Saturday, February 20, 2010

ေဒၚဧၾကင္ႏွင့္ အက္ဂ်ဴေကးရွင္း


  လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၅၀ တစ္၀ိုက္က မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ နန္းေတာ္ေရွ႕အရပ္၌ မတၱရာတိုက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပရိိ၀ုဏ္အတြင္း ဖြင့္လွစ္ထားေသာ အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ရွိခဲ့ဖူးေလသည္။ ထိုမူလတန္းေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး အမည္မွာ ေဒၚဧၾကင္ျဖစ္၏။ အသားညိဳညိဳ အရပ္ပ်ပ္ပ်ပ္၊ မ်က္ႏွာျပားျပား အသြင္ရွိ၏။

ထိုေက်ာင္းတြင္ စတုတၳတန္းအထိ ပညာသင္ယူခဲ့သူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဤစာကိုေရးပါသည္။ ဤတြင္ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားသည့္ “ေဒၚဧၾကင္ႏွင့္ အက္ဂ်ဴေကးရွင္း” ဆိုေသာ စကားမွာ ေဒၚဧၾကင္၏ ပညာရည္တတ္ေျမာက္မႈ အဆင့္အတန္းကို ေျပာျခင္းမဟုတ္ပါ။ ေဒၚဧၾကင္ဟူေသာ ဆရာမႀကီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ပညာေရးဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကိုသာ ယူေစလိုပါသည္။

ဆရာမႀကီးေဒၚဧၾကင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ နန္းေရွ႕မတၱရာတိုက္ မူလတန္းေက်ာင္းကေလး၏ တစ္ေန႔တာ လႈပ္ရွားမႈမွာ ဤသို႔ ျဖစ္ပါသည္။

နံနက္ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္းထိုးအၿပီး

ေဒၚဧၾကင္

သူငယ္တန္းက စၿပီး စတုတၳတန္းအထိ ကိုယ့္ေနရာမွာ ကိုယ္ေန၊ မတ္တပ္ရပ္၊ လက္ပိုက္၊ စကားမေျပာနဲ႔၊ ၿငိမ္ ....

(ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား ထိုအတိုင္း လုိက္နာၾကၿပီး ၿငိမ္သက္သြားမွ)

စ...ဆို။

ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား

လူမိုက္ဆိုလွ်င္ ေရွာင္ေသြလႊဲလို႔၊ မမွီ၀ဲနဲ႔ ကင္းေအာင္ေန၊ ပညာရွိကို....အဲဒါမွ ဗုဒၶ၀ါဒ ကမၻာ့မဂၤလာေတြ....

ဤသုိ႔ အစခ်ီကာ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာ သံေပါက္လကၤာကို သူငယ္မ်ား အသံကုန္ဟစ္၍ ရြတ္ၾကသည္။ အဲဒါမွ ဗုဒၶ၀ါဒ ကမၻာ့ မဂၤလာေတြ အပိုဒ္မွာေတာ့ အက်ယ္ေလာင္ဆံုး အညီညာဆံုး ျဖစ္ေလသည္။ ဤေနရာေတြမွာ ခပ္၀ါး၀ါး အထူးသျဖင့္ သူငယ္တန္းေတြဘက္က မပီမသ အသံတိုးတိမ္၊ ဗလံုးဗေထြး။

ဆရာမႀကီး ေဒၚဧၾကင္က လကၤာမရေသးသည့္ သူငယ္တန္းေတြနား သြားရပ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ဟစ္၍ ရြတ္သည္။ ရြတ္ရင္းလည္း ႏွာေခါင္းႏႈိက္ေနသူ၊ ေဘးကေကာင္ကို တံေတာင္ျဖင့္ တြတ္သူ၊ မန္က်ည္းပင္ေပၚမွ စာကေလးေတြကို ေငးၾကည့္ေနသူ၊ လက္ေကာက္၀တ္မွ သားေရကြင္း ေဆာ့ေနသူတို႔အား ေပတံျဖင့္ ေဆာ္လိုက္ေသး၏။

တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ၃၈ ျဖာမဂၤလာ လကၤာကို သူငယ္တို႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ႀကီး ရြတ္ဆိုလာႏိုင္ၾကသည္။ ႏွစ္လေလာက္ ၾကာေတာ့ သူငယ္တို႔ ေၾကာင္ပုစြန္စား ကၽြတ္ကၽြတ္၀ါး ႏိုင္ၾကၿပီ။ ထို႔ေနာက္တြင္ကား ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္း ထိုးၿပီး သည္ႏွင့္ သူငယ္တို႔သည္ ဆရာမႀကီး၏ “ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ေန၊ မတ္တပ္ရပ္ အမိန္႔ကိုပင္ ေစာင့္မေနၾကေတာ့ဘဲ အလိုလို အသင့္အေနအထား ယူၿပီး ျဖစ္ေနၾက၏။

တူရိယာမပါ၊ စည္း၀ါးမပါ၊ အားလံုးကီးကိုက္၊ နရီကိုက္။

“အဲဒါမွ ဗုဒၶ၀ါဒ ကမၻာ့မဂၤလာေတြ” သည္ ဟိန္းလ်က္၊ စည္လ်က္၊ ညီညီညာညာ ႀကီးထြက္ေပၚလာေလသတည္း။

ေန႕လယ္ ထမင္းစားဆင္း၊ ေက်ာင္းျပန္တက္၊ ေခါင္းေလာင္းထိုးအၿပီး

အတန္းအလိုက္၊ ဆိုင္ရာလက္ေထာက္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက သင္စရာ ရွိတာေတြ သင္ၿပီးေနာက္ မြန္းလြဲ သံုးနာရီခန္႔အခ်ိန္။

ေဒၚဧၾကင္က စားပြဲေပၚမွ လက္ကိုင္ေခါင္းေလာင္းကို လႈပ္ခါ၏။ ဂေလာင္ဂလင္သံအစဲ၊ ေဒၚဧၾကင္က ေခါင္းေလာင္းကို စားပြဲေပၚျပန္ေမွာက္ခ်လိုက္ၿပီး အားလံုးၾကားေအာင္ ေအာ္လိုက္၏။

“အားလံုး ..... အိပ္ခ်ိန္”

တစ္မနက္လံုး စာသင္၊ စာအံ၊ စာရြတ္။ ေန႔လယ္ထမင္းစားေက်ာင္းဆင္း၊ ထမင္းစား၊ ေမ်ာက္႐ႈံးေအာင္ေဆာ့၊ ေက်ာင္းျပန္တက္၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ စာဆက္သင္ခဲ့ရေသာ သူငယ္မ်ား အားလံုးလိုလို မ်က္ခြံေတြ ေလးေနၾကၿပီ ျဖစ္၏။ ဒါကို “အပုပ္ခ်ိန္” ဟု ေခၚသည္။ “ေဒါင္း” ေနၾကေသာ သူငယ္တို႔အားလံုး အႀကီးအက်ယ္ အိပ္ငိုက္ခ်င္ၾကၿပီ။ ထိုသို႔ေသာ အခ်ိန္ တြင္ “အိပ္ခ်ိန္” ဟူေသာ ဆရာမႀကီး၏ ခြင့္ျပဳမိန္႔ကား သုဃိသာယာ ရွိလွပါဘိျခင္း။ သူငယ္မ်ား ကိုယ္ေရွ႕စားပြဲေစာင္းေပၚ လက္တင္၍ မ်က္ႏွာအပ္အိပ္ၾကသည္။ သူငယ္တန္းေတြကေတာ့ ၾကမ္းျပင္ဖ်ာေပၚ လွဲခ်လိုက္႐ုံပင္။ ေျချပန္၊ ေခါင္းျပန္၊ ဟိုေကာင့္ရင္ဘတ္ေပၚ ဟိုေကာင့္ ေျခေထာက္ေရာက္၊ အဲဒီေကာင္ေခါင္းစြန္းကို ဟိုအေကာင့္ ဖေနာင့္နဲ႔ထိကပ္။ စုေပါင္း အိပ္ပြဲႀကီးကို ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ ဆင္ႏႊဲၾကေသာ ဟူ၏။

မိနစ္ေလးဆယ္၊ ေလးဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ဂေလာင္ဂလင္ ျမည္လာ၏။ အိပ္မက္ေတြ ဘာေတြ မက္ေကာင္း မက္ေနမည္။ အစားပုပ္၊ အေဆာ့သန္ေကာင္ေလးအခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ ႏႈိးယူၾကရသည္။ လြန္စြာ့ လြန္စြာ အအိပ္မက္ အိပ္ပုပ္ႀကီး ေသာ သာေဌးဆိုသည့္ ေကာင္ေလးကိုကား အျမဲလိုလိုပင္ မ်က္ႏွာကို ေရဆြတ္လက္၀ါးျဖင့္ တဖတ္ဖတ္ ရုိက္ႏိႈးရေလသည္။ တစ္ေရး၊ တစ္ေမွးအိပ္လိုက္ရသျဖင့္ အားျပည့္စြာႏုိးထလာရင္း ဗုိက္ဟာေနၾကၿပီျဖစ္ေသာ ကေလးတို႔အတြက္ အသင့္ေစာင့္ ေနသည္ကား ႏို႔မႈန္႔ရည္ပူပူေႏြးေႏြးျဖစ္၏။ ကေလးတို႔အိပ္ေနခ်ိန္မွာ ဆရာမႀကီးႏွင့္ လက္ေထာက္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ပညာမင္းႀကီး႐ုံးမွ လက္ေဆာင္ ခဲြတမ္းခ်ေပးထားေသာ ႏို႔မႈန္႔ထုပ္မ်ားကိုေဖာက္ကာ ႏို႔ေဖ်ာ္ထားႏွင့္ၿပီးေပၿပီ။

“သူငယ္တန္းကေလးေတြ ထိပ္ဆံုးက စ စီ၊ ငယ္စဥ္ႀကီးလိုက္ တစ္တန္းခ်င္းတန္းစီ။ ဟိုဘက္မွာ ခြက္ယူၿပီးရင္ ဒီဘက္ကိုလား၊ ႏို႔မႈန္႔ယူ”

ပံုစံသံျဖဴခြက္မျပည့္တစ္ျပည့္ ႏို႔မႈန္႔ရည္ကို သူငယ္တို႔ ၿမိန္ယွက္စြာ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာမွီ၀ဲၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္ ကို တစ္ေယာက္ၾကည့္ကာ ရယ္ပြဲဖြဲ႕ၾကသည္။ ဒါ . . ရယ္ခ်ိန္ေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ပါလဲ။ ဆာဆာႏွင့္ စြတ္တြယ္ၾက ေလေတာ့ ႏို႔မႈန္႔ရည္အစအနေတြက ေမးေစ့ေပၚစြန္းလိုစြန္း၊ ႏႈတ္ခမ္းေထာင့္မွာ အစြယ္ျဖဴျဖဴ ေပါက္သလိုလိုေပလိုေပ၊ အခ်ဳိ႕ အေပၚ ႏႈတ္ခမ္းထက္မွာ(ကုန္ခါနီးခြက္ကိုေစာင္းရင္း လွ်ာနဲ႔လ်က္ေလေတာ့) ျဖဴျဖဴအတန္းႀကီးက ႏႈတ္ခမ္းေမႊးျဖစ္လိုျဖစ္။

ေလးနာရီ မထိုးမီ

ဆရာမႀကီး၏ဟစ္သံ ေပၚလာျပန္၏။ “အားလံုးေဘာလံုးကြင္းထဲဆင္းၾက။ သူငယ္တန္းကစထြက္။ တန္းစီ လက္ပိုက္ထြက္။ ေဘာလံုးကြင္းထဲေရာက္မွ လက္ပိုက္ျဖဳတ္။ စကားမမ်ားနဲ႔။ ေဘာလံုးကြင္းထဲေရာက္ရင္ သူငယ္တန္းက စေနေထာင့္မန္က်ဥ္းပင္ေအာက္ ေနရာယူ၊ ပထမတန္းက တနဂၤေႏြေထာင့္၊ ဒုတိယတန္းက . .” ဤအခ်ိန္ကား ကေလးမ်ားအေမွ်ာ္လင့္ အေတာင့္တဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္၏။

ဆရာမႀကီးေျပာေသာ ေဘာလံုးကြင္းဆိုတာက တကယ့္ ေဘာလံုးကြင္းအစစ္မဟုတ္။ မတၱရာေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္ထဲ ၀င္ၿပီး ကိုက္၂၀၀ေလာက္အေရာက္မွာ လက္်ာဘက္တြင္႐ွိေနေသာ မန္က်ဥ္းပင္၊ သီးပင္ႀကီးေတြ ၀ိုင္းအံုပတ္လည္ ေပါက္ေနသည့္ ကြင္းျပင္တလင္းတစ္ခုသာျဖစ္သည္။ စည္း႐ိုး၊ မ်ဥ္းေၾကာင္း၊ ဂိုးတိုင္ ဘာတစ္ခုမွမ႐ွိ။ သို႔ေသာ္ အႏွီေနရာကား မတၱရာေက်ာင္းတိုက္၏ “ဘက္စံုအားကစားကြင္း”ျဖစ္ေလသည္။ ဘာေၾကာင့္နည္း။

ကေလးမ်ား အတန္းလိုက္ေနရာယူၿပီးေနာက္ ဆရာမႀကီးက“ခရာတြတ္”လိုက္သည္ႏွင့္ စေနေထာင့္မွာ သူငယ္တန္း၏ လိုက္တမ္းေျပးတမ္း၊ တနဂၤေႏြေထာင့္မွာ ေကာင္ေလးမ်ား၏ ေက်ာကုန္းပိုး ေဘာလံုးပစ္၊ အဂၤါေထာင့္မွာ မိန္းကေလးမ်ား၏ဖန္ခုန္၊ ႐ွပ္ဒိုးပစ္၊ ကြင္းလယ္မွာဇယ္ေတာက္၊ ဇယ္ခတ္၊ ၾကက္ဖခြပ္၊ ထုပ္စီးတိုးအစ႐ွိကုန္ေသာ ကစားနည္း ေပါင္းစံုတို႔ျဖင့္ ကၽြတ္ကၽြတ္ညံသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေလသည္။

အျငင္း အခုန္၊ အတုိင္အေတာ၊ လဲကြဲ၊ ဒူးျပဲ၊ ငိုယို တိုင္တန္းတာေတြလည္း ေပၚေပါက္၏။ ဆရာမႀကီးႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားက အမႈႀကီးငယ္ ၾကားနာစစ္ေဆးကာ ေျဖရွင္းေပးၾကရသည္။ လက္၀ါးျဖန္႔ ေပတံျဖင့္ မစပ္တစပ္ေဆာ္၊ ဒူးျပဲ ေဆးထည့္၊ ငိုသူကို ေခ်ာ့၊ တစ္ခါတစ္ရံ စ႐ုိက္ၾကမ္း ၾကမ္း တစ္ေကာင္တေလက “ငါ” ကိုင္တုပ္ဆဲသည့္ အမႈမ်ဳိး ေရာက္လာ လွ်င္ေတာ့ တရားခံအား..“သြား... မင္းကိုယ္တိုင္ အေ၀ရာပင္ခ်ဳိးခဲ့” ဟု စီရင္ခ်က္ခ်ရ၏။ နီတြတ္အမည္ရွိေသာ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ကား သူ႔ကို႐ုိက္မည့္ အေ၀ရာပင္ကို ခ်ဳိးယူရာမွာ အေ၀ရာေတာထဲက ေသးေပ့ မွ်င္ေပ့ ဆိုေသာ လက္ေတာက္ေလာက္ အပင္ေလးကို ခ်ဳိးလာသည္။ ဆရာမႀကီး ေဒၚဧၾကင္မွာ ရယ္ခ်င္ေနေသာ မ်က္ႏွာကို အပိုးသတ္ၿပီး -

“အေ၀ရာနဲ႔ဆို နာေနပါဦးမယ္။ ဒီနားလာ” ဟု ေခၚကာ ဗိုက္ေၾကာ၊ ေပါင္တြင္းေၾကာကို ဆြဲလိမ္ရေတာ့သည္။

“ ေနာက္ ... ဆဲဦးမလားဟဲ့”

“မဆဲေတာ့ပါဘူး ခင္ဗ်... နာတယ္ဗ်”

“ေနာက္ဆဲရင္ ဘာလုပ္ရမလဲ”

“အေ၀ရာ ႀကိမ္ႀကီးႀကီးနဲ႔ ႐ုိက္ပါ ဆရာမႀကီးရဲ႕”

“ ငါမ႐ုိက္ဘူး။ တာ႐ုိးအေရွ႕ဘက္က ေညာင္ပင္မွာ ႀကိဳးနဲ႔တုပ္ထားမယ္”

“ေအာင္မေလး.... ေၾကာက္ပါၿပီဗ် ေနာက္ မဆဲေတာ့ပါဘူး ခင္ဗ်”

တာ႐ုိးအေရွ႕ဘက္က ေညာင္ပင္ႀကီးမွာ လူနီသရဲ ရွိသည္ဟု သတင္းႀကီးေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။

တခ်ဳိ႕ရက္ေတြမွာေတာ့ ေဘာလံုးကြင္းထဲမွာ ခဲလံုးေကာက္၊ ဆီးေစ့ေကာက္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ခိုင္း၏။ အတန္းလိုက္၊ ေယာက္်ားေလး တစ္ဖက္၊ မိန္းကေလးတစ္ဖက္၊ ေကာက္ၾက။ ၿပီးေတာ့ ေကာက္ယူရရွိထားေသာ ဆီးေစ့၊ ခဲလံုးမ်ားကို စုပံုထား။ သူငယ္တန္းႀကီး ကေလးမ်ားကို ေရတြက္ခိုင္း၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိန္းကေလးေတြက ႏိုင္တတ္သည္။ ဆီးေစ့ ခဲလံုး ပိုမ်ားမ်ားရသည္။ ေကာင္ေလးေတြကေတာ့ ႐ႈံးလည္း စပ္ၿဖီးၿဖီးပါပဲ။ အျမတ္တကယ္ရလုိက္သူကေတာ့ သူငယ္တန္း ကေလးေတြ ျဖစ္သည္။

ဆီးေစ့ ခဲလံုးေတြကုိ ေရတြက္သည့္ အလုပ္၊ သူတို႔ လုပ္ၾကရ၏။

တစ္ဆယ္၊ ႏွစ္ဆယ္၊ တစ္ရာ၊ တစ္ရာ့ငါးဆယ္၊ ႏွစ္ရာေလးဆယ့္ရွစ္၊ ႏွစ္ရာေလးဆယ့္ကိုး၊ သံုးရာတစ္ဆယ့္တစ္၊ သံုးရာေျခာက္ဆယ့္သံုး။ ခု၊ ဆယ္၊ ရာ ဂဏန္း သခ်ၤာ ေရတြက္မႈကို သူတို႔က ကစားရင္း ကၽြမ္းက်င္သြားၾကေလသည္။

ညေန ေလးနာရီ

ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္း မေခါက္ေသးပါ။

ေဒၚဧၾကင္က ေခၚလိုက္၏။

“ဆရာ ဦးထြန္းခင္ ၾကြပါ။”

တစ္ေက်ာင္းလံုးရွိ သူငယ္မ်ားေရွ႕ေမွာက္၌ ဆရာဦးထြန္းခင္ ေနရာယူသည္။ မ်က္ခံုးေမြးထူထူ၊ လည္ဇလုတ္ႏွင့္ နားရြက္ေပါက္ထဲမွပင္ အေမြးေတြ ထြက္ေနေသာ ဆရာကား သည္အတိုင္းၾကည့္လွ်င္ ေၾကာက္စရာႀကီး ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူစကားေျပာတိုင္း သူ႔ဇလုတ္ေပၚက အေမြးေတြ တလႈပ္လႈပ္ျဖစ္ေနတာ ၾကည့္ရင္း သူေျပာတာ နားေထာင္ရင္းျဖင့္ ဆရာသည္ ခ်စ္စရာႀကီး ျဖစ္လာေလသည္။

“ေမာင္တို႔ ... မယ္တို႔ ... ငါတို႔ရဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဟာ ..” ဟု အာလုတ္သံႀကီးျဖင့္ အစခ်ီၿပီး အေနာ္ရထာအေၾကာင္း၊ က်န္စစ္သားအေၾကာင္း၊ ငေထြ႐ူး၊ ငလံုးလက္ဖယ္၊ ေညာင္ဦးဖီး အေၾကာင္း၊ ေစာလူး ငရမန္အေၾကာင္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ အေလာင္းမင္းတရား၊ မဟာဗႏၶဳလ၊ ငခင္ညိဳ၊ ရာဇ သၾကၤန္၊ အနႏၱသူရိယ၊ အဲမြန္ဒယာ၊ လဂြန္းအိမ္၊ သမိန္ဗရမ္း။

အာဇာနည္မယ္ေလး ဂ်ဳံး၊ အက္စကီမိုးတို႔၏ ေရခဲအိမ္၊ ေလးသည္ေတာ္ႀကီး ၀ီလွ်ံတဲ၊ စစ္သူႀကီး ဟန္နီေဘာ၊ ေသာမတ္အက္ဒီဆင္၊ မ်က္မျမင္ ဟယ္လင္ကဲလား .... ေတာတြင္းသားေလး ေမာဂၢလိ။

“အဲဒီလို က်ားႀကီး ရွိရာခန္က ေျပာေတာ့ ေမာဂၢလိေလးက ၀င္ခ်မယ္ အလုပ္၊ ၀က္၀ံႀကီး ဘာလူးက ေမာဂၢလိ .. ေနဦးကြ ..ခဏေနဦး ဆိုၿပီး...”

“ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက အေမာင္တို႔.... ေဖာင္ပန္းမ်ားကို မီးရႈိ႕ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ၾကၿပီ မဟုတ္လား။ ငါတို႔မွာ ေဖာင္ပန္းမရွိေတာ့ဘူး။ စစ္ကို အႏိုင္တိုက္ဖို႔က လြဲၿပီး တျခားနည္းလမ္း မရွိေတာ့ဘူး။ စစ္ဆိုသည္မွာ အင္အားႀကီးျခင္း၊ နည္းျခင္းသည္ ပဓာန မဟုတ္၊ သတၱိ ဗ်တၱိႏွင့္ လုပ္ရည္ ကိုင္ရည္သာ ပဓာန ျဖစ္သည္ ဆိုၿပီးေတာ့ ”

“ ငခ်စ္ညိဳကလည္း ျမင္းကို ဆြဲလွည့္ ဓားကို၀င့္ၿပီး ဟဲ့ ...နင္လည္း မုဆိုးဗိုလ္က ေအာင္ေဇယ်၊ ငါလည္း ခင္ဦးက ငခ်စ္ညိဳ.. လာစမ္းဟဲ့ေပါ့”

“ ဟဲ့ ...၀ီလွ်ံတဲ၊ ေနာက္ထပ္ျမားတစင္းက ဘာလုပ္ဖို႔တုန္းလို႔ ဘုရင္က ေမးလိုက္သတဲ့။ ၀ီလွ်ံတဲက ငါ့သားေခါင္းေပၚက ပန္းသီးကို မထိဘဲ လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့လို႔ ျမားက ငါ့သားမွန္ခဲ့ရင္ ေဟာဒီျမား တစ္စင္းနဲ႔ နင့္ကို ပစ္ဖုိ႔ေပါ့လို႔ ” သူငယ္တို႔မွာ ရင္တမမ၊ သည္းတဖိုဖို။ မတၱရာတိုက္တည္းဟူေသာ ေက်ာင္း၀င္းထဲမွ ေန၍ ပုဂံနန္းေတာ္ႀကီးထဲ ေရာက္သြား၊ အင္း၀ စစ္ေျမျပင္ေရာက္သြား၊ ေရႊေမာ္ေဓာ ဘုရားရင္ျပင္ သူရဲေကာင္းေရြးပြဲထဲ ေရာက္သြား၊ ေတာေဟ၀န္ႀကီးထဲ ေရာက္သြား။ သက္ျပင္းေတြ ႐ႈိက္လိုက္၊ ေမြးညွင္းေတြတဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း ထလိုက္၊ တ၀ါး၀ါး ရယ္လိုက္၊ မ်က္ရည္ေလးေတြ စမ္းစမ္း စမ္းစမ္း ျဖစ္လိုက္ ..။

ထို “ပံုနားေထာင္ခ်ိန္” အၿပီး အထူးထူးေသာ အရသာတို႔ကို ၿမိန္ယွက္စြာ စားသံုးရျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္ကား ေက်ာင္းဘီ႐ုိႀကီး သံုးလံုးထဲတြင္ ထည့္ထားေသာ ရာဇ၀င္စာအုပ္မ်ား၊ ရွာေဖြ စြန္႔စား ဇာနည္ဘြား၊ ကေလးဂ်ာနယ္၊ စာေပဗိမာန္မဂၢဇင္း၊ ေလာကီထုပၸတ္ လူတို႔ဇာတ္ ... အစရွိေသာ စာအုပ္မ်ားကို ကေလးတို႔ အလုအယက္ ငွားၾက။ ဥာဏ္ရည္ျမင့္ေသာ ကေလးမ်ားက သူတို႔ဖတ္ထားသည္မ်ားကို ေျပာျပၾကေသးသည္။

“ဆရာဦးထြန္းခင္ ေျပာျပတာေတြ အားလံုး ေဟာဒီ ဘီ႐ုိႀကီးေတြထဲမွာ ရွိသကြဲ႕” ဟု ဆရာမႀကီး ေဒၚဧၾကင္က နိဂံုးခ်ဳပ္စကားျဖင့္ ပိတ္လိုက္ခဲ့သည္ကိုး။

တစ္ခါသားမွာေတာ့ “ဆရာဦးထြန္းခင္က ဒီေန႔ေမာလို႔ နားခ်င္တယ္တဲ့။ မင္းတို႔ထဲက ေျပာခ်င္တဲ့သူ ရွိရင္” ဆြေပးလိုက္ရာ ...

“ ကၽြန္မေျပာမယ္ရွင့္ ” ဟု လက္ညႈိးတေထာင္ေထာင္ျဖင့္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ေပၚလာ၏။ ေပါက္ေပါက္။ စြာတိစြာတာ ေကာင္မေလး၊ အားႀကီး ဆရာလုပ္ခ်င္တဲ့ ေကာင္မေလး။

“ကိုင္း .. လုပ္စမ္းေဟ့ ေပါက္ေပါက္ ဘာေျပာမလဲ”

“သာလြန္မင္းတရားႀကီး ထမင္းရည္ငွဲ႔တဲ့ အေၾကာင္း”

“ဘယ္လိုကြဲ႕”

“အဟင္း ... မွားလို႔၊ ထမင္းရည္ငွဲ႔တဲ့ မိန္းမနဲ႔ သာလြန္မင္း အေၾကာင္း”

“ကိုင္း ... လုပ္စမ္း”

“ ဟိုတုန္းက ...တဲ့ ... ေပါကၠံရာမ မင္းေနျပည္ ... ဟုတ္ေပါင္ ... အင္း၀ ေနျပည္ေတာ္ႀကီးဆိုလား ... အဲဒီမွာတဲ့ သာလြန္မင္းႀကီးက ဘုရင္လုပ္ေတာ့ တဲ့၊ တစ္ေန႔က်ေတာ့တဲ့ ဆင္ႀကီး စီးၿပီးေတာ့ တဲ့ တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့တဲ့။ တစ္ေနရာ အေရာက္မွာတဲ့။ မိန္းမႀကီး တစ္ေယာက္က ထမင္းရည္ငွဲ႔ေနတယ္တဲ့၊ သူ႔သားေလးက ဗိုက္ဆာလို႔ ...ဟီး ....အ ဟီး နဲ႔ ... ငိုေနတာတဲ့။ ဘုရင္ႀကီးက ဟဲ့ ...နင့္ကေလး ဗိုက္ဆာလို႔ အသံျပဲႀကီးနဲ႔ငိုေနတာ .... နင္က ထမင္းရည္ေတြ အလကားငွဲ႔ ပစ္ရသလား ... ထမင္းရည္ေတြ ခံၿပီးတိုက္ပါလား ....တဲ့။ အဲဒီလို ေျပာၿပီး မိုက္လွတဲ့ မိဖုရား  အဲ... ဟုတ္ဘူး ...မိန္းမ ...လာေလ့ကြာ ဆိုၿပီးတဲ့ ... အေ၀ရာႀကိမ္နဲ႔ သံုးခ်က္႐ုိက္တယ္တဲ့။ ၿပီးေတာ့မွ ဟဲ့ ... ေရာ့ ..နင့္ကေလးကို မုန္႔ပ်စ္သလက္ ၀ယ္ေကၽြး ဆိုၿပီး ဆုေတာ္ေငြ တစ္က်ပ္ေပးလိုက္သတဲ့။ သာလြန္မင္းႀကီးဟာ အဲဒီလို မင္းေကာင္း မင္းျမတ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္ တဲ့ ... ၿပီးပါၿပီရွင္ တဲ့”

ဘာရယ္ ညာရယ္မသိ၊ လက္ခုပ္ေတြ ေျဖာင္းေျဖာင္း တီးၾကေလသည္။ ဒီလို ထြက္ေျပာရဲတာကိုက ေပါက္ေပါက္ ေတာ္လွၿပီေလ။

ညေန ေက်ာင္းဆင္း ေခါင္းေလာင္း တီးကာနီးမွာေတာ့ ဦးထြန္းခင္၏ “ပံု” ေတြျဖင့္ ႏုိးႏိုးၾကားၾကား၊ တန္ခိုးေတြ ဖြားဖြား ထြက္လွ်ံ ေနေသာ ကေလးတို႔သည္ “ကမာၻမေၾက” ကို အားပါးတရႀကီး သံကုန္တင္ဟစ္ၾကေလသတည္း။

ၾကားျဖတ္အထူးအစီအစဥ္ ေဒၚဧၾကင္

“နက္ျဖန္ အဖိတ္ေန႔၊ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းမပိတ္ဘူး”။ (ဟင္ ... ဟာ အသံေတြ ထြက္လာသည္)

“ထမင္းခ်ဳိင့္ယူလာခဲ့ၾက၊ ကုသိုလ္ေတာ္ ဘုရား သြားမယ္၊ ျမက္ႏုတ္မယ္”။ (ေဟး ကနဲ အူျမဴးသံမ်ား)

မတၱရာတိုက္ႏွင့္ ဘာမွ မေ၀းေသာ မႏၱေလး ေတာင္ေျခ၊ ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရားႀကီး ပရိ၀ုဏ္အတြင္း ခေရပင္ႀကီးမ်ား ေအာက္မွာ ေနရာယူ၊ အတန္းလိုက္ ျမက္ႏုတ္ သန္႔ရွင္းေရးျဖင့္ ဘုရားကို ပူေဇာ္ၾကသည္။

အပိုင္းလိုက္၊ အကြက္လိုက္ ေနရာခ်ေပးထားၿပီး ျမက္အေျပာင္ဆံုးႏုတ္ႏိုင္ေသာ အဖြဲ႔၊ အမႈိက္ို စနစ္တက် ဆံုး ပံုႏိုင္ေသာ အဖြဲ႔ ... စသည္ျဖင့္ အမွတ္မ်ား ခ်ေပးကာ နန္းေရွ႕ေစ်းမွ လက္ကား၀ယ္ ထားေသာ ထန္းလ်က္ေခ်ာင္းမ်ား၊ မဂၤလာဥယ်ဥ္ အရပ္ထဲမွ ေဒၚသြယ္ထံ ေအာ္ဒါမွာထားေသာ ၾကံရည္ေညာင္စီးမ်ား၊ မုန္႔ဦးေႏွာက္မ်ား၊ ေဒၚဧၾကင္ကိုယ္တိုင္ စီမံေသာ သီးသီးသုပ္မ်ား၊ ဆရာ ဦးထြန္းခင္ ဒါနျပဳသည့္ မုန္႔ေခါင္းအံုးမ်ား ကို ဆုေၾကးအျဖစ္ ခ်ီးျမွင့္၏။

ထမင္းစား နားၾကၿပီးေနာက္ ဆရာမႀကီး ေဒၚဧၾကင္က ကေလးမ်ား အားလံုးကိုေခၚကာ ဘုရားတန္ေဆာင္း၊ နံရံ၊ မ်က္ႏွာၾကက္မ်ား ဆီသို႔ လွည့္သည္။ ထိုေနရာေတြမွာ ဗုဒၶ၀င္ မဟာ၀င္ ထူပ၀င္ စေသာ ပန္းခ်ီကား မ်ား ရွိ၏။ ပန္းခ်ီကားမ်ား ေအာက္မွာ စာေတြ ေရးထားသည္။ တတိယတန္း၊ စတုတၳတန္း ကေလးမ်ားက စာဖတ္ၾကရသည္။ ပါဠိ၊ ပါဌ္အဆင့္ေတြ ပါလာ၍ မဖတ္တတ္လွ်င္ ဆရာမႀကီးက ျပင္ေပး၏။

“ဇူဇကာ ပုဏၰားႀကီး စားပိုးနင့္၍ ေသဆံုးခန္း”

“မင္းေလးပါးတို႔ ေတြ႔ဆံုခန္း”

“ဘူးေတာင္းနစ္၍ ေဇာင္းျမင္းေပၚေသာ အိပ္မက္ကို ေကာသလမင္းႀကီး ျမင္မက္ခန္း”

“သိဥၨိဳင္း ငရဲ၌ လူမိုက္တို႔ ငရဲခံရခန္း”

“၀ိဓုရ အမတ္အား ပုဏၰက နတ္ဘီလူး ျမင္းျဖင့္ ေဆာင္ယူခန္း”

“ဒု႒ဂါမဏိ မင္းႀကီး ေက်းကုလားမိစာၦမ်ား ကို သုတ္သင္ခန္း”

ဆရာမႀကီး ေဒၚဧၾကင္က ႐ုပ္ပံုပန္းခ်ီကား တစ္ကြက္ခ်င္း တစ္ကြက္ခ်င္းကို ရွင္းျပသည္။ ရွင္းျပရင္း အကြက္ဆိုက္လာေသာ အခါမ်ဳိး၌ -

“ကိုင္း ... ေလးတန္းေတြ ေရွ႕ထြက္၊ ဆိုၾကစမ္း ေဟ့ ” ဟု အမိန္႔ေပးကာ

“သံုးလူရွင္ပင္၊ ကၽြန္းထိပ္တင္ ေသာင္းခြင္ စၾက၀ဠာ”

“အသက္ရွည္စြာ၊ အနာမဲ့ေၾကာင္း။ ေကာင္းလွေစခ်င္၊ ပဲ့ျပင္နိစၥ၊ ကြပ္ဆံုးမသား”

“ဘုရား တရား၊ ျမတ္ဖ်ားသံဃာ၊ အရိယာကို မကြာေန႔ည၊ ဟတၱအဥၨလီ၊ ေျမွာက္ပင့္ခ်ီသည္၊ ကိုယ္စီေန႔ည၊ ကိုးကြယ္ၾက”

“သူ၏ ဥစၥာ၊ သူ႔ဘ႑ာကို၊ ေမတၱာမေရွး၊ သူမေပးက၊ ေဆးတစ္အိုးမွ် မယူၾကႏွင့္၊ ေရွာင္ၾကပါေလ”

စေသာ ... စေသာ ... သံေပါက္လကၤာမ်ား၊ ဆံုးမစာမ်ားကို ေရွ႕ကတိုင္ေပး၊ ေနာက္ကလိုက္ေထာက္ေပးရင္း ကေလးတုိ႔အား ရြတ္ေစသည္။ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ားပင္ ၀င္ေရာက္ “နာ”ကာ သာဓု ေခၚ၍ ကေလးမ်ားအား မုန္႔၀ယ္ေကၽြး သြားတတ္ၾက သည္။

ေနာက္ေတာ့ ကေလးမ်ားကပင္ ေတာင္းဆိုၾကေတာ့သည္။

“ဆရာမႀကီး လာမယ့္အဖိတ္ေန႔က်ရင္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရား လုိက္ပို႔ပါ။ စႏၵမုနိဘုရားပို႔ေပးပါ။ မႏၱေလးေတာင္လိုက္ပို႔ပါ။

ထို “အိတ္စ္က်ဴကတ္ရွင္း” ေအာင္ျမင္လိုက္ပံုမ်ား ကေလးမိဘ သားခ်င္းေတြပါ ကေလးေတြႏွင့္ ေရာၿပီး လိုက္ပါလာၾကသည္ အထိ။

မတၱရာတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးနႏၵိယ ကပင္ -

“ေဒၚဧၾကင္ ေနာက္အဖိတ္က်ရင္ မတၱရာတိုက္ ပစ္ကနစ္ ဘယ္သြားဖို႔ရွိလဲ” ဟုေမးေတာ္မူကာ ငွက္ေပ်ာသီးေတြ စြန္႔လိုက္ေလသည္။

ျခံဳငံုသံုးသပ္ခ်က္

မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ နန္းေတာ္ေရွ႕၊ မတၱရာတိုက္မွ မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး ေဒၚဧၾကင္၏ “အက္ဂ်ဴေကးရွင္းနယ္စစၥတမ္” တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို ထိုေက်ာင္း၌ ေလးတန္းအထိ ေနခဲ့ဖူးသူက မွတ္မိသမွ် ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

တစိမ့္စိမ့္ ျပန္ေျပာင္း ေအာက္ေမ့ရင္းျဖင့္ ေဒၚဧၾကင္ က်င့္သံုးခဲ့ေသာ “ပညာသင္ၾကားေရး စနစ္” ၏ ေလးနက္ႀကီးက်ယ္မႈကို “အလန္႔တၾကား” သေဘာေပါက္ရပါ၏။

ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ျပည္သူ႔နီတိ၊ ျမန္မာစာရာဇ၀င္၊ သခ်ၤာ၊ ကဗ်ာခ်စ္ခင္မႈ၊ ၀န္းက်င္ေလ့လာမႈ၊ အားကစား၊ ခ်ဳိင္းဆိုက္ကိုလိုဂ်ီ ... အကန္႔လို္က္ အကန္႔လိုက္ ပါ၀င္ေနၾကပါလား။

ဆရာမႀကီး ေဒၚဧၾကင္သည္ ဘီေအ ဘီအီးဒီ မဟုတ္ပါ။ “ဟိုင္းယားဂရိတ္” သာ ေအာင္ခဲ့ေသာ ေရွးက်က် မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္၏။ ပညာေရးဆိုင္ရာ၊ ဘယ္ကြန္ဖရင့္၊ ဘယ္ဆယ္မီနာ၊ ဘယ္၀ပ္ေရွာ့ကမွလည္း တက္ေရာက္ဖူးျခင္း မရွိ။ ဘာစာတမ္းမွလည္း မျပဳစုဖူးခဲ့။ ဆ႒သံဃာယနာတင္ပြဲ၊ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ဖူးသည္မွ အပ “ ေဖာရိန္း” ဆိုတာ ေ၀းေရာ ျပည္တြင္းမွာပင္ နယ္စံုမေရာက္ခဲ့။

ဂလိုဘယ္အိုင္ဒီယာ၊ ဟိုင္းတက္ကေနာ္ေလာ္ဂ်ီ အေ၀းႀကီး။

အင္တာနက္၊ ၀က္ဆိုက္၊ အီးေမးလ္၊ ဖက္စ္ ေ၀းစြ၊ ဓာတ္ခဲသံုး ထရန္စစၥတာ ေရဒီယိုပင္ အိမ္တိုင္းေစ့ မသံုးႏိုင္ေသးသည့္ ကာလ။ အီလက္စေရာနစ္ထားလို႔ ေအာက္လင္းဓာတ္မီးေတာင္မွ ေရနံဆီျပတ္သည့္အခါ အသံုးမတည့္၊ နံျပားတစ္ခ်ပ္ဆယ္ျပား၊ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္တစ္မတ္။ ဆရာမႀကီးလစာမွ တစ္ရာေက်ာ္ေလး။ ကုသိုလ္ေတာ္၊ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားသို႔ သြားေသာ ဖုထစ္ခ်ဳိင့္၀ွမ္း၊ ေက်ာက္ခဲျမွဳပ္ ေျမလမ္းၾကမ္းၾကမ္းမွာ ႏြားလွည္းေတြ ေမာင္းေနေသာ ကာလ။ “ရာေလး” စက္ဘီး စီးႏိုင္လွ်င္ပင္ ေၾကးေရတတ္စာရင္း၀င္။

သုိ႔ေသာ္ ....

ေဒၚဧၾကင္၏ အက္ဂ်ဴေကးရွင္းနယ္ စစၥတမ္ သည္ ယေန႔ “အင္တာေနရွင္နယ္ စကူး” မ်ားတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနေသာ စနစ္ ျဖစ္ေနပါေရာလား။

ေၾသာ္ .... မတၱရာတိုက္ကို လြမ္းလိုက္ပါဘိျခင္း။

ခ်စ္ဦးညိဳ
x x x x x

ဤစာငယ္ျဖင့္ မတၱရာတိုက္မူလတန္းေက်ာင္းမွ၊ ေလးတန္း စေကာလားရွစ္ ရခဲ့သူ၊ မႏၱေလး နန္းေတာ္ေရွ႕ နယ္လံုးဆိုင္ရာ မဂၤလာတရားေတာ္ ႏႈတ္ေျဖစာေမးပြဲတြင္ ဒုတိယ ရခဲ့သူ၊ ဤစာေရးသူ ေျမးျဖစ္သူသည္ အၿငိမ္းစား ယူၿပီးေနာက္ မိုးကုတ္ေယာဂီဘ၀ျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့ေသာ အဘြားေဒၚဧၾကင္ႏွင့္တကြ၊ ၾကား ျမင္ သင္ ငယ္ဆရာမ်ား၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ကို ရွိခိုးပူေဇာ္ပါသည္။

(၂၀၀၉ ခု ၾသဂုတ္လထုတ္ Health for All အလွအပႏွင့္ က်န္းမာေရး မဂၢဇင္းအမွတ္ ၃၁ တြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။)

0 comments:

Post a Comment