ပညာေပးအစီအစဥ္မ်ားကို ႐ုပ္သံမီဒီယာမ်ားတြင္ လႊင့္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမွ မဲ႐ုံမွဴး သင္တန္းဆင္းတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အသုံးျပဳမည့္ မဲလက္မွတ္၌ ကိုယ္စားလွယ္ ေလာင္းအမည္၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အမည္၊ ပါတီတံဆိပ္ႏွင့္ ဆႏၵျပဳရန္ ေနရာလြတ္တို႔ ပါဝင္မည္ျဖစ္ၿပီး တသီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစု ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ မဲလက္မွတ္တြင္လည္း အထက္ပါအတိုင္း ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု သိရသည္။ မဲပုံးမ်ားတြင္လည္း ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အတြက္ ဆႏၵျပဳရန္ မဲပုံး အစိမ္းေရာင္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အတြက္ မဲပုံးအျပာေရာင္၊ ျပည္နယ္ သို႔မဟုတ္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အတြက္ မဲပုံးခရမ္းေရာင္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးကိုယ္စားလွယ္မ်ား အတြက္ မဲပုံးအျဖဴေရာင္အျဖစ္ ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ေျပာသည္။ ”မဲခိုး၊ မဲလိမ္ကိစၥေတြမျဖစ္ေအာင္ ေကာ္မရွင္က စနစ္တက် လုပ္သြားပါမယ္။ ဘယ္ပါတီကိုမွ သီးျခားအခြင့္အေရးေပးတာမ်ဳိး၊ ဘက္လိုက္တာမ်ဳိး လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ လွ်ဳိ႕ဝွက္ ဆႏၵျပဳခန္းေတြကိုလည္း ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြနဲ႔အညီ ျပဳလုပ္သြားပါမယ္။ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ဆႏၵရွိတဲ့ပါတီကို ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ဆုံးျဖတ္မဲေပးႏိုင္ပါတယ္”ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။ ဆႏၵမဲေပးခ်ိန္ႏွင့္ မဲေရတြက္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ပါတီမ်ား သံသယ မျဖစ္ရေလေအာင္ မဲဆႏၵနယ္အလိုက္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား မဲ႐ုံပရိဝုဏ္အတြင္း ေစာင့္ၾကည့္ခြင့္ ရမည္ဟု သိရသည္။ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ ပါတီစုံဒီမိုက ေရစီအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲကာလတြင္ ဆႏၵမဲ ေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူမ်ား၏စာရင္းကို ေျမျပင္လူဦးေရစာရင္း ေကာက္ယူစစ္ေဆးၿပီး သတ္မွတ္ကာလသို႔ ေရာက္ရွိလာပါက ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသည့္ လူဦးေရစာရင္းကို သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာ ေကာ္မရွင္႐ုံးမ်ားတြင္ ေၾကညာသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မဲစာရင္းတြင္ မဲဆႏၵရွင္တစ္ဦး၏ အမည္သည္ သက္ဆိုင္ရာ မဲဆႏၵနယ္ေျမတြင္သာ ရွိရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ထပ္ေလာင္းေျပာ သည္။
ေပၚျပဴလာ သတင္းဂ်ာနယ္
Saturday, September 11, 2010
ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားၾကား ေဆးမင္ေၾကာင္(Tattoo)တက္တူးထိုးျခင္းမ်ားေခတ္စား
ျမန္မာျပည္ရွိ အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ မ်ားသာမက ေခတ္လူငယ္ မိန္းကေလးမ်ား ၾကားတြင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ (Tattoo) တက္တူး ထိုးျခင္းကို ဖက္ရွင္တခုအျဖစ္ လက္ခံ ထိုးလာၾကေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။
“ထိုးခ်င္တဲ့ စိတ္ကူး ေပၚလာတာနဲ႔ ပခံုးရယ္၊ ခါးရယ္ ၊ ေျခေထာက္ရယ္မွာ ထိုးျဖစ္သြားတာ။ တျခား သူေတြလိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ရယ္ မရွိဘူး။ ျပည္ပမွာေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ေလးေတြက အစ ထိုးေနေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာ ကေတာ့ အခုမွ ေခတ္စား လာတယ္လို႔ ေျပာရမယ္”ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္ ဆုရႊန္းလဲ့က ေျပာသည္။
ဆုရြႊန္းလဲ့က ဆက္လက္၍ “အဘိုး အဘြားေတြ ေခတ္တုန္းကေတာ့ ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးတာ သတိၱရွိတဲ့ လူေတြ ထိုးတာေပါ့ ၊ ကိုယ္ေတြ ငယ္ငယ္က ဆိုရင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ထုိးတာ လူဆိုး လူမိုက္ေပါ့။ အခု က်ေတာ့လည္း ဖက္ရွင္တခုလို ေျပာင္းသြားတာ ကိုယ္ေတြပါ ထိုးလိုက္တဲ့ အထိ ျဖစ္သြားတယ္။ တခါထိုးၿပီး ထပ္ထပ္ ထိုးခ်င္တဲ့ စိတ္ျဖစ္တယ္”ဟုလည္း ေျပာဆိုသည္။
ေဆးမင္ေၾကာင္ကို ယခင္ ကာလမ်ားက ဘုရားပြဲ ေစ်းတန္းမ်ားတြင္သာ အမ်ားဆံုးထိုးႏိုင္သကဲ့သို႔ အသံုးျပဳသည့္ ေဆး၊ အပ္ႏွင့္ ထိုးသည့္ ပံုဒီဇိုင္းမ်ားလည္း ေကာင္းမြန္မႈမရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“အမ်ဳိးသားက သူထိုးထားတဲ့ ပံုေဟာင္းကို နည္းနည္းျပင္မယ္ဆိုတာနဲ႔ ကိုယ္ကလည္းထိုးခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ ထိုးျဖစ္သြားတာ။ပခံုးမွာ ကိုယ့္ရာသီခြင္ ကင္းျမီးေကာက္ရယ္ အဲဒီေအာက္မွာ ကႏုတ္ပံုရယ္ ထိုးထားတယ္”ဟု ေမာ္ဒယ္ ခင္မဥၹဴခိုင္က ေျပာ သည္။
“ကိုယ္တိုင္လည္း တက္တူး (Tattoo) ထိုးတာကို ႀကိဳက္သလို ေကာင္မေလးေတြ ထိုးထားတာျမင္ရင္ သေဘာက်တယ္။ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး မေ၀ဖန္ခ်င္ေပမယ့္ ျမန္မာပတ္၀န္းက်င္မွာ မိန္းကေလး တက္တူးထိုးထားရင္ တမ်ဳိးအျမင္ခံရတာ မ်ဳိး ရွိေတာ့။ ကိုယ္ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့အခါ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားက ဒါကို လက္ခံတဲ့ သူမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ ကိစၥမရွိဘူး။ မိန္းကေလးေတြ တက္တူး ထိုးခ်င္တယ္ဆိုရင္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးမွ ထိုးေစခ်င္တယ္”ဟု ခင္မဥၹဴခိုင္က ဆက္ေျပာသည္။
တက္တူးထိုးျခင္းသည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီဟု ေ၀ဖန္ေျပာဆိုမည္ဆုိလွ်င္ ျမန္မာ၀တ္စံု၀တ္၍ အက်င့္စာရိ တၱ ပ်က္ျပားေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ေလ်ာ္ညီသည္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္လားဟု ေမးခြန္း ထုတ္စရာမ်ား ရွိေၾကာင္း အမ်ဴိးသမီး အဆိုေတာ္ တဦးက ေျပာဆိုသည္။
“လူႀကီးေတြနဲ႔ ေတြ႔ရမယ့္ အခါမ်ဳိးေတြ ရွိႏိုင္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ ထိုးမယ္ဆိုရင္ ဖံုးလို႔လြယ္မယ့္ ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ထိုးေစခ်င္ တယ္။ ျမန္မာ၀တ္စံုနဲ႔ တက္တူးနဲ႔ ကေတာ့ ဘယ္လိုမွ မလိုက္ဘူးလို႔ထင္တယ္။ တက္တူးထိုးထားလို႔ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အ မ်ဳိးသမီးလို႔ မျမင္ဘဲ လက္ခံသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္ ”ဟု ၎က ဆိုသည္။
၎က ဆက္လက္၍“အခုေခတ္က တက္တူးဆိုင္ေတြ သီးသန္႔ဖြင့္လာတာရွိပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ထိုးတဲ့သူ ေခၚၿပီး အိမ္မွာ ထိုးတာလည္း မ်ားတယ္ ။ ကိုယ္တိုင္လည္း အိမ္မွာ ေခၚထိုးတာ”ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္ေန အသက္ ၂၀ အရြယ္ သဲမြန္ေထြးက“သူငယ္ခ်င္း ေယာက်ာ္းေလးေတြ ထိုးတာကိုၾကည့္ၿပီး အားက်တာနဲ႔ လိုက္ထိုးျဖစ္တာ။ ခါးမွာ နဂါး႐ုပ္ ထိုးထားတယ္ ။ မိဘေတြကေတာ့ သူတို႔ အျမင္နဲ႔ မႀကိဳက္ေပမယ့္ တားလို႔မွ မရတာ”ဟု ေျပာဆိုသည္။
တက္တူထိုးျခင္းအေပၚ အျမင္ေျပာင္းလဲ လက္ခံလာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ေစ်းကြက္တခု အေနျဖင့္ပါ က်ယ္ျပန္႔ လာ ေၾကာင္း ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေစ်းတြင္ တက္တူး ဆိုင္ဖြင့္လွစ္ထားသူ တဦးက ေျပာသည္။
“မိန္းကေလးအေနနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံမႈ နည္းေနေသးတာေတြ ရွိေသးေတာ့ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ဒီဇိုင္းခပ္ႀကီးႀကီးမ်ဳိးေတြနဲ႔ မ လိုက္ဖက္ဘူး။ အခုေခတ္မိန္းကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဖန္စီပံုစံ ကႏုတ္ေလးေတြ၊ လျခမ္းေလးေတြလို ထိုး တာ မ်ားပါတယ္။ အမ်ားဆံုးလာၾကတာေတာ့ လူလတ္တန္းစားနဲ႔ ပိုက္ဆံရွိ သားသမီးေတြမ်ားတယ္”ဟု ၎က ေျပာျပသည္။
၀န္ေဆာင္ခ အေနႏွင့္ ဒီဇိုင္းေပၚႏွင့္ အ႐ုပ္အႀကီးအေသး၊ ေဆး အမ်ဳိးအစားအေပၚ မူတည္၍ ရွိသည္ဟု အိမ္တိုင္ရာေရာက္ လိုက္၍ တက္တူး ထိုးသည့္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနေသာ ကိုဖိုးေက်ာ္ ေျပာသည္။
“ေအာက္ဒိုး အေနနဲ႔ လိုက္ထိုး ေပးတယ္။ စိုးျမတ္သူဇာ၊ ခင္မဥၹဴခိုင္ ေနာက္ အႏုပညာရွင္ ေတြထဲက ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ထိုးခဲ့တယ္။ မစိုးႀကီး (စိုးျမတ္သူဇာ) ဆို ရင္ဘတ္မွာ ကႏုတ္လို ဟာမ်ဳိးေလးပဲ။ မစုိးကို ထိုးေပး တုန္းကဆို ပံုၾကမ္း အရင္ဆြဲျပတယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူလိုခ်င္တာနဲ႔ ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ ေပါင္းၿပီး လုပ္တာေပါ့။ ပံုတူအတိုင္း လိုက္ဆြဲတာ ရွားတယ္”ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။
“အမ်ဳိး သမီးေတြ တက္တူး ထိုးတာကို လက္ခံမႈပိုင္းမွာ တိုးတက္ လာသလို အပ္တို႔ ေဆးတို႔က အစ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ပိုေကာင္း လာတယ္”ဟုလည္း ၎က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ရွိ အေရျပားဆိုင္ရာ ပါေမာကၡ ဆရာ၀န္မႀကီး တဦးက“က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္အေနနဲ႔ ထိုးမယ္ဆိုရင္ သန္႔ရွင္းတဲ့ ဆိုင္ ၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ အပ္ေတြသံုးသင့္တယ္။ ေနာက္ တခုက ငယ္ရြယ္ ခ်ိန္မွာ ေလာၿပီးလုပ္တတ္ေတာ့ ထိုးၿပီးရင္ ျပန္ဖ်က္လို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုတာကို လက္ခံႏိုင္ရမယ္။ မိန္းကေလးနဲ႔ တက္တူးဟာ မအပ္စပ္တဲ့ အရာလို႔ ျမင္ေနေသးပါတယ္။ တက္တူး ထိုးလို႔ မေကာင္းတဲ့ မိန္းကေလးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး”ဟု ဆိုသည္။
ေခတ္အေျခအေနအရ ဖက္ရွင္တခုအေနႏွင့္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚမႈကို လက္ခံသင့္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ မိမိေနထိုင္သည့္ ႏိုင္ငံ အေန အထားအရ အမ်ဳိးသမီးတဦး အေနႏွင့္ အလြန္အကြ်ံေတာ့ မျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာဆိုသည္။
ရင္းျမစ္။ ။ဧရာ၀တီ
“ထိုးခ်င္တဲ့ စိတ္ကူး ေပၚလာတာနဲ႔ ပခံုးရယ္၊ ခါးရယ္ ၊ ေျခေထာက္ရယ္မွာ ထိုးျဖစ္သြားတာ။ တျခား သူေတြလိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ရယ္ မရွိဘူး။ ျပည္ပမွာေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ေလးေတြက အစ ထိုးေနေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာ ကေတာ့ အခုမွ ေခတ္စား လာတယ္လို႔ ေျပာရမယ္”ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္ ဆုရႊန္းလဲ့က ေျပာသည္။
ဆုရြႊန္းလဲ့က ဆက္လက္၍ “အဘိုး အဘြားေတြ ေခတ္တုန္းကေတာ့ ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးတာ သတိၱရွိတဲ့ လူေတြ ထိုးတာေပါ့ ၊ ကိုယ္ေတြ ငယ္ငယ္က ဆိုရင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ထုိးတာ လူဆိုး လူမိုက္ေပါ့။ အခု က်ေတာ့လည္း ဖက္ရွင္တခုလို ေျပာင္းသြားတာ ကိုယ္ေတြပါ ထိုးလိုက္တဲ့ အထိ ျဖစ္သြားတယ္။ တခါထိုးၿပီး ထပ္ထပ္ ထိုးခ်င္တဲ့ စိတ္ျဖစ္တယ္”ဟုလည္း ေျပာဆိုသည္။
ေဆးမင္ေၾကာင္ကို ယခင္ ကာလမ်ားက ဘုရားပြဲ ေစ်းတန္းမ်ားတြင္သာ အမ်ားဆံုးထိုးႏိုင္သကဲ့သို႔ အသံုးျပဳသည့္ ေဆး၊ အပ္ႏွင့္ ထိုးသည့္ ပံုဒီဇိုင္းမ်ားလည္း ေကာင္းမြန္မႈမရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“အမ်ဳိးသားက သူထိုးထားတဲ့ ပံုေဟာင္းကို နည္းနည္းျပင္မယ္ဆိုတာနဲ႔ ကိုယ္ကလည္းထိုးခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ ထိုးျဖစ္သြားတာ။ပခံုးမွာ ကိုယ့္ရာသီခြင္ ကင္းျမီးေကာက္ရယ္ အဲဒီေအာက္မွာ ကႏုတ္ပံုရယ္ ထိုးထားတယ္”ဟု ေမာ္ဒယ္ ခင္မဥၹဴခိုင္က ေျပာ သည္။
“ကိုယ္တိုင္လည္း တက္တူး (Tattoo) ထိုးတာကို ႀကိဳက္သလို ေကာင္မေလးေတြ ထိုးထားတာျမင္ရင္ သေဘာက်တယ္။ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး မေ၀ဖန္ခ်င္ေပမယ့္ ျမန္မာပတ္၀န္းက်င္မွာ မိန္းကေလး တက္တူးထိုးထားရင္ တမ်ဳိးအျမင္ခံရတာ မ်ဳိး ရွိေတာ့။ ကိုယ္ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့အခါ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားက ဒါကို လက္ခံတဲ့ သူမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ ကိစၥမရွိဘူး။ မိန္းကေလးေတြ တက္တူး ထိုးခ်င္တယ္ဆိုရင္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးမွ ထိုးေစခ်င္တယ္”ဟု ခင္မဥၹဴခိုင္က ဆက္ေျပာသည္။
တက္တူးထိုးျခင္းသည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီဟု ေ၀ဖန္ေျပာဆိုမည္ဆုိလွ်င္ ျမန္မာ၀တ္စံု၀တ္၍ အက်င့္စာရိ တၱ ပ်က္ျပားေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ေလ်ာ္ညီသည္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္လားဟု ေမးခြန္း ထုတ္စရာမ်ား ရွိေၾကာင္း အမ်ဴိးသမီး အဆိုေတာ္ တဦးက ေျပာဆိုသည္။
“လူႀကီးေတြနဲ႔ ေတြ႔ရမယ့္ အခါမ်ဳိးေတြ ရွိႏိုင္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ ထိုးမယ္ဆိုရင္ ဖံုးလို႔လြယ္မယ့္ ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ထိုးေစခ်င္ တယ္။ ျမန္မာ၀တ္စံုနဲ႔ တက္တူးနဲ႔ ကေတာ့ ဘယ္လိုမွ မလိုက္ဘူးလို႔ထင္တယ္။ တက္တူးထိုးထားလို႔ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အ မ်ဳိးသမီးလို႔ မျမင္ဘဲ လက္ခံသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္ ”ဟု ၎က ဆိုသည္။
၎က ဆက္လက္၍“အခုေခတ္က တက္တူးဆိုင္ေတြ သီးသန္႔ဖြင့္လာတာရွိပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ထိုးတဲ့သူ ေခၚၿပီး အိမ္မွာ ထိုးတာလည္း မ်ားတယ္ ။ ကိုယ္တိုင္လည္း အိမ္မွာ ေခၚထိုးတာ”ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္ေန အသက္ ၂၀ အရြယ္ သဲမြန္ေထြးက“သူငယ္ခ်င္း ေယာက်ာ္းေလးေတြ ထိုးတာကိုၾကည့္ၿပီး အားက်တာနဲ႔ လိုက္ထိုးျဖစ္တာ။ ခါးမွာ နဂါး႐ုပ္ ထိုးထားတယ္ ။ မိဘေတြကေတာ့ သူတို႔ အျမင္နဲ႔ မႀကိဳက္ေပမယ့္ တားလို႔မွ မရတာ”ဟု ေျပာဆိုသည္။
တက္တူထိုးျခင္းအေပၚ အျမင္ေျပာင္းလဲ လက္ခံလာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ေစ်းကြက္တခု အေနျဖင့္ပါ က်ယ္ျပန္႔ လာ ေၾကာင္း ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေစ်းတြင္ တက္တူး ဆိုင္ဖြင့္လွစ္ထားသူ တဦးက ေျပာသည္။
“မိန္းကေလးအေနနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံမႈ နည္းေနေသးတာေတြ ရွိေသးေတာ့ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ဒီဇိုင္းခပ္ႀကီးႀကီးမ်ဳိးေတြနဲ႔ မ လိုက္ဖက္ဘူး။ အခုေခတ္မိန္းကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဖန္စီပံုစံ ကႏုတ္ေလးေတြ၊ လျခမ္းေလးေတြလို ထိုး တာ မ်ားပါတယ္။ အမ်ားဆံုးလာၾကတာေတာ့ လူလတ္တန္းစားနဲ႔ ပိုက္ဆံရွိ သားသမီးေတြမ်ားတယ္”ဟု ၎က ေျပာျပသည္။
၀န္ေဆာင္ခ အေနႏွင့္ ဒီဇိုင္းေပၚႏွင့္ အ႐ုပ္အႀကီးအေသး၊ ေဆး အမ်ဳိးအစားအေပၚ မူတည္၍ ရွိသည္ဟု အိမ္တိုင္ရာေရာက္ လိုက္၍ တက္တူး ထိုးသည့္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနေသာ ကိုဖိုးေက်ာ္ ေျပာသည္။
“ေအာက္ဒိုး အေနနဲ႔ လိုက္ထိုး ေပးတယ္။ စိုးျမတ္သူဇာ၊ ခင္မဥၹဴခိုင္ ေနာက္ အႏုပညာရွင္ ေတြထဲက ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ထိုးခဲ့တယ္။ မစိုးႀကီး (စိုးျမတ္သူဇာ) ဆို ရင္ဘတ္မွာ ကႏုတ္လို ဟာမ်ဳိးေလးပဲ။ မစုိးကို ထိုးေပး တုန္းကဆို ပံုၾကမ္း အရင္ဆြဲျပတယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူလိုခ်င္တာနဲ႔ ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ ေပါင္းၿပီး လုပ္တာေပါ့။ ပံုတူအတိုင္း လိုက္ဆြဲတာ ရွားတယ္”ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။
“အမ်ဳိး သမီးေတြ တက္တူး ထိုးတာကို လက္ခံမႈပိုင္းမွာ တိုးတက္ လာသလို အပ္တို႔ ေဆးတို႔က အစ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ပိုေကာင္း လာတယ္”ဟုလည္း ၎က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ရွိ အေရျပားဆိုင္ရာ ပါေမာကၡ ဆရာ၀န္မႀကီး တဦးက“က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္အေနနဲ႔ ထိုးမယ္ဆိုရင္ သန္႔ရွင္းတဲ့ ဆိုင္ ၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ အပ္ေတြသံုးသင့္တယ္။ ေနာက္ တခုက ငယ္ရြယ္ ခ်ိန္မွာ ေလာၿပီးလုပ္တတ္ေတာ့ ထိုးၿပီးရင္ ျပန္ဖ်က္လို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုတာကို လက္ခံႏိုင္ရမယ္။ မိန္းကေလးနဲ႔ တက္တူးဟာ မအပ္စပ္တဲ့ အရာလို႔ ျမင္ေနေသးပါတယ္။ တက္တူး ထိုးလို႔ မေကာင္းတဲ့ မိန္းကေလးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး”ဟု ဆိုသည္။
ေခတ္အေျခအေနအရ ဖက္ရွင္တခုအေနႏွင့္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚမႈကို လက္ခံသင့္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ မိမိေနထိုင္သည့္ ႏိုင္ငံ အေန အထားအရ အမ်ဳိးသမီးတဦး အေနႏွင့္ အလြန္အကြ်ံေတာ့ မျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာဆိုသည္။
ရင္းျမစ္။ ။ဧရာ၀တီ
ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ႀကိဳတင္စည္း႐ံုးေန
ေ႐ြးေကာက္ပဲြ ဥပေဒအရ ေ႐ြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္က အတည္ျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္မွ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြ အေနနဲ႔ တရားဝင္ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးခြင့္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္က ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြဟာ အခုကတည္းက အမ်ားျပည္သူပိုင္ ဓမၼာ႐ံု၊ စာၾကည့္တိုက္ေတြ အသံုးျပဳၿပီး စည္း႐ံုးေဟာေျပာေနၿပီလို႔ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ (RNDP) ရဲ႕ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာေအးေမာင္က RFA ကို ေျပာပါတယ္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတင္းပို႔ၾကတဲ့ အခ်က္အလက္အရေလ၊ ညေနပိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက်ေတာ့ ညပိုင္းေလာက္ပဲ မီးလာတာကိုး၊ ၇ နာရီကေန ၁၁ နာရီၾကားပဲ မီးရပါတယ္။ ၇ နာရီေလာက္မွာ တခ်ိဳ႕ ဓမၼာ႐ံုတို႔၊ တခ်ိဳ႕က စာၾကည့္တိုက္တို႔ကို တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အဲဒီ ဘုရား ပရဝုဏ္၊ ဘုရား ပရဝုဏ္လည္း ပါပါတယ္။ ဟို အဲဒါေတြမွာ သူတို႔ ႀကိဳတင္ၿပီးကာမွ ၿမိဳ႕နယ္က ရပ္ကြက္ကေပါ့ေနာ္၊ လူထုကို ဖိတ္ၿပီးကာမွ အခမ္းအနား လုပ္တယ္၊ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြကေလ တဦးခ်င္း စကားေျပာၾကတယ္ ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကားပါတယ္ခင္ဗ်။”
ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြအေနနဲ႔ ေ႐ြးေကာက္ပဲြ နည္းဥပေဒေတြကို လိုက္နာမွာ ျဖစ္ၿပီး သတ္မွတ္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္မွ စည္း႐ံုးေရးလုပ္ငန္းေတြ စတင္မွာျဖစ္တယ္လို႔ ေဒါက္တာေအးေမာင္က ဆိုပါတယ္။
ေ႐ြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္ေတြအရဆိုရင္ ပါတီကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြဟာ အမ်ားျပည္သူကို စည္း႐ံုးေဟာေျပာဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မရွင္႐ံုးေတြဆီ တပတ္ႀကိဳ အေၾကာင္းၾကားရၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရပါတီျဖစ္တဲ့ ႀက့ံခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီအေနနဲ႕ လိုက္နာတာမ်ိဳး မရွိသလို ေကာ္မရွင္ဘက္ကလည္း အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္တာမ်ိဳး မရွိဘူးလို႔ ၿပိဳင္ဖက္ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။
ရင္းျမစ္။ ။RFA
ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြအေနနဲ႔ ေ႐ြးေကာက္ပဲြ နည္းဥပေဒေတြကို လိုက္နာမွာ ျဖစ္ၿပီး သတ္မွတ္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္မွ စည္း႐ံုးေရးလုပ္ငန္းေတြ စတင္မွာျဖစ္တယ္လို႔ ေဒါက္တာေအးေမာင္က ဆိုပါတယ္။
ေ႐ြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္ေတြအရဆိုရင္ ပါတီကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြဟာ အမ်ားျပည္သူကို စည္း႐ံုးေဟာေျပာဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မရွင္႐ံုးေတြဆီ တပတ္ႀကိဳ အေၾကာင္းၾကားရၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရပါတီျဖစ္တဲ့ ႀက့ံခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီအေနနဲ႕ လိုက္နာတာမ်ိဳး မရွိသလို ေကာ္မရွင္ဘက္ကလည္း အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္တာမ်ိဳး မရွိဘူးလို႔ ၿပိဳင္ဖက္ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။
ရင္းျမစ္။ ။RFA
Subscribe to:
Posts (Atom)