Friday, March 5, 2010

ျမန္မာဆန္ျပန္ပုိ႔သည့္ ဂါနာအာဏာပုိင္တုိ႔ တရားစြဲခံရ


ျမန္မာဆန္မ်ား အရည္အေသြး မျပည့္မီေၾကာင္း မမွန္မကန္ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည့္ ဂါနာႏုိင္ငံ အစား အေသာက္ႏွင့္ ေဆး၀ါး ကြပ္ကဲေရး အဖဲြ႔ (FDB) ကုိ ဆန္တင္ပုိ႔ခ့ဲေသာ သေဘၤာကုမၸဏီက တရားစြဲထားေၾကာင္း ရန္ကုန္မွ စာနယ္ဇင္းသမား တဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ဆန္ လက္လီ လက္ကား ေရာင္းခ်သည့္ ဆုိင္တဆုိင္ (ဓာတ္ပုံ - ကိုခိုင္/ဧရာ၀တီ)
ဆန္တင္ပုိ႔သည့္ စကာၤပူႏုိင္ငံ အေျခစုိက္ Universal Navigation Pte Ltd (UNPL) ကုမၸဏီက FDB ကုိ ဂါနာႏုိင္ငံ တရားရုံး တခုတြင္ တရားစြဲဆုိထားေၾကာင္း UNPL ကုမၸဏီ၏ ရန္ကုန္ရုံးခဲြက ရွင္းလင္း  ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

“အဲ့ဒီ စြပ္စြဲခ်က္ဟာ ကုမၸဏီကုိ အသေရဖ်က္တာ ဆုိၿပီး တရားစြဲတာ၊ အေျခအေန ေကာင္းတယ္လုိ႔ ကုမၸဏီက ရွင္းျပတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။

ဂါနာႏုိင္ငံကုိ အက်ိဳးအေၾက ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ပါ၀င္သည့္ ဧည့္မထဆန္ တန္ခ်ိန္ ၁၆၅၀၀ ကုိ ေရာင္းခ်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ဂါနာတြင္ အဓိကရုဏ္း ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ အိမ္နီးခ်င္း ဆီရာလီယြန္ႏုိင္ငံတြင္ ဆန္ တန္ခ်ိန္ ၅၀၀၀ ေရာင္းခ်ခဲ့ေၾကာင္း၊ က်န္ဆန္မ်ားကုိ ဂါနာ ဆိပ္ကမ္းတခုတြင္ ခ်ရန္ စီစဥ္ေနစဥ္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက တားျမစ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု UNPL တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ရွင္းလင္းေၾကာင္း အဆုိပါ စာနယ္ဇင္းသမားက ေျပာသည္။

တရားစြဲဆုိထားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎ကုမၸဏီသုိ႔ ဧရာ၀တီက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းေသာ္လည္း တာ၀န္ရွိသူက ေျဖၾကားရန္ ျငင္းဆုိခဲ့သည္။

ဇန္န၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔ထုတ္ ဂါနာသတင္းစာမ်ားတြင္မူ MV Stefanis အမည္ရိွ သေဘၤာျဖင့္ ေရာက္လာသည့္ ဆန္မ်ားကို  ဆိပ္ကမ္းတြင္ ခ်ထားရာ စားသုံးရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း FDB က စစ္ေဆးေတြ႔ရွိရသျဖင့္ သေဘာၤေပၚသုိ႔ ျပန္လည္ တင္ေဆာင္ရန္ အမိန္႔ ေပးခဲ့သည္ဟု ေဖာ္ျပထားၾကသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထုတ္ ဂ်ာနယ္တခ်ဳိ႕တြင္ ထုိဆန္မ်ားမွာ တန္ခ်ိန္ တေသာင္းေက်ာ္ ရိွသည္ဟု ေရးသားၾကၿပီး ဂါနာႏုိင္ငံ သတင္းဌာနမ်ားကမူ အိတ္ေရ တေသာင္းေက်ာ္ဟု ေရးသားထားၾကသည္။

ဂါနာမွ ျပန္ေရာက္လာသည့္ ဆန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အစုိးရ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပျခင္း မရိွေသးေပ။

ထုိဆန္မ်ားမွာ ေရစုိဆန္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ရန္ကုန္မွ ဆန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဧရာ၀တီကုိ ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ၾသဂုတ္လက ထုိဆန္မ်ားကုိ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ အတင္အခ် ျပဳလုပ္စဥ္ မုိး သုံးႀကိမ္ခန္႔ မိလုိက္သည့္ အတြက္ ေရစုိသြားျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ သေဘာၤကုမၸဏီတြင္သာ တာ၀န္ရွိသည္ဟု ထင္ျမင္ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆန္စက္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းမွ ဦး၀င္းေအးေဖက ေျပာသည္။

ျပည္ပသုိ႔ တင္ပုိ႔ရာတြင္ ဆန္ အရည္ အေသြး၊ တင္မည့္ သေဘၤာ၏ အေျခအေနကုိ အေသအခ်ာ စစ္ေဆးရန္ လုိအပ္သည္ဟု ဦး၀င္းေအးေဖက ေထာက္ျပသည္။ ကုန္ေသတၱာမ်ားျဖင့္ တင္ပုိ႔သည့္ စနစ္ကုိ အသုံးမျပဳႏုိင္လွ်င္ ေရရွည္တြင္ ေစ်းကြက္ ထိခုိက္မည္ဟု ဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆန္စပါး ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန တုိ႔မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေရစုိဆန္ ေရာင္းခ်ခ့ဲသည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ ဆန္ပြဲရုံတခ်ိဳ႕ကုိ ေခၚယူ သတိေပးခ့ဲေၾကာင္း ရန္ကုန္ ဘုရင့္ေနာင္ ပြဲရုံတန္းမွ ဆန္လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာသည္။

“ပြဲရုံေတြကုိ စစ္ေဆးၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္း လုပ္ခြင့္၊ တင္သြင္းခြင့္ေတြ ပိတ္မယ္။ ဆန္ေတြကုိ အစားျပန္ေပးရမယ္ ေျပာတယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။

ထုိအျဖစ္အပ်က္မ်ားေၾကာင့္  ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားက ျပည္ပသုိ႔ ဆန္တင္ပုိ႔မႈ ေခတၱ ရပ္ထားေၾကာင္း၊  ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပုိင္ လီမိတက္ကသာ တဦးတည္း တင္ပုိ႔ေၾကာင္း သူက ဆက္လက္ ေျပာျပသည္။

၂၀၀၉-၂၀၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ျပည္ပသုိ႔ ဆန္တန္ခ်ိန္ တသန္းေက်ာ္ တင္ပုိ႔ရာတြင္ ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္မွာ အာဖရိက ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ တင္ပုိ႔ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အာရွေစ်းကြက္တြင္ ဖိလစ္ပုိင္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ မေလးရွားႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ တင္ပုိ႔ရၿပီး၊ ဥေရာပ ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔လည္း တင္ပုိ႔ရေၾကာင္း စီးပြား/ကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာန ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။

အက်ိဳးအေၾက ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ပါ၀င္သည့္ ဧည္မထ၊ ငစိန္၊ မီးဒုံး အမ်ဳိးအစား ဆန္မ်ားကုိ အမ်ားဆုံး တင္ပုိ႔သည္ဟု ဆုိသည္။

Friday, 05 March 2010 11:21 ရန္ပိုင္ 
ရင္းျမစ္ ။  ။ ဧရာ၀တီ

0 comments:

Post a Comment