Wednesday, March 17, 2010

၀န္ႀကီးမ်ား ေရြးေကာက္ပဲြ ၀င္မည္ဟုဆုိ



၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္  အစိုးရ အဖဲြ႔၀င္ ၀န္ႀကီး အမ်ားအျပား ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေရး အတြက္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ လက္ရိွ ရာထူးမ်ားမွ ႏုတ္ထြက္ ၾကမည္ဟု တပ္မေတာ္ အသုိင္းအ၀န္းႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။

ေရြးေကာက္ပဲြ ၀င္ၾကမည့္ ၀န္ႀကီး အေရအတြက္မွာ အနည္းဆုံး ၁၂ ဦး ရိွၿပီး ထုိ၀န္ႀကီးမ်ားထဲတြင္ အမွတ္ ၁ စက္မႈ ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ေသာင္းလည္း ပါ၀င္သည္ဟု ဆုိသည္။

“ ေရြးေကာက္ပြဲမ၀င္တဲ့ ဒု- ၀န္ၾကီးေတြက လစ္လပ္သြားတဲ့ ၀န္ၾကီးေနရာေတြကုိ တြဲကုိင္သြားမွာျဖစ္တယ္” ဟု ရန္ကုန္တုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးက ေျပာသည္။

ယခုႏွစ္အတြင္း ေရြးေကာက္ပဲြ က်င္းပသည့္အခါ ထုိ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ ရန္ကုန္တိုင္း၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊  ဧရာ၀တီတိုင္း၊  ရခိုင္ျပည္ နယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္တုိ႔တြင္ ၀င္ေရာက္ အေရြးခံၾကမည္ဟု ဆုိသည္။

သုိ႔ေသာ္ အဆိုပါ ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ တသီးပုဂၢလၿပိဳင္မည္ သို႔မဟုတ္  ပါတီတခုကို ကိုယ္စားျပဳၿပိဳင္မည္ ဆိုသည္ကို အတိအက်  မသိရေသးေပ။

“အရပ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မယ့္ ၀န္ႀကီးေတြဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ေနာက္မွာ ေက်ာ ေထာက္ေနာက္ခံ ပါတီေတာ့ ရွိလိမ္႔မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအေၾကာင္း အေသးစိတ္ မသိရေသးဘူး” ဟု စစ္တပ္ႏွင့္
နီးစပ္သူ တဦးက ဧရာ၀တီကုိ ေျပာသည္။

၀န္ႀကီးအခ်ိဳ႕ကမူ စစ္အစိုးရ၏ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ႕ခိုင္ေရး ႏွင့္ ဖံြ႔ၿဖိဳးေရး အသင္းကုိ မၾကာမီ အသြင္ေျပာင္းမည့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၃ ခုကုိ  ဦးေဆာင္မည္ဟုလည္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ႀကံ႕ခိုင္ေရး အသင္းကမူ ထုိသတင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တရား၀င္ ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသးေပ။

၂၀၀၈  အေျခခံဥပေဒအရ တပ္မေတာ္အရာရိွ အမ်ားအျပားသည္ ေရြးေကာက္ပဲြ ၀င္ေရာက္ရန္ မလုိအပ္ဘဲ  လႊတ္ေတာ္တြင္ ေနရာ ရၾကမည္ ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္မ်ားအတြက္ ကုိယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ တပ္မေတာ္က ေပးပုိ႔မည္ ျဖစ္သည္။

Wednesday, 17 March 2010 19:41 နရီလင္းလက္ 
ရင္းျမစ္။ ။http://www.irrawaddy.org/bur/index.php/news/1-news/2816-2010-03-17-12-42-14

ထိုင္းနိုင္ငံမွ မင္းသမီး သီရိဒံု ဖ်ာပံုခရိုင္ ေရာက္ရွိသတင္းဓာတ္ပံု


ဖ်ာပံုခရိုင္ ေဒၚညိမ္းေက်းရြာမွာ (16)ေန႔က ထိုင္းနိုင္ငံမွ မင္းသမီး သီရိဒံုသည္ ေဆးရုံလွဴဒါန္းပြဲႏွင္႕ဖြင္႔ပြဲျပဳလုပ္ခဲ႔ေၾကာင္းသိရပါတယ္။
ေပးပို႕သူ “ အလကၤာ














နိဂံုးရဲ႕ပဏာမေလလား



နအဖဘက္က ေသနတ္သံစထြက္ပါၿပီ၊ အေျမာက္သံလို႔ ဆိုရင္လည္း ရပါလိမ့္မယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ စစ္ေၾကညာတာပါ။ သူတို႔နဲ႔ မတူသူမွန္သမွ်ကို၊ တျပည္လံုးကို စိန္ေခၚလိုက္တာပါပဲ။

ဆက္တိုက္ထြက္လာတဲ့ စစ္အစိုးရရဲ႕ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒဆိုတာေတြဟာ ပစ္မွတ္ရွိရွိ ဦးတည္ခ်က္ရွိရွိ ပစ္လိုက္တဲ့ က်ည္ဆန္ေတြ၊ ဗံုးဆန္ေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုပစ္တာ၊ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းကို ရည္ရြယ္တာ စတာေတြကို အထူးေျပာေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ နအဖအလိုေတာ္ရိေတြကိုေတာင္ ဆြံ႔အသြားေစေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားလွတဲ့ ထိုးႏွက္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ေထာင္ထဲကို ေရာက္ေနတဲ့လူေတြ ႏိုင္ငံေရးပါတီထဲမွာ ပါ၀င္ခြင့္မရွိဘူးဆိုတာဟာ အတိုက္အခံေတြကို ဦးတည္တယ္ဆိုတာ ရွင္းေနပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ဥပေဒေဘာင္တြင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လို႔ အစိုးရကဖမ္းဆီးတယ္၊ အျပစ္ခ်တယ္ဆိုတာ ဘာမွ မဆန္းတဲ့ကိစၥပါ။ အခု နအဖရဲ႕ ဥပေဒအရ လူတေယာက္ဟာ ေထာင္က်ခံလိုက္ရတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ တရား၀င္ ႏိုင္ငံေရး ေလာကရဲ႕ အျပင္ဘက္ကိုေရာက္သြားၿပီဆိုတဲ့ အျဖစ္ကို ေရာက္သြားေတာ့မွာပါ။ ဒါဟာ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္းေတြကို ေသြးခြဲတာ၊ အားနည္းေအာင္လုပ္တာ၊ ဖ်က္ဆီးတာ သက္သက္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ တျခားပါတီမ်ားရဲ႕ အတြင္းေရးကို ၀င္စြက္တာလို႔ေျပာရင္လည္း ရပါတယ္။ ဒီလိုအျပစ္ဒဏ္က်ခံေနရသူေတြ ပါတီ၀င္ခြင့္မရွိဘူးဆိုတဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးဟာ အရင္က ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ပါဘူး၊ ကိုလိုနီေခတ္တုန္းကေတာင္ မရွိပါဘူး။ ဖဆပလလက္ထက္တုန္းကေတာ့ ေထာင္ထဲကေနၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ၀င္အေရြးခံခဲ့တာေတြေတာင္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ပဲ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရၿပီး အမတ္ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ အတိုက္အခံအမတ္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားရွိခဲ့ပါတယ္။ ကြယ္လြန္သူ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဦးတင္မိုးရဲ႕ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ေရစႀကိဳက ေက်ာင္းသားအမတ္ ကိုေက်ာ္ဟာ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေထာင္ထဲကေန အေရြးခံၿပီး အမတ္ျဖစ္ခဲ့သူတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ ကိုကိုးကၽြန္းကို အပို႔ခံခဲ့ရပါတယ္။

တဆက္တည္းမွာ ဒီခ်ဳပ္အခက္ ဒို႔အကြက္ဆိုၿပီး ေခတ္ပ်က္အမတ္လုပ္ခ်င္ၾကတဲ့လူေတြ သတိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တခု ေထာက္ျပလိုပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သမိုင္းမွာ ကိုလိုနီေခတ္ မင္းတိုင္ပင္အမတ္ကစလို႔ မဆလေခတ္အထိ အမတ္ျဖစ္ခဲ့သူေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ဂုဏ္သေရတကယ္ရွိခဲ့၊ ကိုယ္တိုင္က တကယ္ဂုဏ္ယူႏိုင္ခဲ့တဲ့ အမတ္မ်ိဳးဟာ အမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ တင္ေျမႇာက္ခံရတဲ့ အမတ္ေတြသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ အာဏာရအစိုးရရဲ႕ နည္းမ်ဳိးစံုညစ္ပတ္၊ ဖိႏွိပ္မႈေတြအၾကားက အမတ္ျဖစ္လာသူေတြကို ျပည္သူေတြက သတိရေနၾကပါတယ္။ မဆလေခတ္က အမတ္ျဖစ္ခဲ့သူေတြဟာ သူတို႔နာမည္ေနာက္မွာ မဆလလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကို အသားယူ တြဲခ်ိတ္ၾကေလ့ မရွိသေလာက္ပဲဆိုတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။ ဒီတခါ နအဖရဲ႕ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အမတ္ျဖစ္လာရင္လည္း ေနာင္မွာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ရွက္ေနရမယ့္အျဖစ္နဲ႔ ႀကံဳရႏိုင္ပါတယ္။

နအဖဟာ သူတို႔သက္တမ္းတေလွ်ာက္မွာ သူတို႔နဲ႔မတူသူေတြကို စံက်တဲ့ေသြးခြဲနည္းေတြနဲ႔ ေသြးခြဲရင္ဆိုင္ေနခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထဲက ‘တတ္သိ’ အစုေတြကို ဖမ္းဆီးတဲ့နည္းနဲ႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထဲက ခြဲထုတ္ခဲ့သလို ၿငိမ္းအဖြဲ႔ေတြကိုလည္း ခြဲလိုက္တာမွ အစိတ္စိတ္ႁမႊာႁမႊာျဖစ္ကုန္တဲ့ အထိပါပဲ။ အခုလည္းပဲ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္တယ္ဆိုတာ ကေလးေတာင္ သိပါတယ္။ ဒီလိုအေနအထားေအာက္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ “ေဘာလံုးဟာ တဖက္ကြင္းထဲေရာက္ေနၿပီ” လို႔ေျပာၿပီး ဒူးႏွန္႔ေနေကာင္း ေနပါလိမ့္မယ္။

ဒီဥပေဒေတြဟာ နအဖအစိုးရက ဖန္တီးထားတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဗိုလ္ေအာင္ၾကည္တို႔ရဲ႕ “စကားေျပာပြဲ” ရဲ႕ ရလဒ္လားလို႔ ေမးလိုက္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ နအဖဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ မ႐ိုးသားမႈ၊ စဥ္းလဲမႈေတြကို တခါထပ္ေတြ႔ရတာပဲလို႔ ေျပာရမွာပါ။ ျမန္မာျပည္သားေတြရဲ႕ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရးကို ျမင္လိုမႈ၊ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ေရႊဂံုတိုင္ေၾကညာခ်က္အေပၚ အားတက္ေနမႈ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဗိုလ္သန္းေရႊထံေပးစာကို ဘယ္လိုအေၾကာင္းျပန္မလဲလို႔ သိခ်င္ေနၾကတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္မႈ၊ ဒါေတြအားလံုးကို နအဖက အခု တခ်ီတည္းနဲ႔ အျပတ္အေျဖေပးလိုက္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စစ္အုပ္စုရယ္လို႔ စျဖစ္ေပၚလာကတည္းက ဒင္းတို႔ဟာ လက္နက္ကိုင္တပ္အားကိုးရွိေနေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ တဖက္သားနဲ႔ ေစ့စပ္တယ္လို႔ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ ေစ့စပ္တယ္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတ၊ြ ၀ါဒျဖန္႔တာေတြကို အသံုးျပဳခဲ့ေပမယ့္ လက္ေတြ႔က်ေတာ့ တဖက္သားကို လက္နက္ခ်ခိုင္းတာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ ၿငိမ္းအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ မေျပမလည္ျဖစ္ေနတာရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းရင္းဟာလည္း ဒါေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ဒီေရြးေကာက္ပြဲကို အဲဒီမူအတိုင္းပဲ ထပ္လုပ္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ဆီကို လက္နက္အႀကိမ္ႀကိမ္ခ်ေနသူေတြ၊ သူတို႔ေျပာသမွ် လက္ခံတယ္ဆိုတဲ့လူေတြသာ ဒီအစီအစဥ္ကုိ ေထာက္ခံၿပီး က်န္တဲ့ ကိုယ့္သိကၡာ ကိုယ္တန္ဖိုးထားသူမွန္သမွ်က လက္မခံႏိုင္ျဖစ္ေနတာပါ။ ၁၉၉၈ ခုတုန္းက အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အမတ္မ်ားက ရက္ေပါင္း (၆၀) အတြင္း လႊတ္ေတာ္ေခၚေပးဖို႔ေျပာေတာ့ နအဖက လူေတြ အမ်ားႀကီး ဖမ္းဆီးခဲ့တာကို ျပန္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အခုေတာ့ သူတို႔က အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ရက္ (၆၀) သတ္မွတ္ေပးၿပီး မွတ္ပံုတင္ခိုင္းေနၿပီ မဟုတ္လား။ ဒါနဲ႔တဆက္တည္း ၿငိမ္းအဖြဲ႔ေတြကိုလည္း ေနာက္ဆံုးရက္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ခ်ည္း ေတာင္းဆိုေနတာနဲ႔ တြဲၾကည့္လိုက္ရင္ စစ္အစိုးရဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း အခြင့္အေရးနဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို လက္နက္ျပၿပီး ဓားျပတိုက္သလိုသာ လုပ္တယ္ဆိုတာကို ထပ္ေတြ႔ရပါမယ္။

နအဖရဲ႕ ဒီေျခလွမ္းဟာ အထက္မွာေျပာခဲ့သလို အတိုက္အခံေတြနဲ႔၊ ျပည္သူလူထုကို အေျဖေပးေၾကညာလိုက္တာ ျဖစ္႐ံုသာမက ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ သေဘာထားအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလည္း တပါတည္းအျပတ္ တုံ႔ျပန္ျပလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ “နအဖေလးကို ပစ္မထား ၾကပါနဲ႔၊ ဆက္ဆံၾကည့္ၾကပါ” လို႔ ေျပာေနသူေတြ၊ “နည္းနာသစ္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္မယ္” လို႔ဆိုသူေတြ၊ “အျပင္မွာမထားနဲ႔ အထဲကို သြင္းၿပီး ေျပာင္းလဲယူရမယ္” လို႔ ဆိုတဲ့သူေတြ အားလံုးကို အခု နအဖက အေျဖေပးလိုက္ၿပီ မဟုတ္လား။ နအဖဆိုတာ နအဖပဲ။ စစ္အာဏာရွင္ဆိုတာ စစ္အာဏာရွင္ပဲျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္ျပလိုက္ျပန္ပါၿပီ။

ဒီေတာ့ ဒီတပြဲမွာလည္း ေသနတ္သံစထြက္တာဟာ နအဖဘက္က ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို မွတ္တမ္းတင္ျဖစ္ေအာင္တင္ရပါမယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္လာမယ့္ တင္းမာမႈေတြဟာ ဒီေသနတ္သံေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။ တကယ္လို႔သာ နအဖ ဘက္ကသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတးသံထြက္လာရင္ ပိုမိုစိမ္းလန္းစိုျပည္တဲ့ အက်ိဳးဆက္ကိုျမင္ရႏိုင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အလားအလာဟာ ဘာမဆိုျဖစ္လာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနေရာက္ေနပါၿပီ။ ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးတင္းမာမႈကို အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ဖန္တီးတာလို႔ ဆိုေနတဲ့သူေတြ မွတ္ထားသင့္ပါတယ္။ အခု တင္းမာမႈအသစ္ ထပ္ေပၚလာပါၿပီ။ လြယ္လြယ္နဲ႔ ေျပလည္စရာအေၾကာင္းမရွိဘူးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

နအဖရဲ႕ အစဥ္အလာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ အခုအခါ သူတို႔ဘက္က အကုန္လံုးအသင့္ျပင္ၿပီးသားလို႔ ယူဆစရာ ရွိပါတယ္။ ပုဂၢလိကပိုင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲတယ္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္ပစၥည္းေတြကို ထုခြဲေနတာေတြကိုက အဲဒီလို ျပင္ဆင္မႈေတြထဲက တခုလို႔ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ ေဖာင္ဖ်က္တယ္လို႔ ေျပာရင္ေတာင္ ရမလားပါပဲ။ ေရဒီယိုေတြ၊ သတင္းဌာနေတြရဲ႕ အဆိုအရ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ တျခားႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြလည္း အသီးသီးျပင္ဆင္ေနရတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေတာင္စြယ္ေနမကြယ္မီ ရင္ဆိုင္ၾကေတာ့မွာပါ။

ဒါဟာ နိဂံုးရဲ႕အစေတာင္ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ရဲေဘာ္ဖုိးသံေခ်ာင္း
၁၇/ မတ္ ၂၀၁၀

ရင္းျမစ္။ ။ေခတ္ျပိဳင္

ေဒၚစု၏ ႏိုင္ငံေရးအခန္းက႑ကို သံုးသပ္ျခင္း

     
ဂ်ဳိးဆက္ဖ္ ေဘာလ္ (Joseph Ball) 
Wednesday, 17 March 2010 14:04

ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ၾကာလာသည့္တိုင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးက ေရွ႕မတိုးႏိုင္ တန္႔ေနရသည္။ အဓိက အတိုက္အခံ ပါတီၾကီးက ၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္အတိုင္း တရားမွ်တမႈ ျဖစ္လာေစေရးအတြက္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနခဲ့သည္။ ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရအဖြဲ႔ကသာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အမွန္တကယ္ ဦးေဆာင္ရၿခိမ့္မည္။

ဤအခ်ိန္တြင္ ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကသည့္အတိုင္း ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္တြင္ က်င္းပလာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲက တရားမွ်တၿပီး လြတ္လပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲျဖစ္ေစ၊ တိုင္းျပည္၏ အကြဲအၿပဲ ပဋိပကၡမ်ားကို ရင္ၾကားေစ့ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိသေလာက္ နည္းေနသည္။ အင္အားစုအမ်ား အျပန္အလွန္ နားလည္ႏိုင္မႈႏွင့္ ႏိုင္ငံကို မည္သို႔မည္ပံု ေရွ႕ဆက္ခ်ီတက္မည္ဆိုသည့္ လမ္းေၾကာင္းအေပၚ သေဘာတူညီမႈ စသည့္ အေရးၾကီးေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားလည္း လ်စ္လ်ဴရႈထားခံေနရသည္။ ဆက္လက္၍ ပစ္ပယ္ထားဆဲျဖစ္သည္။

စစ္အစိုးရက ၿပီးခဲ့သည့္အပတ္ထဲတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဥပေဒမ်ား ထုတ္ျပန္ေၾကညာၿပီးေနာက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္သည့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) အဖို႔ မလြဲမေရွာင္သာ အက်ပ္အတည္း လမ္းဆံုလမ္းခြႏွင့္ ၾကံဳလာရသည္။ ပါတီအေနႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အျခားေသာ ထင္ရွားသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္မွ ထုတ္ပစ္မည္ေလာ သို႔မဟုတ္ ပါတီကို ဖ်က္သိမ္းမည္ေလာ ဟူသည့္ ေရြးရခက္ခက္ အေျခအေနကို ရင္ဆိုင္လာ ၾကရေတာ့သည္။

အမွန္အတိုင္းဆိုရလွ်င္ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒမ်ား၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ သူ၏ NLD ပါတီတို႔ ၾကံဳေတြ႔ေနရသည့္ အက်ပ္အတည္းမ်ားအေပၚ မည္သူကမွ် အံ့အားတၾကီး ျဖစ္မေနခဲ့ၾကပါ။ ပါတီ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ ရပ္တည္ခ်က္ ေဖာ္ျပမႈမ်ားက ေသခ်ာၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားခဲ့ေၾကာင္း ျပသေနသည္။ မည္သို႔အေျခအေနပင္ရွိေစ၊ အခ်ိန္နည္းလာေနေသာ ယခုကာလတြင္ပင္ NLD ပါတီအေနႏွင့္ ၎တို႔၏ ဘက္စံုရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ျပည့္ေျမာက္ေစရန္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိလွပါ။ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ပါတီ၏ ထိပ္သီးနာမည္ေက်ာ္ ေခါင္းေဆာင္၏ အခန္းက႑ႏွင့္ အေရးပါမႈကို ျပန္လည္သံုးသပ္မႈျဖင့္ စတင္ရလိမ့္မည္။

အကယ္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပါတီက မျဖစ္မေန ထုတ္ေပးရမည္ဆိုပါက စစ္အစိုးရအဖို႔ ေအာင္ပြဲျဖစ္သြားလိမ့္မည္၊ စစ္အစိုးရက တဖက္သတ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို တရားဝင္ ျဖစ္ေစလိမ့္မည္ဟု ေယဘုယ်အားျဖင့္ ယူဆထားၾကသည္။ ဤထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားမွာ မတိက် မမွန္ကန္လွပါ။ ထို႔အျပင္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒမ်ားကို အခြင့္အေရး အေျခခံေပၚမွေန၍ လက္ခံရန္ ျငင္းပယ္သည္မွာ သီအိုရီသေဘာအရ ေျပာလွ်င္ မွန္ကန္ေသာ္လည္း၊ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္အတြက္ လမ္းမရွိသလို၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လည္း ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ လက္ရွိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ NLD ပါတီ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ားမွာ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိစၥမဟုတ္ပါ။ မဟာဗ်ဴဟာ ေမွ်ာ္ျမင္ခ်က္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အက်ပ္အတည္းသာ ျဖစ္သည္။

၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲထက္စာလွ်င္၊ ယခု ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ႏိုင္ငံေရးအရ ပို၍ အေရးပါေနသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ အေရးပါမႈသည္ ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို တရားဝင္ ရယူထားျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ဆက္စပ္မႈ ရွိမေနပါ။ သူကလည္း ဤအခ်က္ကို ယခင္မိန္႔ခြန္းမ်ားစြာတြင္ ေဖာ္ျပေျပာဆိုခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားေတာင္းဆိုေနသည့္ အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ားက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ တာဝန္ယူရမည့္ ေနာက္ဆံုး ေအာင္ပြဲရလဒ္ကို ေဖာ္ျပေျပာဆိုေနၾကေသာ္လည္း၊ သူကိုယ္တိုင္ အင္းလ်ားကန္ေဘးရွိ အေစာင့္အၾကပ္မ်ား ဝန္းရံထားသည့္ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ထဲ ဘာမွ်မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ထိုင္ေနရသည့္ အျဖစ္မ်ဳိး ၾကံဳေတြ႔ေနရပါသည္။

အကယ္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကသာ အနည္းငယ္ သြားလာ၊ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္သာ ရလာပါက ျမန္မာ့လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေစေရးအတြက္ သူ၏ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေခ်က ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းသြားစရာ အေၾကာင္းမရွိပါ။ သူက NLD ပါတီႏွင့္ တရားဝင္ ဆက္စပ္ေနမႈ မရွိဟု ဆိုလွ်င္ေသာ္မွ၊ ႏိုင္ငံေရးအရ ထိပ္ပိုင္းအာဏာ မရယူထားဘူး ဆိုလွ်င္ေသာ္မွ မ်ားစြာလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေခ် ရွိေနပါေသးသည္။ ေရရွည္ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းဆိုေနၾကသည့္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ၾကည့္သည့္ ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္၊ အကယ္၍ သူကသာ NLD ေခါင္းေဆာင္ မဟုတ္ခဲ့လွ်င္ ဤသို႔ အခန္းက႑မ်ဳိးကို ပို၍ လြယ္ကူစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။

အကယ္၍သာ ေရြးေကာက္ပြဲကို တရားမွ်တစြာ က်င္းပေပးမည္ဆိုပါက ေဒၚစုက မ်ားစြာဆိုးရြားလွသည့္ စစ္အစိုးရ၏ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကိုပင္ လက္ခံဖြယ္ရွိသည္ဟူသည့္ ေပၚထြက္လာသည့္ သတင္းမ်ားေၾကာင့္၊ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေဒၚစု၏ အခန္းက႑ကို မၾကာေသးမီက ပို၍ ျမႇင့္တင္ေျပာဆိုလာသည္လည္း ရွိခဲ့ပါသည္။ ယခု ေရြးေကာက္ပြဲကိုသာ လက္ခံလိုက္လွ်င္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခုလံုးကို စစ္တပ္က ဆက္လက္လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္ သြားလိမ့္မည္ဟု အတိုက္အခံ အဖြဲ႔အစည္း အမ်ားစုက လက္ကိုင္ထား ေျပာဆိုေနသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အထက္ေဖာ္ျပပါ စိတ္ခံစားမႈ အေျခအေနကို ၾကည့္လွ်င္လည္း ေဒၚစုက အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သည့္ အခန္းက႑ႏွင့္ အထူးသင့္ေတာ္ေနေၾကာင္း ျပသေနျပန္သည္။ ေရရွည္ သံသယၾကီးခဲ့ၾကသည့္၊ မယံုၾကည္ႏိုင္ျဖစ္ေနၾကသည့္၊ ၿပိဳင္ဆိုင္ေနသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ကူညီေပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

အကယ္၍ NLD ပါတီကသာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေရရွည္တည္တံ့သည့္ ခံတပ္တခုအျဖစ္ ရွိေစရန္ မူဝါဒမ်ား၊ သေဘာတရားမ်ားအေပၚ အေျခခံတည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါက၊ လူတဦးတည္းကို ကိုယ္စားျပဳသည္ထက္ပို၍ ၾကီးမားသင့္ပါသည္။ မူဝါဒမ်ားႏွင့္ အေတြးအျမင္မ်ားသည္လည္း လူတဦးအေပၚ မီွတည္ေနသည္မဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ဤအတိုင္း ျဖစ္ရပါလိမ့္မည္။

လက္ရွိကာလတြင္ NLD ပါတီသည္ ၿမိဳ႕ျပေန႐ံုးမ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္ပုရဝုဏ္တို႔မွ လြဲလွ်င္ လူထုေထာက္ခံမႈ အက်ယ္အျပန္႔ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းတခုအျဖစ္ မ်ားစြာ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ရွိေနသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ၁၅ ႏွစ္တာ ခရီးကို ျပန္ေျပာင္း၍ မိမိက အလ်င္စလို သံုးသပ္ရလွ်င္ျဖင့္ အကယ္၍ NLD တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သာ မရွိေတာ့ပါက လူထု ေထာက္ခံမႈ သိသာစြာ က်ဆင္းသြားလိမ့္မည္ဟုလည္း သံုးသပ္မိသည္။

NLD ပါတီတြင္ သႏၷိ႒ာန္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲခ်ထားၾကသည့္၊ အမွန္တကယ္ စြမ္းႏိုင္သည့္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားက အင္းလ်ားကန္ေစာင္း ေနရာမွ်သာမက၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တရားေရးစနစ္၏ လြတ္ကင္းရာ ျပင္ပတြင္လည္း မ်ားစြာ ရွိေနၾကသည္။ အကယ္၍ ထိုသူမ်ားကသာ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ပါက ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရ အေရြးခ်ယ္ခံရပါက ပါတီအေနႏွင့္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ထိန္းသိမ္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ႏိုင္ငံေရးအရ ေထာက္ခံေနၾကသူမ်ားကိုလည္း ပို၍ က်စ္လစ္စြာ စုစည္းႏိုင္လိမ့္မည္ဟု မိမိက အၾကံျပဳခ်င္သည္။ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို တိုက္႐ိုက္ႏိုင္ငံေရး မဟုတ္သည့္ ႏိုင္ငံေရး အခန္းက႑တြင္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျပဳလာပါက သူ႔အေနႏွင့္ NLD ပါတီ၏ လမ္းေၾကာင္းကို ညႊန္ျပဆံုးျဖတ္ေပးေနသည့္၊ အေရးပါသည့္ အခန္းက႑တြင္ ဆက္လက္ရွိေနမည္မွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ မဟုတ္ဟု ျမင္မိသည္။ NLD ပါတီအေနႏွင့္ ေဒၚစု ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ သူႏွင့္ တသားတည္း ဆက္၍ တြဲဆက္ေနမည္သာ ျဖစ္သည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ၾကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကိစၥ ေရွ႕တိုးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၿပီး၊ ယံုၾကည္မႈ ျပန္လည္တည္ေဆာက္လာႏိုင္သည္ႏွင့္အမွ် ယခင္က အာဃာတရွိေနၾကသည့္ ႏိုင္ငံေရးသမား ပုဂၢိဳလ္မ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈ ရွိလာသည္ႏွင့္အမွ် ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး ဖြဲ႔စည္းထားပံုလည္း မ်ားစြာ ေျပာင္းလဲလာရန္ အေၾကာင္းရွိသည္။ ဤျဖစ္ႏိုင္ေျခမွာ ယခုကာလတြင္ ရွိမေနပါ။ အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ သူတို႔ကို စာနာၾကသည့္ ႏိုင္ငံတကာ မိသားစုက ဆက္လက္ေတာင္းဆို ေၾကညာေန႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ျဖစ္လာႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အတိုက္အခံ အင္အားစုမ်ားအဖို႔ ယခုအခ်ိန္သည္ မိမိတို႔၏ ရွိေနေသာ အားေကာင္းခ်က္မ်ား (ႏွင့္ အားနည္း ခ်က္) မ်ားကို အေျခခံ၍ ေပးလာသည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္း အေျခအေနအတြင္း မိမိတို႔၏ မဟာဗ်ဴဟာမ်ားကို ျပန္ လည္သံုးသပ္ခ်မွတ္ရန္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုး အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။

NLD ပါတီအေနႏွင့္ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာႏွင့္ စည္း႐ံုးေရးဆိုင္ရာ စြမ္းရည္ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ အထူးလိုအပ္ေနၿပီး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေစေရးအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားအေပၚ အထူးတလည္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရေတာ့မည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ ၂ ခုက လံုးဝကြဲျပား တသီးျခား ရွိေနျခင္း မဟုတ္သလို၊ တထပ္တည္း အတူတူ လုပ္ေဆာင္ၾကရန္လည္း မလိုအပ္ပါ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က NLD ပါတီ ဆက္ေရွာက္ရမည့္လမ္းမွ တရားဝင္ စြန္႔ခြာသြားႏိုင္သည္။ အကယ္၍ ဤနည္းလမ္းကို မွန္ကန္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါက တိုင္းျပည္အတြက္ေရာ၊ ပါတီအတြက္ပါ ေရရွည္တြင္ အက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဤသို႔ စတင္လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လူ႔အခြင့္အေရး အယူအဆမ်ားေရာ၊ တရားဝင္ဥပေဒကိစၥမ်ားပါ ထည့္သြင္းမစဥ္းစားဘဲ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ေပးလာသည့္ မဟာဗ်ဴဟာ အခင္းအက်င္းအေပၚ ၾကည့္၍ ကၾကရျခင္းသာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

(Joseph Ball ၏ Revisiting the political significance of Aung San Suu Kyi ေဆာင္းပါးကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုေဖာ္ျပပါသည္။)
ရင္းျမစ္။ ။http://burmese.mizzimamedia.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4945:2010-03-17-11-35-42&catid=3&Itemid=4

ပါတီတခု ၃ သိန္း စေပၚတင္ရမည္






နယူးေဒလီ(မဇၥ်ိမ) ။     ။ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတခုသည္ က်ပ္ေငြ ၃ သိန္း ေကာ္မရွင္သို႔ ေပးသြင္းရမွာျဖစ္ျပီး ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းတဦးသည္ က်ပ္ေငြ သိန္း ၁ဝဝ အထိ သံုးစြဲခြင့္ ျပဳထားသည္။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က မတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔စြဲတပ္ ထုတ္ျပန္လိုက္ျပီး မနက္ျဖန္တြင္ နုိင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားမွတဆင့္ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပမည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္း နည္းဥပေဒတြင္ ပါတီတည္ေထာင္လိုလ်ွင္ ေငြက်ပ္ ၃ သိန္းေပးသြင္းရမည္ဟု ပါရွိသည္။

နည္းဥပေဒအရ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းတဦးစီသည္ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာ အသံုးစားရိတ္ကို က်ပ္ေငြ သိန္း ၁ဝဝ အထိ အျမင့္ဆံုး အသံုးျပဳနုိင္သည္ဟုပါရွိသည္။

ထို႔အျပင္ ပါတီမွတ္ပံုတင္ရာတြင္ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ဒုတိယေခါင္းေဆာင္တို႔က လက္မွတ္ေရးထိုး ေလ်ွာက္ထားရမွာျဖစ္သည္။

မွတ္ပံုတင္ျပီးသည့္ေန႔မွစ၍ ရက္ေပါင္း ၉ဝ အတြင္း ပါတီဝင္ဦးေရကို နုိင္ငံအဝွမ္းယွဥ္ျပိဳင္မည့္ပါတီျဖစ္လ်ွင္ အနည္းဆံုး ၁ဝဝဝ ၊ ေဒသဆိုင္ရာပါတီျဖစ္လ်ွင္ အနည္းဆံုး  ၅ဝဝ ျပည့္မွီေအာင္ ျဖည့္သြင္းရမွာျဖစ္သည္။

ပါတီတခုသည္ အနည္းဆံုး သတ္မွတ္ထားေသာ ပါတီဝင္အေရအတြက္ ေလ်ာ့နည္းသြားလ်ွင္ ေကာ္မရွင္ထံ အေၾကာင္းၾကားရမွာျဖစ္ျပီး အေၾကာင္းၾကားသည့္ေန႔မွစ၍ ရက္ ၉ဝအတြင္း ျပန္လည္ျပည့္မီေအာင္ စည္း႐ုံုးရမွာျဖစ္သည္။

ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းအတြက္ အသံုးျပဳခြင့္ ပမာဏအေပၚ မ်ားလြန္းသည္ဟုလည္း ထင္ျမင္ေနသူမ်ားလည္းရွိသည္။ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္မွေန၍ အမ်ဳိးသားႏိုင္ေရး မဟာမိတ္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ပါတီအမည္ျဖင့္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ဗိုလ္မႉးၾကီးေဟာင္း ဦးၾကည္ဝင္း က “အဲဒီေလာက္ၾကီးက်ေတာ့ အသံုးစရိတ္မ်ားတယ္လို႔ေတာ့ ငါ့အေနနဲ႔ ျမင္တယ္။ အေရးၾကီးတာက လြတ္လပ္၍ လွ်ဳိ႕ဝွက္မဲဆႏၵက မွန္မွန္ကန္ကန္ ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။  လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြထဲမွာ သူေ႒းေတြကေတာ့ ရွိေကာင္း ရွိလိမ့္မယ္။ ငါတို႔လို႔ အမတ္အေရြးခံမယ့္ သူေတြက သိန္း ၁ဝဝ မေျပာနဲ႔ တသိန္း ေလာက္ေတာင္ မတရား လုပ္ရမွာ သိလား။” ဟု ေျပာသည္။
ျမင့္ေမာင္
   
Wednesday, 17 March 2010 21:05(ရင္းျမစ္။ ။http://burmese.mizzimamedia.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4950:2010-03-17-14-54-34&catid=36:2010-election&Itemid=11)