Wednesday, September 1, 2010

အႏုပညာရွင္မ်ား ျပည္ပေဖ်ာ္ေျဖေရး သြားရန္ စိုးရြံ႕

ျပည္ပႏိုင္ငံသို႔ ေျဖေဖ်ာ္ေရး သြားေရာက္ခဲ့သည့္ အႏုပညာရွင္မ်ားအား ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ားက ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပၾက ေသာေၾကာင့္ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ား ထပ္မံ သြားေရာက္ရန္ စိုးရြံ႕ေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။

NewYork_Concertဇူလိုင္လႏွင့္ ၾသဂုတ္လမွ စတင္ကာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ လန္ဒန္၊ မန္ခ်က္စတာ၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ၀ါရွင္တန္ဒီစီ၊ ဘတ္ဖဲ လိုး၊ မင္နီဆိုးတားႏွင့္ အယ္လ္ဘနီ ၿမိဳ႕ မ်ားသို႔ သြားေရာက္ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကသည့္ အႏုပညာရွင္မ်ားအား စစ္အစုိးရ၏ ၀ါဒျဖန္႔ ဇာတ္ကား “အ႐ုဏ္ဦးမွာ ဖူးသည့္ၾကာ” တြင္ပါ၀င္သည္ဟု ဆိုကာ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ားက ဆႏၵျပခဲ့ၾက သကဲ့သို႔ ယင္းကိစၥမ်ားမွာ အင္တာနက္ အုပ္စုေမးလ္ မ်ားတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေနခဲ့သည္။

သရုပ္ေဆာင္ ဆုပန္ထြာက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ခရီးစဥ္တခုကို ေမသန္းႏုႏွင့္ အတူသြားရန္ စီစဥ္ထား ေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ ဆႏၵျပမႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ မလိုက္ရဲ ေတာ့ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။

ယခင္လက Ovation Band ႏွင့္အတူ အေမရိကားေဖ်ာ္ေျဖေရး ခရီးစဥ္ကို သြားရာ ၀ိုင္းစုခိုင္သိန္းအား “အရုဏ္ဦးမွာ ဖူးသည့္ၾကာ” ေပၚလစီဇာတ္ကားတြင္ ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆို၍ ျပည္ပေရာက္ျမန္မာမ်ားက ဆႏၵျပၾကသျဖင့္ ဝိုင္းစုခိုင္သိန္းမွာ စင္ေပၚသို႔ပင္ မတက္ရဲခဲ့ေၾကာင္း၊ လန္ဒန္ခရီးစဥ္တြင္လည္း မင္းသား ေနတိုးကို Shopping ထြက္ေနသည့္ အခ်ိန္၌ပင္ ဆႏၵျပခဲ့ေၾကာင္း ဆုပန္ထြာက ဆိုသည္။

“ဇူးဇူးေမာင္နဲ႔လည္း ဂ်ပန္သြားဖို႔ရွိတာ မသြားရဲေတာ့ဘူး။ တကယ္ေတာ့ က်မတို႔အားလံုး ဖိအားတခုေၾကာင့္ လုပ္ေနရတာပါ။ ကိုယ္က ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ ေပၚလစီအတိုင္း သြားေနရတာပါ။ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ကို အားလံုး ခ်စ္တဲ့သူခ်ည္းပါပဲ” ဟု သူက ဆက္ေျပာ သည္။

နာမည္ေက်ာ္ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ အမ်ားအျပားပါဝင္ထားေသာ “အ႐ုဏ္ဦးမွာ ဖူးသည့္ၾကာ” ဇာတ္ကားကို ဒုတိယ ဗိုလ္မႉးႀကီး ေဟာင္း တဦးျဖစ္ေသာ ဒါရိုက္တာ တင္သန္းဦးက ေရးသားရိုက္ကူးၿပီး ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန အျပင္ ေနျပည္ေတာ္တိုင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္း၊ အလယ္ပိုင္းတိုင္း၊ အေနာက္ေတာင္တိုင္း စသည့္ တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ မ်ားမွ တိုင္းမႉးမ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားကပါ ဇာတ္ကားျဖစ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ပံ့ပိုး ကူညီေပးခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းဇာတ္ကားကို နဝရတ္ေရႊစင္ ရုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးမွ ထုတ္လုပ္ၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလမွ စတင္၍ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအသင္း ႏွစ္ပတ္လည္ ဂုဏ္ျပဳဇာတ္လမ္းအျဖစ္ ရိုက္ကူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“အ႐ုဏ္ဦးမွာ ဖူးသည့္ၾကာ” ဇာတ္ကားတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးမွ နာမည္ႀကီး သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ လြင္မုိး၊ လူမင္း၊ ခန္႔စည္သူ၊ ေနတုိး၊ ေျပတီဦး၊ ေအာင္ခုိင္၊ အ႐ိုင္း၊ ငွက္ေပ်ာေၾကာ္၊ ကင္းေကာင္၊ စိုးျမတ္သူဇာ၊ ခိုင္သင္းၾကည္၊ အိၿႏၵာေက်ာ္ဇင္၊ ျမတ္ေကသီေအာင္၊ သက္မြန္ျမင့္၊ မ်ဳိးသႏၲာထြန္း၊ မယ္လိုဒီ၊ ဆုကဗ်ာ၊ စိုးျပည့္သဇင္၊ မိုးေဟကို၊ ေမသက္ခိုင္၊ ပုလဲဝင္း၊ ပြင့္နဒီေမာင္၊ ရတနာမိုင္၊ ေအးျမတ္သူ အစရွိသည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားစြာ ပါဝင္ထားသည္။

ထိုဇာတ္ကားတြင္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရွားမႈမ်ားကို တင္ျပထားေသာ္လည္း သမိုင္း အမွန္ကို ျပင္ဆင္ကာ ရိုက္ကူးထားျခင္းေၾကာင့္ ေဝဖန္မႈမ်ားစြာ ခံခဲ့ရသည္။

ယင္းဇာတ္ကားတြင္ ပါ၀င္သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအား နာမည္အတိအက် စာရင္းေခၚယူျခင္းျဖစ္ၿပီး မပါ၀င္သည့္ သူမ်ားကို ဇာတ္ကားရိုက္ကူးခြင့္ ၁ ႏွစ္ပိတ္ပင္မည္ဟု သတိေပးခဲ့ေၾကာင္းလည္း အႏုပညာရွင္မ်ားထံမွ သိရသည္။

“ဒီဇာတ္ကား႐ုိက္လို႔ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပက ပရိသတ္ေတြ ေ၀ဖန္တာကိုခံခဲ့ ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အႏုပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ ျငင္းႏိုင္တဲ့ အင္အား၊ ျငင္းပိုင္ခြင့္ တခါတေလမွာ လံုး၀ မရတတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ပရိသတ္ေတြ အေနနဲ႔  ဘယ္လိုဇာတ္လမ္း မ်ဳိးမွန္း မသိရေကာင္းလား၊ ႐ုိက္ရလား ဆိုၿပီး မေ၀ဖန္ေစခ်င္ပါဘူး” ဟု အမ်ဳိးသား သ႐ုပ္ေဆာင္ တဦးက ေျပာသည္။

ဇူလိုင္လ ၃၁ ရက္ေန႔က အဂၤလန္ႏိုင္ငံသို႔  ေရာက္ရွိ ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ နာမည္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္ သရုပ္ေဆာင္ ေနတိုး၊ သရုပ္ေဆာင္အဆုိေတာ္ ထြန္းထြန္း၊ ေက်ာ္ေက်ာ္ဗို အပါအ၀င္ ၁၀ ဦး ပါ၀င္သည့္ အဖြဲ႔ ကို လန္ဒန္ႏွင့္ မန္ခ်က္စတာၿမိဳ႕မ်ားရွိ ျမန္မာမ်ားက ျပင္းထန္စြာကန္႔ကြက္  ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။

ဇာတ္ကား တရား၀င္ျပသသည့္ေန႔ကတည္းက  ျမန္မာပရိသတ္မ်ားထံမွ  သမိုင္းကိုျပင္ဆင္၍ ႐ိုက္ကူးသည့္အတြက္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိသည့္အျပင္၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ားထံမွ  မိမိႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းေၾကာင္းကို မသိနားမလည္ဘဲ ေငြေၾကးေၾကာင့္ ႐ုိက္ကူးသည္ ဆိုကာ ေ၀ဖန္သံမ်ား အႏုပညာအသိုင္းအ၀န္းတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“ေပၚလစီကား႐ုိက္လို႔ ပိုက္ဆံပိုရလားဆိုေတာ့ မရပါဘူး။ တဘက္မွာလည္း ကိုယ့္စား၀တ္ေနေရးအတြက္ လူႀကီးေတြ  ၾကည္ျဖဴေအာင္ သူတို႔ ခိုင္းတဲ့အတိုင္း လုပ္ရတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ေတာ္ၾကာ ၁ ႏွစ္ပိတ္တယ္တို႔၊ ၂ ႏွစ္ပိတ္တယ္တို႔ ဆိုတာေတြက သူတို႔ လက္ထဲမွာပဲ ရွိတာ” ဟု ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္ တဦးက ေျပာသည္။

စက္တင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔၌ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ဆန္ဖရန္စစၥကိုတြင္ ျပဳလုပ္မည့္ ႐ႈိးပြဲတခုတြင္ အဆိုေတာ္ ရဲေလး၊ မင္းေမာ္ကြန္း၊ L ဆိုင္းဇီ၊ ၀ိုင္းဆု ခိုင္သိန္း၊ ေရဗကၠာ၀င္းတို႔ ပါ၀င္ေဖ်ာ္ေျဖမည္ဟု ပြဲစီစဥ္သူ ကိုခ်စ္ခင္က ဆိုသည္။

“အႏုပညာသမား တေယာက္ကို ဒီလိုလုပ္တာမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ ဆႏၵျပမယ့္ သူေတြဘက္ကလည္း ျပခ်င္ျပေပါ့၊   က်ေနာ္တို႔ ဘက္ကလည္း လုပ္စရာရွိတာ ဆက္လုပ္သြားမွာပဲ။ ပြဲဖ်က္လိုက္တာတို႔၊ အဆိုေတာ္ကို ဖယ္လိုက္တာမ်ဳိး တို႔ေတာ့ မလုပ္ဘူး” ဟု သူက ေျပာသည္။

ဆႏၵျပမႈမ်ားျဖစ္ပြားမည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ေလာ့စ္အိန္ဂ်လိစ္တြင္ ျပဳလုပ္မည့္ ပြဲ၌ ၀ိုင္းဆု ခိုင္သိန္း မပါ၀င္ေတာ့ေၾကာင္း ေၾကညာထားသည္။

“သူတို႔ မႀကိဳက္တဲ့ ဇာတ္ကားကို ႐ုိက္လို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကို ဆႏၵျပတယ္ဆိုတာ လြဲေနတယ္လို႔ထင္တယ္။ တကယ့္ တကယ္တမ္း လက္ရွိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အစိုးရေအာက္မွာ ေနေနရတဲ့ သူတေယာက္ အေနနဲ႔ အာဏာသံုးၿပီး ခိုင္းလာရင္ လုပ္ ရမွာပဲေလ” ဟု လန္ဒန္ေရာက္ ျမန္မာေက်ာင္းသားတဦးက ေဝဖန္သည္။

မိုးႀကိဳးသြား ဆိုသူက 8888 peoplepower ဝက္ဘ္ဆိုက္၌ ဆႏၵျပ လႈပ္ရွားသူမ်ားမွာ ၀ိုင္းဆုခိုင္သိန္းကို ပုဂၢဳိလ္ေရးအရ မုန္း၍ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္ လွန္ေရးတြင္ နအဖ က ဆႏၵျပသူအားလံုးကို ႏွိမ္နင္းခဲ့သကဲ့သို႔ ဒီမုိကေရစီ ဘက္ေတာ္သမားမ်ားသည္လည္း အႏုပညာသမ်ား အေမရိကန္ႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖစဥ္ ၀ုိင္းဝန္းဆႏၵျပျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။

“လူကုိ တုိက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ရပ္ကုိ တုိက္တာပါ။ ဆႏၵျပလိုက္တဲ့အတြက္ ၀ုိင္းစုခုိင္သိန္း မေသသလို၊ ဟိုတယ္ အပ်ံစားမွာ ေနၿပီးမွ ျပန္ရတာပါ။ နအဖ ထက္စာရင္ အေမရိကားမွာ ဆႏၵ၀ုိင္းျပသူေတြက သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႕ တံု႔ျပန္တာပါ။ ၀ုိင္းဆုခုိင္သိန္း ေသမသြားေပမယ့္လည္း ဒီမုိကေရစီ ဘက္ေတာ္သားေတြ အမ်ားႀကီး ေသခဲ့ရတာပါ” ဟု မိုးႀကိဳးသြားက ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ျမန္မာ အႏုပညာရွင္မ်ားမွာ ျပည္ပသို႔ သြားေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖရန္ ခက္ခဲမႈမ်ား ရွိေနသကဲ့သို႔ ပြဲစီစဥ္သူမ်ား အေနႏွင့္လည္း ျပည္ပ ပရိသတ္အႀကိဳက္ အႏုပညာရွင္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ေခၚယူသြားေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ျပည္ပပြဲမ်ား စီစဥ္ေပးေနသူ တဦးကဆိုသည္။

“ျပည္ပမွာ ဒီလို ဆႏၵျပတာေတြျဖစ္ေတာ့ ေနာက္ဆို ပြဲစီစဥ္သူေတြက ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ကားေတြမွာ ပါတဲ့ သူေတြဆို ေခၚဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းသြားမယ္။ အႏုပညာရွင္ေတြ ပို႔ေပးၿပီးမွ ပြဲဖ်က္ရတယ္ဆိုရင္ စီးပြားေရးသမားေတြ ဘက္က ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပဘူး” ဟု သူက ေျပာသည္။

ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ သွ်င္ဒီစံ ပူးေပါင္း ေရးသားသည္။

ရင္းျမစ္။ ။ဧရာ၀တီ

သတင္းႀကီးတဲ့ ေရႊေမာ္ဒယ္ရဲ႕ သုံးစရိတ္

 ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ ေျဖၾကားသြားတဲ့ တက္သစ္စေမာ္ဒယ္ ေရႊစင္ရဲ႕ ေစ်း၀ယ္ အသုံးစရိတ္နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္မ်ားရဲ့ အႏုပညာ က႑မွာ ေမာ္ဒယ္ေရႊစင္နဲ့ အင္တာဗ်ဴးေတြ ဆက္တုိက္ ပါရွိလာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
အခုေနာက္ပုိင္း ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ေတြ  ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ ဘယ္သူကဘယ္သူ႔ စပြန္စာ ဆုိတဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္တဲ့ ေရာဂါ ရွိေနပုံရတယ္။ ဘယ္သူ႔စပြန္စာက ဘယ္ေလာက္ ေထာက္ႏုိင္တယ္ ဆုိၿပီး ျပိဳင္ဆုိင္ ရင္းနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ့ တန္ဖုိးကုိလြဲမွားတဲ့ နည္းနဲ့ ေဖာ္ျပေနတာ ျမန္မာမိန္းကေလး ေတြအတြက္ ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတဲ့ လမ္းမွား တစ္ခုပါ လုိ႔ ေက်ာင္းဆရာမ အၿငိမ္းစား တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
၀ိကလီး အလဲဗင္းဂ်ာနယ္မွာလည္း “ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ၀င္ေငြေကာင္းေနၿပီလား ” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ သတင္းတပုဒ္ ေရးသားေဖၚျပခဲ့ပါေသးတယ္။ အမည္နဲ႔ တကြမေရးသားေပမယ့္ ေမာ္ဒယ္ ေရႊစင္က  ဆဲဗင္းေဒးစ္ ေစ်း၀ယ္လမ္းညႊန္ ဂ်ာနယ္ကို ေျဖၾကားခဲ့တာကို ကိုးကားေဖၚျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဆိုပါ ဂ်ာနယ္မွာ  ေမာ္ဒယ္ ေရႊစင္ကေျပာထားတဲ့ စကားလံုး အတိအက်ကေတာ့  `ဟန္းဖုန္းက LV, Limited Edition (အေရအတြက္ကန္႔သတ္ ထုတ္လုပ္ၿပီး ေငြအလြန္ခ်မ္းသာသည့္ လူ႔ကံုထံမ်ားသာ ၀ယ္သံုးႏိုင္သည့္ပစၥည္း)   က်ပ္သိန္း ၃၆၀ ေပးရပါတယ္။ လက္ရွိ မွာေတာ့ Branded ေတြကုိ အႀကိဳက္မ်ားေနတယ္။ Branded ေတြကုိပဲ set လုိက္၀ယ္သုံး ျဖစ္တယ္။ ေစ်း၀ယ္ထြက္တဲ့ အခါမွာလည္း ျပည္ပမွာ ၀ယ္ျဖစ္တယ္။ ေစ်းတစ္ခါ၀ယ္ရင္ ေဒၚလာ ၉ေသာင္း နဲ႔ တစ္သိန္းၾကား (က်ပ္သိန္း ၉၀၀ မွ တေထာင္) မွာသုံးျဖစ္ပါတယ္”  လုိ႔ ေျဖဆုိသြားခဲ့တာေၾကာင့္ အခုလုိ ေမာ္ဒယ္ေလာကရဲ့ ၀င္ေငြကုိ ျပည္သူမ်ား အၾကား စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္တြင္းထုတ္ ဆဲဗင္းေဒးဂ်ာနယ္တြင္ ဖခင္ျဖစ္သူမွာ ေရွ႔ေနျဖစ္ၿပီး အစ္ကုိ ႏွစ္ေယာက္က ေဘာ္ဒါေဆာင္ႏွင့္ ကားအေရာင္းအ၀ယ္ အဓိက လုပ္ေၾကာင္း မိသားစုမွပင္ ေထာက္ပံ့ေပး ေနတာျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေအာင္ အင္တာဗ်ဳးေျဖသြား တာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
အေဖနဲ့ အကုိေတြရဲ့ အလုပ္အကုိင္ ၀င္ေငြေလာက္နဲ့ သူေျပာျပသြားတဲ့ အသုံးစရိတ္က ေတာ္ေတာ္ ကြာတယ္။ ေနာက္သူကအခုမွ ေၾကာ္ျငာေလးနဲနဲ ရုိက္ရေသးတယ္။ ေလးလနဲ႔ မန္ေနဂ်ာထားတယ္ ဆုိတာ ဘယ္လုိမွ ဒီ၀င္ေငြေလာက္နဲ့ မရႏုိင္ဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေမာ္ဒယ္ေတြရဲ့ ေစ်းကြက္က ဒီေလာက္ မရႏုိင္ေသးပါဘူး လုိ႔ ဒဂုံတကၠသုိလ္မွ ေက်ာင္းသူ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ေမာ္ဒယ္ေရႊစင္ကုိ ေနာက္ကြယ္မွ ေထာက္ပံ့ေပးေနသူမွာ လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ စီးပြားေရးကုိ စစ္အစုိးရနဲ့ ေပါင္းၿပီးခ်ဴပ္ကုိင္ထားတဲ့ အဲပုဂံ ေလေၾကာင္းလိုင္္း ပုိင္ရွင္ ဦးေတဇ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
အခုေခတ္ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ေမာ္ဒယ္ေတြက အႏုပညာတန္ဖုိး ျမင့္တင္ဖုိ႔ထက္ အသုံးအေဆာင္ တန္ဖုိးျမင့္တင္ဖုိ႔ကုိ ပုိအားစုိက္လာၾက သလုိပဲ။ ရုိးရုိးသားသား ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာတယ္ ဆုိရင္ေတာင္ ကုိယ့္ကုိအားေပးတဲ့ ျပည္သူေတြကုိ အားနာသင့္တယ္။ တေန႔ ထမင္းနပ္မမွန္ႏုိင္တဲ့ လူေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အမ်ားႀကီး ရွိေနတယ္ေလ လုိ႔ ေျမာက္ဒဂုံမွ အိမ္ရွင္မ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။

ရင္းျမစ္. မိုးမခ

Tuesday, August 31, 2010

ရဲတပ္ဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံု ေျပာင္းမည္

ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႔၏ ဖြဲ႔စည္းပံု ေျပာင္းလဲၿပီးပါက ရဲခ်ဳပ္ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ခင္ရီသည္ ျပည္ေထာင္စု ရဲခ်ဳပ္အျဖစ္ တာ၀န္ယူသြား မည္ဟု သိရသည္။

ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီး အစိုးရသစ္ တက္ပါက ဖြဲ႔စည္းပံု အသစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ယခုအခ်ိန္မွ စတင္ကာ ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ ရြက္သြားမည္ဟု ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန မွစစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။

mm-police-mmဖြဲ႔စည္းပံု ေျပာင္းျခင္း ကိစၥရပ္အား ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုင္ရာ အစည္း အေ၀းတြင္ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဖြဲ႔စည္းပံု ခြင့္ျပဳလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေျပာင္းလဲမည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အသစ္အရ လက္ရွိ ရဲမႉးႀကီးမ်ားကို ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း အသီးသီးအလိုက္ ရဲခ်ဳပ္မ်ားအျဖစ္ ထားရွိ သြားမည္ဟု ၎ အရာရွိက ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႔မွ ရဲအရာရွိတဦးက “အရင္တုန္းကတည္းက အခု အခ်ိန္ထိ ရဲခ်ဳပ္ က တေယာက္ပဲ ရွိခဲ့တာ။ အခုေနာက္ ပိုင္းကစၿပီး ရန္ကုန္တိုင္း ရဲခ်ဴပ္ ၊ ဧရာ၀တီ တိုင္းရဲခ်ဳပ္တို႔ ဆိုၿပီး ေပၚလာမယ္။ တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္အလိုက္ ရဲခ်ဳပ္ေတြ ထားသြား မွာ”ဟု ေျပာသည္။

ယခင္ တပ္မေတာ္မွ တာ၀န္ယူထားသည့္ ၿမိဳ႕ျပလံုျခံဳေရးအား ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕မွ အဓိက တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ ဟု ရဲအရာရွိက ေျပာသည္။.

“ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးၿပီးတဲ့အခ်ိန္ေလာက္က စၿပီးလံုျခံဳေရးေနရာေတြမွာ စစ္သားေတြမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ရဲတပ္ဖြဲ႔ ကေန တာ၀န္ယူၿပီး လုပ္ခဲ့တယ္။ အသစ္ေျပာင္းေနတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ တပ္ေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို အခုခ်ိန္ကတည္းက တျဖည္း ျဖည္း ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ရဲတပ္ဖြဲ႔ကေနပဲ လံုး၀တာ၀န္ယူသြားဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။

လက္ရွိ ရဲမႉးႀကီးမ်ားအား ရဲခ်ဳပ္ ရာထူးတိုးေပးကာ အေခၚအေ၀ၚသစ္ ရာထူးသစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု သိရသည္။


“အာဏာပိုင္ေတြက  ၿမိဳ႕ထဲမွာ စစ္ယူနီေဖာင္း မျမင္ရေတာ့တဲ့အထိ  ေလွ်ာ့ခ်သြားဖို႔လုပ္ပါဆိုၿပီး ညႊန္ၾကားထားတယ္။ စစ္သား ဆိုတာ တိုက္ခိုက္ေရးဘက္ကိုပဲ သြားေတာ့မယ္ ၿမိဳ႕တြင္း လံုျခံဳေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လံုး၀မယူရေတာ့ဘူးေပါ့။ တဖက္ မွာလည္း ရဲတပ္ဖြဲ႔ အင္အားျမွင့္တဲ့အေနနဲ႔  ရဲတပ္ရင္းေတြမွာ လူအင္အားျဖည့္တင္းဖို႔ ေတြ စလုပ္ေနၿပီ”ဟု ထို ရဲအရာရွိက ေျပာသည္။

“ရာထူးေတြ တိုးေပးၿပီး ေအာက္ေျခပိုင္းကိုထပ္ခ်ဲ႕သြားမယ့္ သေဘာမ်ဳိး။ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီတို႔၊ ျပည္ထဲေရးတို႔၊ အက်ဥ္းဦးစီးတို႔ အဲဒီလိုေနရာေတြမွာ စစ္ယူနီေဖာင္း၀တ္ တပ္မေတာ္သားေတြ လံုး၀မပါ၀င္ေအာင္ ေလၽွာ့ခ် ပစ္ၿပီး ယာဥ္ထိန္းရဲေတြကို ရာထူးျမွင့္တာေတြလုပ္တယ္”ဟု ရန္ကုန္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္မွ အရာရွိ တဦးက ေျပာသည္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနႏွင့္လည္း  ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ျဖစ္လာေတာ့မည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ လံုျခံဳေရး ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္၏ အခန္းက႑ကို လံုး၀ေလွ်ာ့ခ်သြားရန္ အာဏာပိုင္မ်ားက မွာၾကားခဲ့ေၾကာင္းလည္း ၎က ဆို သည္။

ထင္ရွားေသာ ဆႏၵျပပြဲမ်ားျဖစ္သည့္ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံု၊ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး တို႔တြင္ ရဲတပ္ဖြဲ႔ က ၿဖိဳခြဲျခင္း မျပဳလုပ္ဘဲ စစ္တပ္ကသာ တာ၀န္ယူျဖိဳခြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။

ရင္းျမစ္။ ။ဧရာ၀တီ

စိတ္ဆိုးရင္လည္း မတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး

   ေပါ့ပ္ဆိုတာ ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕စရာ မဟုတ္ပါဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးဖူး႐ံုမက ေပါ့ပ္ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ ကိန္းႀကီးခမ္းႀကီးႏိုင္လွတဲ့ အထက္တန္းလႊာလူတစ္စုရဲ႕ ဧည့္ခန္းေဆာင္ထဲက စိန္ေရာင္ျမ ေရာင္ပိုးဖဲကတၱီပါေရာင္ေတြ ရႊန္းလက္ေတာက္ပေနတာေတြကို ဆန္႔က်င္အရြဲ႔တိုက္ရာကေပၚထြက္လာတဲ့ လူထုယဥ္ေက်းမႈျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း စာေတြလည္းေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။

ေစာဒကတက္ဖို႔သက္ေသေတြ
     တစ္ေန႔ေတာ့လူငယ္တစ္ေယာက္က ဂ်ာနယ္ေတြထဲကျဖတ္ညႇပ္ၿပီး သိမ္းထားတဲ့ ေပါ့ပ္စာမ်က္ႏွာေတြ အထပ္လိုက္ယူခ်လာၿပီး ေစာဒကတက္ပါတယ္။ သူယူလာတာေတြ ေကာက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ 'Celebs' လို႔အတိုေကာက္ေခၚေလ့ရွိတဲ့ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူမ်ားအေၾကာင္း သတင္းေတြ၊ အင္တာဗ်ဴးေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားေစ်း၀ယ္ထြက္တဲ့ သတင္းဓာတ္ပံုေတြစံုေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါ့အျပင္ စကတ္တိုနဲ႔ ရင္ရွားဂါ၀န္၀တ္ပံုေတြလည္း တစ္ထပ္ႀကီးပါလာေသးတယ္။ ဒါေတြကိုႏွာေခါင္းမ႐ံႈ႕ရေတာ့ဘူးလားခင္ဗ်ာလို႔လည္း သူကေမးလိုက္ပါတယ္။ ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕႐ံုတင္မကပါဘူးကြယ္။ မီးဖိုထဲေတာင္ထည့္ပစ္သင့္ ပါတယ္လို႔ေျဖလိုက္ေတာ့ ဆရာပဲ ေပါ့ပ္ဆိုတာႏွာေခါင္း႐ံႈ႕စရာမဟုတ္ပါ လို႔ေရးခဲ့တာပဲလို႔ျပန္ၿပီးေခ်ပပါတယ္။

ၾကံဳဗ်ဴးတဲ့
     သူယူလာတာေတြကိုတစ္ထပ္ခ်င္းဆြဲထုတ္ၿပီး အင္တာဗ်ဴးသပ္သပ္၊ သတင္းသပ္သပ္၊ ဓာတ္ပံုသပ္သပ္သူ႕ေရွ႕မွာခ်လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေတြကိုျပၿပီး "ကဲ ဒါေတြဟာသတင္းအင္တာဗ်ဴးေတြ လား" လို႔ သူ႕ကိုေမးခြန္းထုတ္လိုက္ပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးနာမည္ခံထားတာေတြ ၾကည့္ပါဦး။ တစ္စကၠန္႔အင္တာဗ်ဴးတဲ့၊ ၾကံဳတုန္းဗ်ဴးတဲ့၊ ၾကံဳဗ်ဴးတဲ့၊ ေမးခ်င္သလိုေမးၿပီး ေျဖခ်င္သလိုေျဖထားတဲ့ အရည္မရ အဖတ္မရ ေပါက္ပန္းေစ်းစာေတြ။ မထင္ေပၚနဲ႔ကိုေက်ာ္ၾကားမ်ားအတြက္ အက်ဳိးမရွိ။ စာဖတ္သူမ်ားအတြက္လည္း ပိုက္ဆံေပးဖတ္ရက်ဳိးမနပ္တာမ်ဳိးေတြခ်ည္းပဲ။

ထိမ္ခ်န္မႈနဲ႔ၿငိဦးမယ္
     သတင္းဆိုတာေတြကလည္း သတင္းမဟုတ္ပါဘူး။ လူေၾကာ္ျငာေတြပါ။ ေနာက္ၿပီး မထင္ေပၚနဲ႔ကိုေက်ာ္ၾကားမ်ားက ေရွာ့ပင္းထြက္တာေတြကို ေဖာ္ျပေပးေနတာေတြလည္း ဆင္ျခင္သင့္ၾကတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေဒၚလာကိုင္တာေတြ႕ရင္ အေရးယူလို႔ရတယ္ဆိုတာ မသိၾကတာလား။ သိရက္နဲ႔ ဂ႐ုမစိုက္ၾကတာလား။ မသိေပမယ့္ ေတာ္ၾကာရင္ ဂ်ာနယ္ဆရာပါသိလ်က္နဲ႔ ထိမ္ခ်န္မႈနဲ႔ၿငိေနပါဦးမယ္။ မသိလို႔ခ်ဳိးေဖာက္မိပါတယ္ဆိုလို႔ ဥပေဒကခ်မ္းသာေပးမွာမဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံျခားသြား ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္မယ္၊ ေၾကာ္ျငာ႐ိုက္မယ္ဆိုသူေတြလည္း သတိနဲ႔ဆင္ျခင္သင့္ၾကတယ္။

ေပါ့ပ္ကိုဖ်က္တဲ့ပက္ပ္
     ေပါက္ပန္းေစ်း အရည္မရအဖတ္မရသတင္းေတြကို ေပါ့ပ္သတင္းေတြလို႔ ေခၚေနၾကတာျဖစ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါမ်ဳိးေတြဟာ ေပါ့ပ္မဟုတ္သလို ဒါမ်ဳိးေတြထည့္တဲ့ဂ်ာနယ္ေတြကိုလည္း ေပါ့ပ္ဂ်ာနယ္လို႔မေခၚႏိုင္ပါဘူး။ ဒါမ်ဳိးေတြကိုပက္ပ္ (Pep)အမိႈက္သ႐ိုက္ေတြ၊ အေပါစားေတြလို႔ ေခၚပါတယ္။ လူထုယဥ္ေက်းမႈ (Pop Culture) ကိုပံုပ်က္ပန္းပ်က္ျဖစ္ေအာင္ တမင္တကာလုပ္တဲ့ (Pep Culture)သာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုပက္ပ္ေတြကို ေပါ့ပ္စစ္စစ္ အႏုပညာသမားေတြက ဘန္းစကားနဲ႔ 'ရွေလာ့' (Schlock)လို႔ေခၚၾကတယ္။ ဒီမွာ အေတြ႕ရမ်ားတာက ပက္ပ္ေတြရွေလာ့ေတြျဖစ္တယ္။ ေပါ့ပ္မဟုတ္ဘူး။

ပညာေပးေဖ်ာ္ေျဖမႈ
     စာနယ္ဇင္းဆိုတာ သတင္းေပးဖို႔နဲ႔ အသိ(ပညာ)ေပးဖို႔သာမက ေဖ်ာ္ေျဖမႈေပးဖို႔ပါ လိုအပ္တယ္။ လူ႕ဦးေႏွာက္ဟာလည္း အေညာင္းေျဖဖို႔လိုတယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖမႈနဲ႔ဦးေႏွာက္ကို လန္းဆန္းေအာင္လုပ္ေပးရတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာနယ္ဇင္းသမားဆိုတာ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ (clown) မဟုတ္ဘူး ဆိုတာလည္း ေမ့မထားရဘူး။ စာနယ္ဇင္းရဲ႕ ပင္မတာ၀န္က သတင္းေပးဖို႔နဲ႔ အသိ(ပညာ) ေပးဖို႔သာျဖစ္တယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖမႈကို ပညာေပးတာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ကြၽဲကူးေရပါသေဘာေပးရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါကိုစာနယ္ဇင္းစကားနဲ႔ (Edutainment) ပညာေပးေဖ်ာ္ေျဖမႈလို႔ေခၚတယ္။ ေရွးအစဥ္အဆက္ ျမန္မာေတြေျပာေလ့ရွိတဲ့ ဇာတ္သမားလာရင္ မွတ္သားစရာပါရမယ္။ ဇာတ္သမားျပန္ရင္ မွတ္သားစရာက်န္ရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္တယ္။

ေရွးကဇာတ္သဘင္ဆိုတာ
     ေရွးကျမန္မာဇာတ္သဘင္ဟာ အပ်င္းေျပေပ်ာ္ေတာ္ဆက္သက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္ႀကီးေတြဟာ ေကာင္းမႈနဲ႔မေကာင္းမႈ၊ ဓမၼနဲ႔အဓမၼ အားၿပိဳင္မႈေတြကိုျပၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ဓမၼကအႏိုင္ရသြားရတာေတြကို ပညာေပးသြားခဲ့ၾကတယ္။ ရတနာပံုေခတ္က ေရွ႕ေတာ္မွာကျပခဲ့ၾကတဲ့ ၀ိဇယျပဇာတ္၊ ပါပဟိန္နဲ႔ေရသည္ျပဇာတ္မ်ားဟာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးသက္သက္မဟုတ္ၾကဘူး။ မင္းညီမင္းသားမ်ားရဲ႕ ရမ္းကားမႈမ်ားနဲ႔တိုင္းသူျပည္သားမ်ားရဲ႕ ပကတိအေျခအေနမ်ားကို ေရႊနားေတာ္အေရာက္ၾကားသိရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ႀကီးထဲမွာေတာင္ စာဆိုေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ ဇာတ္သဘင္ပညာရွင္မ်ား တာ၀န္ေက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းလွတယ္။

ဆိုဂ်ဴေသာက္တာအတုခိုး
     စာနယ္ဇင္းဆရာေတြက ဦးၾကင္ဥတို႔၊ ဦးပုညတို႔ကိုေတာ့ အတုယူဖို႔စိတ္မကူးၾကဘဲ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြက ပက္ပ္စာေစာင္ေတြနဲ႔ ကိုရီးယားမင္းသား၊ မင္းသမီးေတြအေၾကာင္း ပံုတူကူးခ်ဖို႔ေလာက္သာ အၿပိဳင္အဆိုင္ႀကိဳးစားေနၾကတာေတြ႕ရတယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးနယ္ပယ္က မထင္ေပၚတို႔ကိုေက်ာ္ၾကားတို႔ကလည္း ကိုရီးယားမင္းသား၊ မင္းသမီးမ်ားရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈအတတ္ပညာေတြကို အားက်အတုယူရမယ့္အစား ဖင္ေပၚရင္ေပၚ ၀တ္တာစားတာေတြနဲ႔ 'ဆိုဂ်ဴ' ေသာက္တာေလာက္ကိုပဲ အတုခိုးေနၾကတယ္။ ေျပာလိုက္ရင္ေတာ့ အႏုပညာအလုပ္၊ အႏုပညာရွင္ဆိုတဲ့ စကားေတြက မိုးမႊန္ေနတာပါပဲ။

သံကုန္ဟစ္မွငိုတာမဟုတ္
     အားမနာတမ္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ အႏုပညာလို႔ ေခၚေလာက္တဲ့အဆင့္ကိုေရာက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္လိုေသးတယ္လို႔ပဲ ထင္တယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအဆင့္ထက္ မပိုေသးပါ ဘူး။ သ႐ုပ္ေဆာင္ပံုကိုၾကည့္။ ငိုစရာရွိရင္ ခုနစ္အိမ္ၾကား၊ ရွစ္အိမ္ၾကားသံကုန္ဟစ္ေအာ္ငိုခ်လိုက္ၿပီး ႏွာရည္တရႊဲရႊဲၫွစ္ျပလိုက္တာပဲ။ လူၾကမ္းဆိုရင္လည္း အ႐ုပ္ဆိုးဆိုး မ်က္ႏွာေၾကာတင္းတင္းနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္းေမာင္းလုပ္ျပလိုက္တာပဲ။ ခ်စ္ခန္းႀကိဳက္ခန္းဆိုလည္း မင္းသား၊ မင္းသမီးဖက္ျပလိုက္႐ံုပဲ။ မ်က္ရည္မရႊဲ၊ ႏွပ္မၫွစ္ဘဲေမးေၾကာေလး တစ္ခ်က္တင္း႐ံု၊ အေၾကာၿပိဳင္းၿပိဳင္းထေအာင္ လက္သီးဆုပ္လိုက္႐ံုနဲ႔ ၾကည့္သူရဲ႕ရင္ထဲမွာ ဆို႔နင့္သြားေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ပံုမရၾကဘူး။ လူဆိုးဆိုတုိင္း အ႐ုပ္ဆိုးတာမဟုတ္ဘူး။ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္လို ဂုဏ္သေရရွိ လူဆိုးႀကီးေတြရွိတတ္တာကိုလည္း သိပံုမရၾကပါဘူး။

စိတ္ဆိုးရင္လည္းမတတ္ႏိုင္
     ဒီေန႔ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္အမ်ားစုရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္ပံုေတြဟာ ဇာတ္ခံုေပၚမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္တာနဲ႔ အတူတူလိုျဖစ္ေနတာ သတိထားမိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္နဲ႔လံုး၀မတူပါဘူး။ မ်က္ႏွာအမူအယာတစ္မ်ဳိးတည္းနဲ႔ အလြမ္း၊ အေသာ၊ အခ်စ္၊ အၾကမ္း၊ အရမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိး သ႐ုပ္ေဆာင္ျပႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေက်ာ္ေဆြလို သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ဳိး တစ္ေယာက္မွမရွိဘူးလို႔ေျပာရင္ လြန္မယ္မထင္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္အႏုပညာလို႔ ေခၚေလာက္တဲ့အဆင့္မေရာက္ေသးဘူး။ေဖ်ာ္ေျဖေရးအဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္လို႔ဆိုခဲ့တာပါ။ စိတ္ဆိုးၾကရင္လည္း မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

Written by လူထုစိန္ဝင္း  

ပဲခူးျမစ္ေရသည္ ပဲခူးျမိဳ႔တြင္ စိုးရိမ္ေရအမွတ္သို႔ ေက်ာ္လြန္ေရာက္ရွိ ကာ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အေ၀းေျပး ကားလမ္းမၾကီးအား ေရေက်ာ္ေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ


 Bago Float
Bago Float
Bago Float
Bago Float
ပဲခူးျမစ္ေရသည္ ပဲခူးျမိဳ႕တြင္ ၂၀၁၀ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၃၀)ရက္ေန႔ ေန႔လည္ (၁၂း၃၀)နာရီ အခ်ိန္မွစတင္၍ ပဲခူးျမစ္ေရ၏ စိုးရိမ္ေရအမွတ္ျဖစ္သည့္ (၉၁၀)စင္တီမီတာကို ေက်ာ္လြန္ေရာက္ရွိေနျပီး ညေန(၃း၀၀)နာရီ အခ်ိန္ခန္႔မွစတင္၍ ပဲခူးျမိဳ႕၊ ေခါင္းေဆးကၽြန္းတြင္ ရန္ကုန္-မႏၱေလးအေဝးေျပးကားလမ္းမၾကီးအား ေရအျမင့္(၁)ေပခန္႔ ေက်ာ္လြန္ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
မိုးေလဝသႏွင့္ဇလေဗဒ ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ၾသဂုတ္လ (၃၀)ရက္ေန႔ ေန႔လည္ (၁၂း၃၀)နာရီမွ စတင္၍ ေနာက္(၂၄)နာရီအတြင္း ျမစ္၏စိုးရိမ္ေရအမွတ္အထက္တြင္  ဆက္လည္တည္ရွိေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဤကဲ့သို႔ ရန္ကုန္-မႏၱေလးအေဝးေျပးကားလမ္းမၾကီးအား ေရအျမင့္ (၁)ေပခန္႔ ေက်ာ္လြန္ေနသျဖင့္ အေဝးေျပးကားၾကီးမ်ား၊ ကုန္တင္ကားၾကီးမ်ားႏွင့္ ပဲခူးျမိဳ႕ခံမ်ားအေနျဖင့္ ခက္ခဲစြာသြားလာေနရေၾကာင္း သိရသည္။

ရင္းျမစ္။ ။www/first-11.com