တစ္ခါက ထင္းခုတ္သမား လူငယ္တစ္ဦး ေတာင္တက္ျပီး ထင္းခုတ္ေလသည္။ မၾကာမီ
ထင္းခုတ္သမား အဘိုးအိုတစ္ဦးလည္း ေရာက္လာခဲ့သည္။ ထင္းမ်ားကို ခုတ္ၾကရင္း
ညေနေစာင္းခ်ိန္တြင္ အဘိုးအို ခုတ္ၿပီးေသာထင္းအေရအတြက္မွာ လူငယ္ထက္
ပိုမ်ားေနခဲ့သည္။ အဘိုးအိုမွာ ေနာက္က်မွ ေရာက္လာျပီး သူ႔ထက္
ထင္းပိုမ်ားေနသည္ကို သတိျပဳမိေသာလူငယ္က ေနာက္ရက္တြင္ ေစာေစာထျပီး
ထင္းခုတ္ထြက္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ လူငယ္မွာ အဘိုးအိုထက္ ေစာျပီး ထင္းခုတ္ရန္ ထြက္ခဲ့သည္။
စိတ္ထဲတြင္ အဘိုးအိုထက္ ထင္းပိုရမည္ဟုလည္း ေတြးေနမိသည္။ သို႔ေသာ္
အလုပ္သိမ္းခ်ိန္တြင္ အဘိုးအို၏ ထင္းမွာ သူ႔ထက္ ပိုမ်ားေနသည္ကို
ေတြ႔ျပန္သည္။ သို႔ႏွင့္ ေလး၊ ငါးရက္ဆက္တိုက္ ေတာင္ေပၚသို႔ ေစာစီးစြာ
ေရာက္ႏွင့္ေနျပီး မိုးခ်ဳပ္ေန၀င္မွ အိမ္ျပန္ခဲ့ေသာ္လည္း သူ၏ထင္းမွာ
အဘိုးအိုထက္ အၿမဲတမ္းလိုလိုပင္ နည္းေနခဲ့သည္။
ေျခာက္ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ သူသည္ မေအာင့္ႏိုင္ေတာ့သည့္အဆံုး အဘိုးအိုအား
ေမးျမန္းခဲ့သည္။
“ အဘိုး.... ကြ်န္ေတာ္က အဘိုးထက္ အားသန္တယ္... အဘိုးထက္ ေစာျပီး
ေတာင္ေပၚေရာက္ေအာင္ လာခဲ့တယ္.. ေနာက္က်မွ အိမ္ျပန္တယ္။ ဒါေပမယ့္
ကြ်န္ေတာ္ခုတ္ရတဲ့ ထင္းက အဘိုးထက္ နည္းေနခဲ့တယ္... ဘာေၾကာင့္လဲ”
“ဒီိလို လူေလးရဲ႕... အဘိုးက ထင္းခုတ္ျပီး အိမ္ျပန္ေရာက္တုိင္း အဘိုးရဲ႔
ပုဆိန္ကို အၿမဲေသြးတယ္။ လူေလးက မေသြးခဲ့ဘူး။ ထင္းခုတ္ၿပီး ဒီအတုိင္း
ပစ္ထားခဲ့တယ္။ အဘိုးက အသက္ၾကီးျပီ။ ေနာက္က်မွ ေတာင္ေပၚေရာက္သလို လူေလးထက္
ေစာျပီး အလုပ္သိမ္း ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဘိုးရဲ႔ ပုဆိန္က လူေလးပုဆိန္ထက္
ထက္ျမက္ေနတဲ့အတြက္ အဘိုး ေလး ငါးခ်က္ခုတ္လို႔ ျပတ္တဲ့ သစ္ပင္ကို လူေလးက
ဆယ္ခ်က္ေလာက္ ခုတ္ယူရတယ္... ဒါေၾကာင့္ လူေလးရဲ႕ ထင္းေတြ နည္းေနတာပါ”
ပံုျပင္ေလးကေတာ့ ဒါပါပဲ။
အလုပ္ထဲက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကို ေဟာေျပာပဲြေတြ သြားနားေထာင္ဖို႔၊
အခ်ိန္ပိုရင္ ကိုယ့္၀ါသနာပါရာ၊ ေလ့လာေနတဲ့ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ သင္တန္းေတြ
တက္ဖို႔ ကြ်န္ေတာ္ အျမဲ တိုက္တြန္းတတ္ပါတယ္။ အမ်ားစုက “အလုပ္ပင္ပန္းရတဲ့
ၾကားထဲ သင္တန္းေတြ ေဟာေျပာပဲြေတြ တက္ဖို႔ အခ်ိန္မရွိဘူး” လို႔
ညည္းျပၾကပါတယ္။
“ထင္းပဲခုတ္ေနျပီး ပုဆိန္ေသြးဖို႔ ေမ့ေနၾကရင္ အလုပ္အျပည့္ လုပ္ျပီး
ရလဒ္တစ္၀က္ပဲ ခံစားရမယ္ ဆိုတာကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္က်ရင္ သိလာလိမ့္မယ္”
လူ႔ဘ၀လမ္းတစ္ေလ်ာက္မွာ ရွင္သန္ၾကီးျပင္းဖို႔ ၾကိဳးစားေနသလို တစ္ဖက္ကလည္း
ကိုယ့္ပညာ ဗဟုသုတေတြကို ျမွင့္တင္ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္ေခတ္တုန္းကေတာ့
ထင္းခုတ္ျပီး အသက္ေမြး၀မ္းလို႔ ရေပမယ့္ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ဒီေခတ္မွာ
ထင္းပဲခုတ္ေနလို႔ မလံုေလာက္ေတာ့ဘူး။ တစ္ဖက္က ထင္းခုတ္ရင္း တစ္ဖက္ကလဲ
ပုဆိန္ကို ေသြးေနသင့္ပါတယ္။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ ေခတ္ေနာက္ မလိုက္ႏုိင္တဲ့
ကိုယ့္ကို အဲဒီေခတ္ကပဲ ပယ္ထုတ္ဖယ္ရွားသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တတ္သေလာက္ အဂၤလိပ္စာေလးနဲ႔ ဘာသာျပန္လုပ္စားေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္
ဒီပံုျပင္ေလးက အိပ္ရာက လန္႔ႏိႈးလိုက္သလို ျဖစ္သြားေစခဲ့ပါတယ္။
ေဘာ္ဒါေရာင္းရင္းမ်ား၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအတြက္လည္း
ဒီပံုျပင္ေလးက တစ္ခုခု ေပးသြားႏုိင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဂၤလိပ္စာကို ဒီထက္ပို ေလ့လာႏုိင္မယ့္၊ သင္ေပးႏုိင္မယ့္
သင္တန္းမ်ား ထပ္တက္ၿပီး ေသြးသစ္ေလာင္းဖို႔ ျပင္ေနပါၿပီ။
ဒီက မိတ္ေဆြမ်ားေရာ.. ဘယ္လို စီစဥ္ထားပါသလဲ၊ ကုိယ့္ကိုကုိယ္ တတ္လွၿပီ
ထင္ရင္ေတာ့ သူမ်ားက တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ ခုတ္လို႔ ၿပီးသြားတဲ့ သစ္ပင္ကို
ကုိယ့္က်မွ နဖူးကေခၽြးေျခမ က်ေအာင္ အခ်က္ေပါင္း ေလးငါးဆယ္မက ခုတ္မွ
ရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ထူးအိမ္သင္သီခ်င္းထဲကလို နည္းနည္းေလးေတာ့ လြဲေနၿပီ
ေပါ့ဗ်ာ။
ဒီေတာ့ သင္တန္းခ်ည္းတက္ၿပီး တက္သမွ် မေလ့က်င့္ဘဲ၊ ျပန္ေမ့ေနရင္ေရာ
..ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒါ ကိုယ့္သမုိင္း ျဖစ္သြားၿပီလို႔ပဲ ဆုိပါရေစ။ ဒီေနရာမွာ
တရုတ္ပညာရွိႀကီး ကြန္ျဖဴးရွပ္စ္ရဲ႔ စကားတစ္ခြန္း လက္ေဆာင္ပါးခ်င္ပါတယ္။
"လက္ေတြ႔မပါတဲ့ ပညာဟာ အသံုးမ၀င္သလို၊ ပညာမပါတဲ့ လက္ေတြ႔ဟာလဲ အႏၱရာယ္မ်ားတယ္"
အဲဒီလိုပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္သိသေလာက္၊ အေတြ႔အႀကံဳေလးနဲ႔ပဲ
ျပႆနာတုိင္းကို ေျဖရွင္းလို႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ လိုအပ္ရင္ သင္တန္းေတြတက္
ပညာယူ ေလ့လာရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေန႔တုိင္းေန႔တုိင္း ဒီအလုပ္ေတြ
ကုန္းရုန္းလုပ္ရင္း ဒီေနရာမွာပဲ ရပ္တန္႔ေနေတာ့မွာလား၊ ကိုယ့္ဘ၀ကုိ
ဒီထက္ျမင့္ျမင့္ ပ်ံသန္းႏုိင္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေလး အခြင့္အေရးေလး
မေပးႏုိင္ဘူးလား..။ တစ္ခ်က္တည္း ခုတ္လို႔ ျပတ္မယ့္ ေနရာမွာ
အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ ခုတ္ရင္း အခ်ိန္ကုန္၊ လူပန္းနဲ႔ ဘ၀ကို ေအာက္က်၊
ေနာက္က် ျဖတ္သန္းသြားမလား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပုဆိန္ေတြ ေသြးၾကပါစို႔ဗ်ာ။
Tuesday, December 22, 2009
အသက္ရွင္သန္ျခင္းရဲ႕အဓိပၸါယ္
က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီေျမကမ ၻာဆိုတာထဲကို အေဖာ္မပါပဲ ကိုယ္စီကိုယ္စီ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကတယ္။ ကမ ၻာေျမေပၚေျခခ်တယ္ဆိုရင္ပဲ တခ်ဳိ႕ ေတြက လေရာင္ေတြနဲ႔ပက္ဖ်န္းၿပီး ႀကိဳဆိုခံရတယ္။ တခ်ဳိ႕ေတြက်ေတာ့ ေလနီၾကမ္းေတြရဲ႕ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းႀကိဳဆိုမႈေတြနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရတယ္။ ဒီလို မတူညီတဲ့ႀကိဳဆိုမႈေတြနဲ႔အတူ ဘ၀ဆိုတဲ့သံသရာကို နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔စတင္ထိေတြ႔ခဲ့ၾကတယ္။
က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒယိမ္းဒယိုင္နဲ႔ အမိရင္ခြင္ထဲကေန ကိုယ့္ကိုယ္ကိုရပ္တည္ဖို႔ႀကိဳစားရင္း ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ စတဲ့ေလာကရဲ႕ အဘိဓမၼာဆိုတာေတြကို စတင္ရင္းႏွီးခဲ့ျပန္တယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာအတၱဆိုတာ ရွိတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ အဲဒီအတၱေတြ ရဲ႕အျခားတဘက္မွာ ၿငိမ္းေအးတဲ့ဆည္းလည္းသံေတြရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္း နားလည္ခဲ့ၾကရတယ္။ တခါဆက္လက္ၿပီးေတာ့ လူနဲ႔ တရိစၧာန္တို႔ ရဲ႕ကြာဟမႈေတြကိုလည္း နားလည္လာခဲ့ရတယ္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ အသိတရား၊ ျမင့္ျမတ္မႈ၊ ေပးဆပ္မႈ၊ စြန္႔လႊတ္မႈ၊ အနစ္ နာခံမႈ၊ ေကာက္ က်စ္မႈ၊ ယုတ္မာမႈ၊ ဓမၼ၊ အဓမၼ အစရွိတဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔လည္း ရင္းႏွီးမႈရရွိခဲ့ၾကျပန္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ လူအားလံုးဟာ ေျမႀကီးရဲ႕ေအာက္ကိုျပန္ျပန္ေရာက္ရတယ္ဆိုတဲ့ ေသျခင္းတရားဆိုတာကို ဆက္ၿပီး ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အသက္ရွင္ရွင္ေနထုိင္ျခင္းဆိုတာ ဘာပါလဲ။ အသက္ရွင္သန္ျခင္းရဲ႕အဓိပၸါယ္ဆိုတာက ေကာ ဘာကိုဆိုလိုပါသလဲ။ တရိစၧာန္ထက္သိဥာဏ္ပိုျမင့္မားတဲ့ လူသားရဲ႕အသက္ရွင္ ျခင္းဆိုတာကို ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမလဲ။ အိပ္၊ စား၊ ကာမနဲ႔ ကိုယ့္အတၱကိုသာေရႊခ်ေနရံုနဲ႔ လူဟာ တိရစၧာန္နဲ႔ ကြာဟမႈရွိႏိုင္ပါ့မလား။ လူဟာ တိရစၧာန္ထက္ပိုျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာကို ဘယ္လိုအသက္ရွင္ျခင္းမ်ဳိးနဲ႔သက္ေသျပႏိုင္မလဲ။
က်ေနာ္ကေတာ့ အေ၀းေက်ာင္းသခၤမ္းေလးဆီက ေအးၿငိမ္းတဲ့၊ ေမာဟကင္းတဲ့၊ ေရာင့္ရဲမႈေတြနဲ႔အတိၿပီးတဲ့ ေခါင္းေလာင္းသံ ေတြကို ၾကားေယာင္ေနမိပါတယ္.....။
Posted by HKO at
က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒယိမ္းဒယိုင္နဲ႔ အမိရင္ခြင္ထဲကေန ကိုယ့္ကိုယ္ကိုရပ္တည္ဖို႔ႀကိဳစားရင္း ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ စတဲ့ေလာကရဲ႕ အဘိဓမၼာဆိုတာေတြကို စတင္ရင္းႏွီးခဲ့ျပန္တယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာအတၱဆိုတာ ရွိတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ အဲဒီအတၱေတြ ရဲ႕အျခားတဘက္မွာ ၿငိမ္းေအးတဲ့ဆည္းလည္းသံေတြရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္း နားလည္ခဲ့ၾကရတယ္။ တခါဆက္လက္ၿပီးေတာ့ လူနဲ႔ တရိစၧာန္တို႔ ရဲ႕ကြာဟမႈေတြကိုလည္း နားလည္လာခဲ့ရတယ္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ အသိတရား၊ ျမင့္ျမတ္မႈ၊ ေပးဆပ္မႈ၊ စြန္႔လႊတ္မႈ၊ အနစ္ နာခံမႈ၊ ေကာက္ က်စ္မႈ၊ ယုတ္မာမႈ၊ ဓမၼ၊ အဓမၼ အစရွိတဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔လည္း ရင္းႏွီးမႈရရွိခဲ့ၾကျပန္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ လူအားလံုးဟာ ေျမႀကီးရဲ႕ေအာက္ကိုျပန္ျပန္ေရာက္ရတယ္ဆိုတဲ့ ေသျခင္းတရားဆိုတာကို ဆက္ၿပီး ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အသက္ရွင္ရွင္ေနထုိင္ျခင္းဆိုတာ ဘာပါလဲ။ အသက္ရွင္သန္ျခင္းရဲ႕အဓိပၸါယ္ဆိုတာက ေကာ ဘာကိုဆိုလိုပါသလဲ။ တရိစၧာန္ထက္သိဥာဏ္ပိုျမင့္မားတဲ့ လူသားရဲ႕အသက္ရွင္ ျခင္းဆိုတာကို ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမလဲ။ အိပ္၊ စား၊ ကာမနဲ႔ ကိုယ့္အတၱကိုသာေရႊခ်ေနရံုနဲ႔ လူဟာ တိရစၧာန္နဲ႔ ကြာဟမႈရွိႏိုင္ပါ့မလား။ လူဟာ တိရစၧာန္ထက္ပိုျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာကို ဘယ္လိုအသက္ရွင္ျခင္းမ်ဳိးနဲ႔သက္ေသျပႏိုင္မလဲ။
က်ေနာ္ကေတာ့ အေ၀းေက်ာင္းသခၤမ္းေလးဆီက ေအးၿငိမ္းတဲ့၊ ေမာဟကင္းတဲ့၊ ေရာင့္ရဲမႈေတြနဲ႔အတိၿပီးတဲ့ ေခါင္းေလာင္းသံ ေတြကို ၾကားေယာင္ေနမိပါတယ္.....။
Posted by HKO at
မိန္႕ခြန္းေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား(၂)
က်မတို႕ အခု ဒီမုိကေရစီလႈပ္ရွားမႈ အထဲမွာ ပါဝင္လာတာဟာ အာဏာလိုခ်င္လို႕ ပါဝင္လာတာမဟုတ္ဘူး၊
တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ခ်င္လို႕ ပါဝင္လာၾကတာပဲ၊ က်မတို႕ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္အတြက္ေရာ။ လႈပ္ရွားမႈအထဲမွာ ပါဝင္ေနၾကတဲ႕ျပည္သူလူထုအတြက္ေရာ။ အဓိကစကားလံုးဟာ အာဏာမဟုတ္ပါဘူး၊ တာဝန္ပါ၊ ျပည္ေထာင္စုနဲ႕ ျပည္သူလူထုအေပၚမွာရွိတဲ့ တာဝန္အရ ဒီလႈပ္ရွားမႈထဲမွာ အားလံုးပါဝင္ေနၾကတာပါ၊
(အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ က်ဳံမေငး ၁၅-၁-၈၉)
က်မတို႕ဟာ မွန္ကန္တဲ့နည္းနဲ႕ လိုခ်င္တာကို လုပ္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိေအာင္လို႕ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရမယ္၊ တျခားလူေတြကိုလည္း ဒီလိုအရည္အခ်င္းေတြရွိေအာင္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရမယ္၊ ဒီလိုဆိုရင္က်မတို႕ဟာ အဆင့္ျမင့္တဲ့ႏုိင္ငံေရး လုပ္ႏုိင္မယ္၊ အဆင့္ျမင့္တဲ့ႏိုင္ငံေရးလုပ္ႏိုင္မွ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ႏုိင္ငံတခုျဖစ္လာမယ္၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ က်ဳံမေငး ၁၅-၁-၈၉)
တခ်ဳိ႕က ဒီမုိကေရစီဆိုတာ အားလံုးက ဗိုလ္ခ်ည္းပဲလို႕ထင္တယ္၊ တကယ္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီဆိုတာအားလံုးတန္းတူရည္တူလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ အားလံုးဟာ တန္းတူညီတူအခြင့္အေရးရွိတယ္လို႕ေျပာတာပဲျဖစ္တယ္၊ အားလံုးမွာရွိတဲ့ တန္းတူညီတူ အခြင့္အေရးနဲ႕ အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္မယ့္ သူေတြကို
ေရြးထုတ္ပိုင္ခြင့္ဆိုတာ ရွိတယ္၊ ဒါကို ေျပာတာပဲ၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ က်ဳံမေငး ၁၅-၁-၈၉)
ရပ္ကြက္ညီလာခံေတြ လုပ္တဲ့အခါ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းတဲ့လူကို ေရြးခ်ယ္ပါ၊ ပညာအေျမာ္အျမင္ရွိတဲ့လူကိုေရြးခ်ယ္ပါ၊ အက်င့္စာရိတၱနဲ႕ အရည္အခ်င္း ႏွစ္ခုၾကားမွာ ေရြးရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်မကေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းတဲ့လူကို ေရြးၾကပါ၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ က်ဳံမေငး ၁၅-၁-၈၉)
အစိုးရဟာ ျပည္သူလူထု ဆင္းရဲေနတဲ့အခါမွာ ဇိမ္နဲ႕ေနဖို႕ မစဥ္းစားသင့္ဘူး၊ ေနာက္တက္မယ့္ အစိုးရဟာအင္မတန္မွမွုန္ကန္ရမယ့္ အစိုးရပါ၊ အဲ့ဒီေတာ့ ေနာက္တက္မယ့္အစိုးရထဲမွာ ဝိုင္းဝန္းျပီး ကူညီပါဝင္လိုတဲ့
သူမ်ားဟာ ေနရာလိုခ်င္လို႕မဟုတ္ဘဲ။ အာဏာလိုခ်င္လို႕မဟုတ္ဘဲ။ ခ်မ္းသာခ်င္လို႕မဟုတ္ဘဲ။ ျပည္သူ႕အက်ဳိးဖို႕အနစ္နာခံလိုတဲ့လူမ်ဳိး ျဖစ္ဖို႕လိုပါတယ္၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ က်ဳံမေငး ၁၅-၁-၈၉)
သူမ်ား မွားလို႕။ သူမ်ား မဟုတ္တာလုပ္လို႕ ကိုယ္လည္း လုိက္လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္လည္း သူတို႕နဲ႕အတူတန္းတူျဖစ္သြားမွာပဲ၊ ကေလးက ငိုလို႕ လူၾကီးကပါ လိုက္ျပီး ေျခေဆာင့္ငိုလို႕ရွိရင္ လူၾကီးသာ သကၡာက်မွာေပါ့၊ကေလးကေတာ့ ကေလးမို႕လို႕ ငိုတယ္ဆိုျပီး ေဘးကေန ခြင့္လႊတ္ၾကရမွာေပါ့၊ လူမ်ားေတြ ဂုဏ္သိကၡာမရွိလို႔ ကိုယ္ကဂုဏ္သိကၡာမရွိတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ရမယ္ဆိုတာ မျဖစ္ေစရဘူး၊ မျဖစ္သင့္ဘူး၊ အဲ့ဒီေတာ့ က်မတို႔စည္းရံုးေရးလုပ္တဲ့အခါ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ပုတ္ခတ္တာ။ မမွန္ကန္တဲ့နည္းနဲ႕ တိုက္ခိုက္တာ မလုပ္ၾကပါနဲ႕၊ မူေတြကိုပဲတုိက္ခိုက္ၾကရပါ့မယ္၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ က်ဳံမေငး ၁၅-၁-၈၉)
ဒီမိုကေရစီတိုက္ပဲြဝင္တဲ့အခါမွာ ပထမဦးဆံုး က်မတို႕လိုခ်င္တာက လြတ္လပ္စြာေတြးေတာပိုင္ခြင့္ပဲ၊ လူကိုသာခ်ဳပ္ထားႏုိင္မယ္၊ စိတ္ကိုေတာ့ မခ်ဳပ္ထားႏုိင္ဘူး၊ ဒီလို မခ်ဳပ္ထားႏုိင္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ ဒီေလာက္ေတာင္မွ ၂၆
ႏွစ္လံုးလံုး လြတ္လပ္စြာ ေတြးေတာပိုင္ခြင့္မရွိတဲ့အထဲက ျပည္သူလူထုဟာ ဒီမုိကေရစီလႈပ္ရွားမႈၾကီးထဲကို သတၱိရွိရွိနဲ႕ဝင္ခဲ့ျပီ။ စခဲ့ျပီ၊ ဒီလႈပ္ရွားမႈၾကီးကို ဆံုးခန္းတုိင္ေအာင္။ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္သြားရမယ္၊
(အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ လပြတၱာ ၁၅-၁-၈၉)
ေဖေဖက ေျပာခဲ့တယ္၊ လုပ္ရဲတာ သတၱိမဟုတ္ဘူး၊ ခံရဲတာဟာ သတၱိတဲ့၊ ခံရဲတယ္ဆိုတာလည္းအမွန္တရားအတြက္ ခံရဲတာကို ေျပာတာ။ မမွန္ကန္တဲ့ကိစၥအတြက္ ခံရဲတာ သတၱိမဟုတ္ဘူး၊ ဒါဟာ လူမိုက္ရ႕ဲထံုးပဲ၊ က်မတို႕ဟာ လူမိုက္ေတြမဟုတ္ဘူး၊ အင္မတန္မွ ပညာအေျမာ္အျမင္ရွိတဲ့ လူထုဆိုတာ က်မ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္၊ဒီလို အေျမာ္အျမင္ရွိတဲ့ ျပည္သူလူထုကမွ ေခတ္သစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ၾကီးကို တည္ေထာင္ႏုိင္မွာပါ၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္။လပြတာၱ ၁၅-၁-၈၉)
ကိုယ့္တုိင္းျပည္အတြက္ အသက္ကိုေပးရတယ္ဆိုတာ အင္မတန္မွ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းတယ္၊ အင္မတန္မွသင့္ေတာ္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္းဟာ မိမိရ႕ဲတိုင္းျပည္ကို အားလံုးထက္ပိုျပီးေတာ့
ခ်စ္ရမယ္၊ မိမိရဲ႕ ကိုယ္ထက္ပိုျပီး ခ်စ္ရမယ္၊ မိမိရဲ႕ မိသားစုထက္ပိုျပီး ခ်စ္ရမယ္၊ မိမိရဲ႕ မိဘမ်ားထက္လည္းပိုျပီးခ်စ္ရမယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ့ ဒီတုိင္းျပည္က ဒီမိသားစု။ ဒီမိဘအားလံုးကို ေမြးထုတ္လိုက္တဲ့ တုိင္းျပည္ပဲ၊အားလံုးရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ပဲျဖစ္တယ္၊ ျပည္သူလူထုအားလံုးရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံကို အားလံုးပဲ
အထြတ္အျမတ္ထားရမယ္၊ ဒီႏုိင္ငံအတြက္ဆိုရင္ ဘာပဲစြန္႕ရ။ စြန္႕ရ စြန္႕ႏုိင္တဲ့ သတၱိရွိရမယ္၊လူတိုင္းလူတုိင္းအတြက္ အစြန္႕ႏိုင္ဆံုး။ တန္ဖိုးအရွိဆံုးအရာကေတာ့ မိမိရဲ႕ အသက္ပဲ၊ အဲ့ဒီေတာ့ကိုယ့္ရဲ႕တန္ဖိုးအရွိဆံုး အသက္ကို စြန္႕လႊတ္သြားတဲ့ ဒီမိုကေရစီရဲေဘာ္ေတြကို ေထာက္ထားေသာအားျဖင့္က်မတို႕ဟာ ဒီမိုကေရစီေအာင္ျမင္တဲ့အထိ ခ်ီတက္သြားရမယ္၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ လပြတၱာ ၁၅-၁-၈၉)
ဒီေခတ္က ဒီမုိကေရစီအုတ္ျမစ္ခ်တဲ့ ေခတ္ပဲ၊ အုတ္ျမစ္ခ်ျပီးေတာ့မွ အေပၚက အေဆာက္အဦၾကီးကိုတည္ေဆာက္ရမွာ၊ က်မတို႕ဟာ အုတ္ျမစ္ခ်တဲ့ လူေတြဆိုေတာ့ ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႕ လုပ္ျပီးေတာ့တကယ့္အႏွစ္သာရကို ခံစားသြားရခ်င္မွ ခံစားသြားရမယ္၊ ကိစၥမရွိပါဘူး၊ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ။ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားမ်ားဟာ က်မတို႕ ခ်ခဲ့တဲ့ အုတ္ျမစ္ေပၚမွာ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံၾကီးကို တည္တည္တံ့တံ႕တည္ေထာင္ျပီး ဒီမုိကေရစီအခြင့္အေရးေတြကို ခံစားသြားရမယ္ဆိုရင္ က်မတို႕အတြက္ အမ်ားၾကီးဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ပါတယ္၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ လပြတၱာ ၁၅-၁-၈၉)
ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားဟာ ဘယ္လိုပဲ ဖိႏွိပ္မႈေတြရွိရွိ။ ဘယ္လိုပဲ သူမ်ားေတြ ဘယ္လိုလုပ္လုပ္။ ဘယ္လိုပဲသူမ်ားေတြ ညစ္ပတ္ညစ္ပတ္။ တို႕တေတြကေတာ့ သန္႕သန္႕ရွင္းရွင္းစင္စင္ၾကယ္ၾကယ္နဲ႕တုိင္းျပည္အက်ဳိးေဆာင္တဲ့လူငယ္ေတြျဖစ္ေအာင္ေနမယ္၊ ေနာင္တေခတ္က်လို႕ရွိရင္လည္း တုိင္းျပည္အက်ဳိး ဆက္ျပီးေဆာင္မယ့္လူၾကီးေတြျဖစ္ေအာင္ ေနမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ထားၾကပါ၊
(အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ လပြတၱာ ၁၅-၁-၈၉)
ဒီတုိင္းျပည္။ ဒီေျမၾကီးဟာ အင္မတန္မွ ခ်မ္းသာတယ္၊ ျပည္သူလူထုဟာ အင္မတန္မွ ဆင္းရဲေနတယ္၊ ဒါမျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥပဲ၊ ဒီတုိင္းျပည္။ ဒီေျမၾကီးဟာ ဒီေလာက္ေတာင္မွ ခ်မ္းသာေနရင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ လမ္းနဲ႕ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးေဆာင္သြားမယ့္ အစိုးရမ်ားဟာ ျပည္သူလူထုကိုလည္း ခ်မ္းသာေအာင္
လုပ္ေပးႏုိင္ရမယ္၊ (လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တုိင္ေရွ႕။ ဘီတြတ္ေက်းရြာ ၁၅-၁-၈၉)
ေဝသႏၱရာဟာဆိုရင္အလြန္တရာမွျမင့္ျမတ္တဲ့အေလာင္းေတာ္မင္းတရားျဖစ္ေပမယ့္လည္း ျပည္သူလူထုကိုဆန္႕က်င္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို လႉလိုက္တဲ့အခါ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ခံရတယ္၊ ျပည္သူလူထုရ႕ဲ ဆႏၵကို
မလိုက္ေလ်ာတဲ့မင္းဆိုတာ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးနဲ႕လည္း မကိုက္ညီဘူး၊ ျပည္သူလူထုကလည္းလက္မခံဘူးဆိုတာ က်မတို႕ ဗုဒၶဘာသာတရားအရလည္း လက္ခံခဲ့တယ္၊ ခရစ္ယာန္တရားမွာလည္းမင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ားဟာ ဂရုဏာနဲ႕ ေမတၱာနဲ႕ ဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာ ပါပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕
ဘယ္ဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္။ ဘာသာမေရြး။ လူမ်ဳိးမေရြး မင္းေကာင္းမွန္ရင္ ျပည္သူလူထုကို မဆန္႕က်င္သင့္ပါဘူး၊
(အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ ေျမာင္းျမ ၁၆-၁-၈၉)
အမ်ားျပည္သူ စိတ္ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္မွာ စိတ္ခ်မ္းသာတဲ့လူဆိုတာ အင္မတန္မွရွက္စရာ ေကာင္းတယ္၊ဒီေလာက္ေတာင္မွ ကိုယ့္ေဘးကလူအမ်ား ဆင္းရဲဒုကွ်ေရာက္ေနလ်က္သားနဲ႕ ကိုယ္ကစိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႕ေနႏုိင္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္မွာ လူ႕ႏွလံုးသားမရွိလို႕ဘဲလို႔ သတ္မွတ္ရပါမယ္၊ ကိုယ္တေယာက္ထဲ။ ကိုယ့္မိသားစု။ကိုယ့္အသိုင္းအဝိုင္းပဲ စိတ္ခ်မ္းသာရင္ ေတာ္ျပီလို႕ဆိုတဲ့ သူမ်ားဟာ လူမဆန္ပါဘူး၊ (အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ရံုး။ ဝါးခယ္မ ၁၆-၁-၈၉)
က်မဟာ တပ္မေတာ္နဲ႕ ျပည္သူလူထုၾကားမွာ လံုးလံုး စိတ္ဝမ္းမကဲြေစခ်င္ဘူး၊ အခုအခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္ဟာေဖေဖျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ျပည္သူကို ကာကြယ္မယ့္။ ျပည္သူကိုေစာင့္ေရွာက္မယ့္။ႏုိင္ငံရဲ႔ဂုဏ္သိကၡာကိုထိန္းသိမ္းမယ့္တပ္မေတာ္ၾကီးရယ္လို႕ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္၊ မျဖစ္တာကိုေတာ့ က်မ ဝမ္းနည္းတယ္၊ ဒီလို တပ္မေတာ္ၾကီးပဲျပန္ျပီးေတာ့ ျဖစ္သြားေစခ်င္တယ္၊
(အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ရံုး။ ဝါးခယ္မ ၁၆-၁-၈၉)
ေဖေဖ အျမဲပဲမွာခဲ့တယ္၊ ကေလးေတြကို ဘာကိုမွ မေၾကာက္ေစနဲ႕၊ သူတို႕ေၾကာက္ဖို႕ရာ ႏွစ္ခုပဲရွိတယ္၊မတရားတဲ့ကိစၥကိုလုပ္ဖို႕ ေၾကာက္ရမယ္၊ မမွန္တဲ့ကိစၥကိုလုပ္ဖို႕ ေၾကာက္ရမယ္၊ ေလာကမွာ ေၾကာက္ဖို႕ဆိုတာ
ဒီႏွစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္တဲ့၊ အဲ့ဒီေတာ့ က်မတို႕ရဲ႕ မိဘျပည္သူမ်ားကိုလည္း အဲ့ဒီလိုပဲ နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္၊
(လူ႕ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီရံုး။ ဝါးခယ္မ ၁၆-၁-၈၉)
က်မတို႕လူမ်ဳိးေတြကို သစၥာရွိတဲ့ လူမ်ဳိး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္၊ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ တိုက္ခိုက္တဲ့ ေနရာမွာေတာင္မွျမင့္ျမင့္ျမတ္ျမတ္ တိုက္ခိုက္တဲ့နည္းမ်ားနဲ႕ တိုက္ခိုက္ႏိုင္ပါတယ္၊ရန္သူဆိုတာျမင့္ျမတ္တဲ့ရန္သူနဲ႕ယုတ္မာတဲ့ရန္သူႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ရန္သူဆိုတာ ယုတ္မာတဲ့ မိတ္ေဆြထက္ အမ်ားၾကီးပိုျပီးေတာ့ တန္ဖိုးရွိပါတယ္၊ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ က်မတို႕ဟာ ရန္သူျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြအေပၚမွာလည္း ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားရွိရမယ္၊
(လူ႕ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီရံုး။ ပုသိမ္ ၁၇-၁-၈၉)
ေနာင္ တုိင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္မယ့္ လူငယ္မ်ားဟာ အခုကေနစျပီးေတာ့ ကိုယ္မွားသလား။ မွန္သလားဆိုတာသံုးသပ္ရဲတဲ့ သတၱိလည္းရွိရမယ္၊ မွားတဲ့အခါ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္ျပီးေတာ့ပဲ႕ျပင္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းလည္း ရွိရမယ္၊ဒီလို က်မတို႕တိုင္းျပည္မွ လူငယ္မ်ားဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မွားလို႕ရွိရင္ သံုးသပ္ႏုိင္မယ္။ ဝန္ခံႏုိင္မယ္။ မမွားေအာင္ပဲ႕ျပင္ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္အတြင္းက ပ်က္စီးခဲ့တဲ့ကိစၥမွန္သမွ်ကို က်မတို႕ ျပန္ျပီးေတာ့ ျပင္သြားႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္၊ (လူ႕ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီရံုး။ ပုသိမ္ ၁၇-၁-၈၉)
ဖူးပြင့္ခြင့္မၾကုုဳံခဲ့ရေသာပန္းကေလးမ်ား
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈသမိုင္းတြင္ေက်ာင္းသားထု၏အေရးပါမႈကိုစစ္အုပ္စုက သတိျပဳမိခဲ့သည္။ျမန္႕မာ့လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ေက်ာင္းသားမ်ားသာ
ဦးေဆာင္တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သည္။ဦးေနဝင္း၏ မဆလ အစိုးရကိုအျပဳတ္တိုက္ခဲ့သည္မွာေက်ာင္းသား
မ်ားပင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ထို႕ေၾကာင့္စစ္အုပ္စုအာဏာသိမ္းျပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ
မွန္သမွ်ကိုရက္စက္စြာေခ်မႈန္းပစ္ခဲ့သည္။ စစ္အုပ္စု၏ ရက္စက္စြာအစီအစဥ္တက်ျပဳလုပ္ခဲ့
ေသာ ပညာေရးစနစ္အေၾကာင္းကို ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားျဖင့္ေတြ႕ႏိုင္ခဲ့သည္။
(၁) ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားခ်စ္ခင္စည္းလံုးမႈမရွိေစရန္၊သတင္းအခ်က္အခက္အမွန္
မရေစရန္၊တိုင္းရင္သားညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားခ်စ္ခင္စည္းလံုးမႈမရွိေစရန္ ရည္ရြယ္ျပီး
ေစတနာထားသေယာင္ျပဳကာ တကၠသိုလ္၊ေကာလိပ္မ်ားကိုနယ္ပယ္အသီးသီးတြင္သီးျခား
တည္ေထာင္ေပးခဲ့သည္။
(၂)ယုတ္မာေသာပညာေရးစနစ္တစ္ခုကိုရက္စက္စြာက်င့္သံုးခဲ့သည္။ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား
ပညာမတတ္ေစရန္၊ေတြးေခၚႏိုင္မႈမရွိေစရန္ခိုးခ်ေသာ၊အေအာင္ေပးေသာ
စနစ္မ်ားျဖင့္ပညာမတတ္ဘြဲ႕ရမ်ားကိုေမြးထုတ္ေပးခဲ့သည္။
(၃) ငယ္စဥ္မွစျပီး အေတြးအေခၚအယူအဆမ်ားမဖြံ႕ျဖိဳးေစရန္၊ျပန္လည္ကုစားေသာစနစ္ကို
သူငယ္တန္းမွစတင္က်င့္သံုးခဲ့သည္။ထို႕ေၾကာင့္ေက်ာင္းသားမ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ား
မွာ ပညာေရးကိုတန္ဖိုး ထားေသာ၊ပညာကိုလိုလားေသာ ပညာတတ္လူငယ္မ်ားျဖစ္မလာ
ေတာ့ေပ။
(၄)လူငယ္မ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းမရွိလွ်င္ ထားရာေန၊ေစရာသြား၊ ပဲျပားပင္
လိုေလယူရာတိမ္းဘဝမ်ားျဖစ္လာေပေတာ့မည္။ထိုသို႕ျဖစ္လာေစရန္ရည္ရြယ္ျပီး
ကေလးဘဝမွစကာ ပညာေရးတြင္ လစဥ္သင္၊လစဥ္စစ္ျပန္ၾကည့္စရာမလိုေသာစနစ္
(တနည္းအားျဖင့္ဦးေႏွာက္အတြင္းသို႕အနည္းငယ္သာမွတ္ေစလိုေသာစနစ္)ကိုက်င့္သံုး
ခဲ့ေစျခင္းျဖင့္လူငယ္မ်ား၏ဦးေႏွာက္ကိုဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့သည္။
အထက္ပါအျဖစ္မ်ားသည္ျမန္မာလူငယ္မ်ိဳးဆက္တစ္ခုလံုးအတြက္စစ္အုပ္စု၏
အမွန္တကယ္ျပဳက်င့္ခဲ့မႈမ်ားျဖစ္သည္။ဒါ့ေၾကာင့္ျမန္မာ့ပညာတတ္မ်ိဳးဆက္တစ္ခု
မွာအဆက္ျပတ္ခဲ့ရသည္။ျပန္လည္ေမြးထုတ္ေပးရန္မျဖစ္မေနလိုအပ္ေနျပီျဖစ္သည္။
ထိုသို႕ေမြးထုတ္ေပးဖို႕ေနာက္ထပ္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာလိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။မေမြးထုတ္
ႏိုင္ခဲ့ပါက ျမန္မာဟူသည္ကမၻာ႕အလယ္တြင္ဘယ္ေသာအခါမွတင့္တယ္သော
နိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ရပ္တည္ႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေတာ့ပါ............။
(အားလံုးမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရွင္သန္ထက္ျမက္ႏိုင္ၾကပါေစ။)
Subscribe to:
Posts (Atom)