Monday, March 8, 2010

ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ေရး စတင္ၿပီ



ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ အထက္ဘက္နားရွိ တနသၤာရီ ကမ္းရိုးတန္းတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တခု တည္ေဆာက္ၿပီး  ကုန္စည္မ်ားကို ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီၿမိဳ႔သို႔ သယ္ယူႏိုင္မည့္ လမ္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား မၾကာမီသီတင္းပတ္က စတင္လ်က္ရွိသည္ဟု အဆုိပါ ေဆာက္လုပ္သည့္ေနရာသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သူတဦးက မိုးမခသို႔ေျပာၾကားသည္။
ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ကို ကုိယ္တိုင္ျမင္ေတြ႕ ခဲ့သူအဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္က
“ေမာင္းမကန္ ကမ္းေျခ အထက္ဘက္ နဘူးလည္ ေက်းရြာအုပ္စုမွာ ၇မိုင္ပတ္လည္ ေက်းရြာေတြ ေရႊ႕ေျပာင္းခိုင္းေနၿပီ၊ ထိုင္းဘက္က ေဆာက္လုပ္ေရး ယႏၱရားေတြလည္း ေရာက္ေနၿပီ၊ ထိုင္းဘက္က ၀န္ထမ္းေတြလည္းပါလာတယ္။ ေနာက္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕နဲ႔ အနီးက ရြာသားေတြပါ လုပ္သားအျဖစ္ ေခၚတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အလုပ္သမားတေယာက္ကို တရက္ ဘတ္ ၁၀၀ (က်ပ္၂၉၀၀ ခန္႔) ေပးတယ္လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒီကေန ထိုင္းဘက္ဆီ ေဖါက္မယ့္ လမ္း ေၾကာင္းအမွတ္ အသားေတြ၊ တံတားေဆာက္မယ့္ ေနရာအမွတ္အသား ဆုိင္းဘုတ္ေတြေတြ႕ခဲ့တယ္” ဟု မိုးမခသို႔ေျပာသည္။
ထိုသို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ဆိပ္ကမ္းေဆာက္လုပ္ေရး၊ လမ္းေဖာက္လုပ္ရာႏွင့္ မလြတ္ကင္းသည့္  ေက်းရြာမ်ားအား  ေျပာင္းေရႊ႕ခိုင္းရာတြင္ ကုန္က်စရိတ္နွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈ ေနရာဆံုးရံႈးသည့္ အတြက္ေလ်ာ္ေၾကးေပးျခင္း ရွိမရွိကိုမူ မသိရွိရေသးေပ။
ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္ စီမံကိန္းကို ၂၀၀၅ခုႏွစ္မ်ားကတည္းက စတင္ ေလ့လာခဲ့ၿပီး ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ေမလ ျမန္မာႏိုင္ငံနိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီး ဦးဥာဏ္၀င္းနွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီး Noppadon Pattama တို႔ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာကို လက္္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုကာလမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူသိန္းႏွင့္ ခ်ီေသဆံုးေစခဲ့သည့္ ဆိုင္ကလုန္း နာဂစ္ တိုက္ခတ္ၿပီး သီတင္း ပတ္ အနည္းငယ္အၾကာျဖစ္သည္။ ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးသြားပါက ထိုင္းႏိုင္ငံသာမက တရုတ္၊ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ ေလာႏုိင္ငံတို႔ပါ ဥေရာပနွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွ တင္ေဆာင္လာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံအသီးသီးသို႔ အခ်ိန္တိုတို၊ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာစြာ သယ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ထား၀ယ္ ၿမိဳ႕အနီး မွ ထိုင္းႏိုင္ငံကန္ခ်နဘူရီ ၿမိဳ႕သို႔ ကီလိုမီတာ ၁၃၉ ရွည္သည့္ လမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ တုိင္းတာခ်က္မ်ားအရ လ်ာထားၿပီး ဘတ္ေငြ ၂ဘီလ်ံသံုးစြဲမည္ဟု ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလထုတ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖၚျပထားခ်က္အရ သိရသည္။ တရုတ္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ကားလမ္းသာမက ႏွစ္လမ္းသြား ရထားလမ္းပါ ေဖာက္လုပ္ရန္ စိတ္၀င္စားလ်က္ ရွိၿပီးအေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏွင့္ ဥေရာပမွ တင္ေဆာင္လာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအား ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွ တဆင့္တရုတ္ျပည္သို႔ သယ္ေဆာင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
ထုိသို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဖတ္သန္းသယ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ မလကၠာကၽြန္းဆြယ္ကို ပတ္ရမည့္ အခ်ိန္ အနည္းဆံုး ၇ရက္ခန္႔ သက္သာမည္ ျဖစ္ၿပီး သယ္ပို႔စရိတ္ ၂၀% ခန္႔သက္သာလိမ့္မည္ဟု ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ပဏာမ တုိင္းတာမႈ မ်ားအရ သိရွိရသည္။ ယခုေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္း၏ ေျမာက္ဘက္ တြင္တိုတယ္ေရနံ ကုမၸဏီမွ တနသၤာရီ ကမ္းေျခႏွင့္ ထိုင္းနယ္စပ္သို႔ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ ထားသည့္ လုပ္ငန္းသံုးကားလမ္း တည္ရွိၿပီး ထိုကားလမ္းျဖင့္ တနသၤာရီ ကမ္းရိုးတန္းမွ နယ္စပ္သို႔ ၄၅မိနစ္မွ်သာ ေမာင္းရသည္ဟု အဆိုပါလမ္းအတိုင္း သြားဖူးသူ နယ္ခံတဦးက ေျပာသည္။
(ဓာတ္ပုံ - ဂူးဂဲေျမပုံတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ျမန္မာ့ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသစ္ေနရာ)

မိုးမခ အေထာက္ေတာ္၊ ရန္ကုန္
မတ္ ၇၊ ၂၀၁၀

0 comments:

Post a Comment