အစည္းအေ၀းတြင္ ျဖစ္ေစ ေလ႔လာရန္ဟူူေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ပါ၀င္သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ယင္းကိစၥကို ပူပူေႏြးေႏြးေဆာင္ရြက္ရန္ က်င္းပရန္ရွိသည့္ ဒုတိယပင္လံု ညီလာခံကို ကိုယ္တိုင္တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
ပင္လံုစာခ်ဳပ္
၁၉၄၇ ခုနစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၈ ရက္ေန႕တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဦးေအာင္ဇံေ၀တို႔ ေခါင္းေဆာင္ေသာ အဖြဲ႕ ပင္လံုသို႔ စတင္ထြက္ခြာသြားၾကသည္။
ပင္လံုညီလာခံၾကီးကို ရွမ္းျပည္နယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၊ ခ်င္း၀ိေသသတိုင္း ၊ကရင္ႏွင္႔ ကရင္နီ (ကယား) တို႕ တက္ေရာက္ၾကေသာ္လည္း ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးသူမ်ားမွာ ရွမ္းႏွင့္ ကခ်င္ တို႕သာျဖစ္သည္။
ေတာင္တန္းသားမ်ား ညီညြတ္ေရးေကာင္စီအမည္ျဖင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားပါေသာ စာတမ္းရွည္တစ္ေစာင္ ကိုတင္သြင္းခဲ့သည္။
ယင္းေတာင္းဆိုခက္မ်ားေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းမႈ ပ်က္စီးမည့္ အေျခအေနတိုင္ေရာက္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျပန္ရန္ေလယာဥ္မွာလိုက္ျပီ ဆိုေသာ သတင္းပ်ံ႕သြားသျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ျမိဳ႕နယ္အဖြဲ႕အစည္း မ်ားက လြတ္လပ္ေရးခ်က္ခ်င္းေပး ၊ ရွမ္း - ဗမာပူးေပါင္းပါ စသည္႕ ေၾကြးေၾကာ္မႈမ်ားျဖင့္ ဆူပူမႈမ်ားေပၚေပါက္ လာရာမွ ႏွစ္ဖက္အေလွ်ာ႕အတင္းမ်ားျဖင္႕ ညွိႏႈိုင္းသည့္ အဆင္႕ကို ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
ယင္းသို႕ျဖင္႔ ညီလာခံတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက - ခြဲထြက္ေရးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး “ခင္ဗ်ားတို႕က ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႕ဖို႕မူအရ ေတာင္သေဘာမတူရေသးခင္ ခြဲထြက္ေရးစကားေျပာတာေတာ႕ မေကာင္းပါဘူးဗ်ာ” ဟု ရယ္ေမာေျပာဆိုခဲ႕သည္။
ယင္းသို႕ျဖင္႕ ၁၉၄၇ ခုနစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၂ ရက္န႕ နံနက္ ၁၁ နာရီတြင္ျမန္မာ့သမိုင္း-ျပည္ေထာင္စုေန႕ အျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳခဲ႕ေသာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ႕သည္။

(ေက်ာ္ဆန္းမင္း)
မွီျငမ္း - ဦးေဖခင္၏ ကိုယ္ေတြ႕ပင္လံု၊ ေရႊတိဂံုညီလာခံပင္လံုစာခ်ဳပ္၏မ်ိဳးေစ့ျမန္မာႏိုင္ငံ(၅၈-၆၂)ႏွင့္
အျခားစာတမ္းအခ်ိဳ႕

(၉၅)ႏွစ္ေျမာက္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေမြးေန႕ အထိမ္းအမွတ္ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္မည္

ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႕တြင္ က်ေရာက္မည့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏(၉၅)ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႕ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ မကၽြတ္ေသးတဲ့တေစၦ အမည္ရွိ ကဗ်ာစာအုပ္ကုိ ျပည္ပေရာက္ ဘေလာ့ဂါ လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးက ထုတ္ေ၀မည္။

စစ္အစုိးရလက္ထက္ ေပ်ာက္ဆံုးလုနီးပါးျဖစ္ေနသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏လြတ္လပ္ေရး ဖခင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အား မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ား အမွတ္ရေစရန္ရည္ရြယ္၍ မကြၽတ္ေသးတဲ့တေစၦ ကဗ်ာစာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ကဗ်ာဆရာ ေကာင္းကင္ကုိက ယခုလုိေျပာသည္။

လူေတြက Valentine ေန႔(ခ်စ္သူမ်ားေန႔)ကုိက်ေတာ့ သတိရၿပီးေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ေမြး ေန႔ကုိက်ေတာ့ ေမ့ေနတာမ်ားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကဗ်ာေတြ ေမြး ေန႔မွာ ထုတ္မယ္။

စာအုပ္တြင္ က႑အလုိက္ အပုိင္း(၁၀)ပုိင္းခဲြ၍ ေဖာ္ျပထားကာ အပုိင္း(၁)၌ အိမ္မက္ထဲက ေခါင္းေဆာင္ အမည္ ရွိကဗ်ာအား ဦးစြာေဖာ္ျပထားၿပီး ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ယခုလုိ ဆက္ေျပာသည္။

အျပင္ေလာကမွာေခါင္းေဆာင္ေတြက ရွိေတာ့ရွိတယ္ေပ့ါေနာ္။ သူ႔လုိမ်ဳိးအဖက္ဖက္က ျပည့္စံုတဲ့ ေခါင္းေဆာင္၊ အနစ္နာခံတဲ့ေခါင္းေဆာင္က ဒီေခတ္မွာ ရွားသြားၿပီးေတာ့ လူထု ေထာက္ခံတဲ့ေခါင္း ေဆာင္က အိမ္မက္ထဲမွာပဲ ရွိေတာ့တယ္ေပ့ါ။ ရွိေတာ့ရွိတယ္ေပ့ါ။ သူ႕လုိေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးက တအား ရွားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံ အတြက္ေတာ့ အတုမရွိဘူးေပ့ါ။ အဲတာေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ အိမ္မက္ထဲကေခါင္း ေဆာင္လုိ႔ ေပးလုိက္တာ။ ဟု ၎ကေျပာသည္။

စာအုပ္ေခါင္းစဥ္ကုိ မကၽြတ္ေသးတဲ့တေစၦဟု အမည္ေပးထားေသာ္လည္း ထုိကဗ်ာအား ထည့္သြင္း ထားျခင္းမ ရွိပါ။ ကဗ်ာ၏အဓိပၸါယ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎ကယခုလုိဆက္ေျပာ သည္။

အဲဒီေရးထားတဲ့ ကဗ်ာရဲ႕ အဓိပၸါယ္က က်ေနာ္တုိ႔အားလံုးက ျမန္မာႏုိင္ငံထဲကေန အေျခအေန အရပ္ ရပ္ေၾကာင့္ အေ၀းကုိထြက္သြားတဲ့သူလည္း ထြက္သြားၾကတယ္ေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိေကာင္းေစခ်င္တဲ့စိတ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ပူပန္တဲ့စိတ္ေတြရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မ ကၽြတ္ေသးတဲ့တေစၦ တစ္ေကာင္နဲ႔တင္စားၿပီး ေရးထားတာေပ့ါ။

စကၤာပူ၊ မေလးရွား၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံတုိ႔တြင္ အဓိကထား ျဖန္႔ခ်ိရန္ရည္ရြယ္ထားၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံ၌ ဘန္ေကာက္၊ ခ်င္းမုိင္ႏွင့္ မဲေဆာက္ေဒသမ်ားသုိ႔ စာပုိ႔ခအပါအ၀င္ တစ္အုပ္လွ်င္ ထုိင္းဘတ္ေငြ ၁၂၀ ျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေမြးေန႕ျဖစ္သည့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔မွ စတင္ျဖန္႔ခ်ိမည္။

စာအုပ္သည္ေအဖုိးစာရြက္ ထက္၀က္အရြယ္ရွိ၍ စာမ်က္ႏွာ ၁၅၄ မ်က္ႏွာပါရွိၿပီး ႏုိင္ငံေရး၊ အခ်စ္ေရး၊ လူငယ္ႏွင့္ တကၠသုိလ္စသည့္ က႑မ်ဳိးစံုပါ၀င္သည့္ ကဗ်ာ ၅၅ ပုဒ္ေရးသားထား ၿပီး အုပ္ေရ ၁၀၀၀ ထုတ္ေ၀ မည္ျဖစ္ သည္။

သတင္းႏွင့္မီဒီယာ ကြန္ယက္။ ေဇာ္ႀကီး။
ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၄ ရက္၊ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္။