Thursday, January 28, 2010

ဗုဒၶ၏လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းညႊန္ပံုႏွင့္အျခားသိမွတ္စရာမ်ား


ဘုရားသခင္မပါသည့္လြတ္ေျမာက္ေရး
ဗုဒၶသည္ ပုဂၢိဳေရးကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာ ဘုရားသခင္ (သို႕) နတ္ဘုရားမ်ား၏ကူညီမႈ ျမဴတစ္စိမွမပါဘဲ လူတိုင္း ကိုယ္တိုင္ရယူႏိုင္သည္႕ လြတ္ေျမာေရးကို ကမၻာ့သမိုင္းတြင္ အဦးဆံုး ထုတ္ေဖာ္ေၾကျငာခဲ့သည္။
ကိုယ္႕ကိုကိုယ္ယံုၾကည္ကိုးစားေရး၊ စိတ္ထားျဖဴစင္ေရး ၊ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာေရး၊ စိတ္ထားျဖဴစင္ေရး၊ အသိပညာပြင္႕လင္းေရး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင္႕ အမ်ားအေပၚ ေမတၱာထားရွိေရးတို႕ကို ဗုဒၶကအေလးအနက္ အခါခါ ၾသ၀ါဒေပးခဲ႕သည္။
ဘ၀တြင္အသိပညာမပါဘဲ ၀ိပသနာပညာကို မရရွိႏိုင္ရကား ပညာ၏မလြဲမေသြ လိုအပ္မႈကိုလည္း တိုက္ တြန္းဆံုးမေတာ္မူခဲ႕သည္။
(ပါေမာကၡ အီလီေယာ႕(တ္))
ဗုဒၶႏွင္႕ လြတ္ေျမာက္ေရး
လူသားမ်ားကို လြတ္ေျမာက္ေစသူမွာ ဗုဒၶမဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ ဗုဒၶသည္ သူကိုယ္တိုင္ လြတ္ေျမာက္ ျပီး သကဲ႕သို႕ လူသားမ်ား၏ လြတ္ေျမာက္ေရးကို ေဟာၾကားျပသသည္။ ဗုဒၶ၏သစၥာေဒသနာကို လူသားမ်ား လက္ခံၾကသည္မွာ ဗုဒၶေဟာေသာေၾကာင္႕မဟုတ္ဘဲ ဗုဒၶ၏စကားေတာ္မ်ားေၾကာင့္ ႏိုးၾကားလာသည္႕ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဆိုင္ရာ အျမင္မွန္ရရွွိ ျခင္းေၾကာင္႕ျဖစ္သည္။ သူတို႕ကိုယ္ပိုင္စိတ္ဓာတ္အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရသည္။
(ေဒါက္တာအိုဒင္ဘာ့ဂ္ (ဂ်ာမန္ပညာရွင္)
ဗုဒၶသည္ ယံုၾကည္မႈကိုမေတာင္းခံ
ဗုဒၶသည္ ပရမတၱသစၥာကို သိရွိရံုသာမက နတ္လူတို႕ထက္ သာလြန္ျမင္႕ျမတ္သည္႕ပညာလည္း အထင္ အရွားရွိေပသည္။ ယင္းပညာသည္ အၾကည္လင္ဆံုးျဖစ္ျပီး ဒ႑ာရီ ဆန္ဆန္ဟန္ေဆာင္မႈ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈတို႕
မွ ကင္းေတာ္မူသည္။ သို႕ရာတြင္ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကို လိုက္နာႏိုင္သူတစ္ေယာက္အဖို႕ နွစ္သက္ေၾကနပ္ေစ
ေလာက္ေအာင္ အေနအထားကိုအပ္နွင္းသည္ ။ သို႕မွသာ မုခ်ဆက္ဆက္အေနျဖင္႕အသိပညာ ေပၚေပါက္လာျပီး ကိုယ္႕ကိုကိုယ္ယံုၾကည္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာမွ် မေတာင္းခံဘဲ အသိပညာရရွိေရးကိုသာ အာမခံေပသည္။
(ေဂ်ာ႕ဂ်္ ဂရင္းမ္)
ဗုဒၶဘာသာလြန္ ဟိႏၵဴ၀ါဒ
ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားျပီး ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္တို႕၏ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ေရးဆိုင္ရာ သုတၱန္မ်ားတြင္ ဟိႏၵဴဘာသာအေပၚ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတို႔ျဖင္႕ ျပန္လည္ ရွင္သန ္ ေစခဲ႕သည္႕ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ ပါ၀င္မႈေၾကာင္း၀န္ခံရေပမည္။
ကမၼႏွင္႕ ေနာက္ဘ၀ဆိုင္ရာေဟာေျပာမႈတါင္ အိႏၵိယ ဒသန၏ အေတြးအေခၚႏွင္႕ ဗုဒၶဘာသာမေပၚေပါက္ မီက ရွိနွင္႕သည္႕အျခားေသာ စနစ္မ်ားသည္ ဗုဒၶစာေပမ်ားမွ ၾကြယ္၀သည္႕ တိုးတက္မႈကို ရရွိခဲ႕ျပီး ဗုဒၶစာေပ၏ ဒသ၁နိကေဗဒ အေျခခံေပၚတြင္တည္ရိေစခဲ႕သည္။
(ေဒါက္တာ အက္စ္ အယ္န္ဒါ့ဂုပတ)

0 comments:

Post a Comment