Thursday, July 22, 2010

လိုင္စင္မဲ့ကား အခြန္ေကာက္ဖို႔ အဖြဲ႕ဖြဲ႔ၿပီ မူလေစ်းထက္ ဆယ္ဆေက်ာ္ ျမင့္တက္ လာမည္

ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ တဆင့္၀င္ေရာက္လာသည့္ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား အခြန္ေကာက္ရန္ ဌါနဆိုင္ရာ ၅ ခု ပါရွိသည့္အဖြဲ႕ဖြဲ႕ၿပီဟု အစိုးရအရာရွိမ်ားႏွင့္ နိးစပ္သည့္ ကား၀ယ္ေရာင္းမ်ားက ေျပာဆိုသည္။
အဆိုပါ ၅ ဌါနပါသည့္ အဖြဲ႕တြင္ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌါနလက္ေအာက္မွ ရဲႏွင့္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌါန၊ ဘ႑ာအခြန္၀န္ႀကီးဌါန လက္ေအာက္မွ ျပည္တြင္းအခြန္ဦးစီးနွင့္ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌါန ႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌါနလက္ေအာက္မွ ကညန ကုန္းလမ္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌါနတို႔ ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။
အဆိုပါ အဖြဲ႕ ၅ ဖြဲ႕မွ လိုင္စင္မဲ့ကားအား အထက္ပါ အဖြဲ႕ငါးဖြဲ႕မွ သီးျခားစီ တန္ဖိုးျဖတ္ၿပီး ရာျဖတ္တန္ဖိုး ၅ ခုကို ၅ ျဖင့္စားၿပီး ေပးေဆာင္ေစမည္ဟုလည္း ကညနမွ အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာသည္။ လိုင္စင္မဲ့ကား တစီးကို စတင္စစ္ေဆးသည္ႏွင့္ ေရွးဦးစြာ အထူးယာဥ္စစ္ခ အေနျဖင့္ က်ပ္ေငြ ၁၅ သိန္း ၆ေသာင္း ၅ ေထာင္က်ပ္ (ေဒၚလာ ၁ ေထာင္ ေက်ာ္) ေပးသြင္းရမည္ ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ၁၅သိန္း ၆ ေသာင္း ၅ ေထာင္ထဲတြင္ အထူးယာဥ္စစ္ခ ၁၀ သိန္း၊ လိုင္စင္မဲ့ ယာဥ္စစ္ခ ၅ သိန္း ႏွင့္ ကညန ဟိုလိုဂရမ္၊ (ေရာင္ျပန္ လိုဂိုအမွတ္တံဆိပ္) ဘီးခြန္စာရြက္၊ လိုင္စင္စာအုပ္ အစရွိသည့္ စာရြက္စာတမ္းခကို က်ပ္ ၁ ေသာင္းခြဲ တို႔ ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ အရာရွိက ရွင္းျပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကားေမာ္ဒယ္ အမ်ိဳးအစားတစ္မ်ိဳးအား မည္မွ် အခြန္က်သင့္မည္ကို ယခုအခါ အတိအက် မေျပာဆိုႏိုင္ေသးေၾကာင္းလည္း သူကေျပာသည္။ ထိုသို႔ကားေမာ္ဒယ္ ႏွင့္ အမ်ိဳးအစားအေပၚ မူတည္ၿပီး သတ္သတ္မွတ္မွတ္ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ား မခ်မွတ္ထားျခင္းသည္ စစ္အစိုးရ အရာရွိႀကီးမ်ား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ား ပိုင္ဆိုင္သည့္ ကားမ်ားအား အခြန္ႏႈန္းထား သက္သာစြာျဖင့္ လုိင္စင္ေဆာင္ခြင့္ေပးမည့္ သေဘာမ်ားလား ဟုလည္း ကား၀ယ္ေရာင္းေလာကမွ သံသယရွိေနၾကသည္။
ယခုလို လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား လိုင္စင္ထုတ္ေပးမည့္ အစီအစဥ္ကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္ တိုင္းအလိုက္လုပ္ေဆာင္မည္ ဟုလည္းသိရၿပီး ထုတ္ေပးမည့္ လိုင္စင္မွာ တႏိုင္ငံလံုး စီးနင္းႏို္င္သည့္ လိုင္စင္ျဖစ္ၿပီး စက္မႈဇုန္ထုတ္ လိုင္စင္ျဖစ္သည့္ ၈../.. စသည့္ လိုင္စင္မ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ေရာက္ရွိဆဲ အကၡရာႏွင့္ ေပါင္းျခင္း ၁၀၊ ၁၃ ဂဏန္းမ်ား မပါ၀င္ပဲ ထုတ္ေပးမည္ဟုလည္း ကညန အရာရွိကေျပာသည္။
ယခု အစီအစဥ္ကို စတင္မည့္ရက္မွာ ယခုအခ်ိန္ထိ သိရွိရသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအရ
ၾသဂုတ္လ ၂ ရက္ေန႔ဟု သတ္မွတ္ထားၿပီး အဆိုပါရက္မတိုင္မီ အေျပာင္းအလဲ အမိန္႔မလာပါက စတင္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု လည္း အဆိုပါ အရာရွိက ျဖည့္စြက္ေျပာဆိုသည္။
ယခုလို လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား အခြန္ေဆာင္ခြင့္ေပးမည့္ အစီအစဥ္ ထြက္ေပၚလာေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကား၏ တန္ဖိုးရင္း သိန္း ၄၀ (ေဒၚလာ ၄ ေထာင္ ခန္႔) သာ ရွိသည့္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မိုဒယ္ တိုယိုတာဗင္ကားတစ္စီးအား အနည္းဆံုး က်ပ္သိန္း ၃၀၀မွ ၅၀၀ (ေဒၚလာ ၃ ေသာင္းမွ ၅ ေသာင္း) အထိေပးေဆာင္ရဖြယ္ ရွိသည့္အတြက္ သဘာ၀က်သည့္ ႏႈန္းထားမ်ား မဟုတ္ေသးဟု စီးပြားေရး သတင္းအယ္ဒီတာတဦးက ေကာက္ခ်က္ခ်သည္။
သူက
“ျမန္မာႏိုင္ငံက လူထုအေနနဲ႔ တယ္လီဖုန္းအတြက္၊ ေမာ္ေတာ္ကားအတြက္ ဆိုင္ကယ္အတြက္ လိုင္စင္ေၾကးက သိန္းဆယ္ဂဏန္းကေန ရာဂဏန္းအထိ ေပးေဆာင္ေနၾကရတာဟာ စီးပြားေရးက႑ မတိုးတက္ႏိုင္ေအာင္ ဆြဲခ်ထားသလိုပါပဲ။ လုပ္ငန္းတစ္ခုရဲ႕ အရင္းအႏွီးအတြက္ ကားေတြ၊ တယ္လီဖုန္းေတြမွာ ေငြအေျမာက္ အမ်ားသံုးေနၾကရေတာ့ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈအပိုင္း စက္ကိရိယာအပိုင္းေတြမွာ ေငြသံုးဖို႔ ေလ်ာ့နည္းကုန္တာ စီးပြားေရး အတြက္ မေကာင္းဘူး။ စစ္အစိုးရကေတာ့
သူတို႔က အဲဒီလိုင္စင္ေတြကို ဆုပ္ကိုင္ထားၿပီး လိုအပ္တဲ့ ေငြကိုအဲဒီဟာ ေရာင္းစားတဲ့နည္းနဲ႔ အုပ္ခ်ုဳပ္ေနတာ၊ ကမၻာမွာ ျမန္မာျပည္ေလာက္ ကားေစ်းႀကီးတဲ့ ႏိုင္ငံ၊ တယ္လီဖုန္းေစ်းႀကီးတဲ့ႏိုင္ငံ၊ အင္တာနက္လိုင္း ေစ်းႀကီးတဲ့ႏိုင္ငံမရွိေသးဘူး၊ ဒါေတြက စီးပြားေရးကို အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အေျခခံ အေဆာက္အဦေတြပါ”
ဟုေ၀ဘန္ေျပာဆိုသည္။
ရန္ကုန္မွ စီးပြားေရး ေလ့လာသူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးကမူ ယခု လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား လိုင္စင္ေဆာင္ခြင့္ျပဳျခင္း၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အစိုးရေငြလိုသည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၿပီး ကား၀ယ္မည့္သူမ်ားထဲတြင္ နယ္အသီးသီးမွ ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရး လုပ္ကိုင္သူမ်ား၊ ကုန္သည္ပြဲစားႏွင့္ လာဘ္လာဘ ရရွိထားသည့္ အစိုးရဌါနဆုိင္ရာ အရာရွိမ်ား၊ စစ္အရာရွိငယ္မ်ား ပါ၀င္လိမ့္မည္ဟုလည္း ရန္ကုန္ အေျခစိုက္ လုပ္ငန္းရွင္တဦးကေျပာသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ လပိုင္းကေလးက ၿပီးဆံုးသြားသည့္ လိုင္စင္မဲ့ဆိုင္ကယ္ အခြန္ေဆာင္ခြင့္ႏွင့္ ႏိႈင္းစာလ်င္ စစ္အစိုးရအေနျဖင့္ ယခုရရွိမည့္ ေငြပမာဏမွာ အဆေပါင္းရာႏွင့္ခ်ီမ်ားလိမ့္မည္ဟု စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ခန္႔မွန္းထားၾကၿပီး ယခုေနာက္ပိုင္း နအဖ အစိုးရအေနျဖင့္ အစိုးရလိုေငြကို ျဖည့္ဆည္းရာတြင္ ေငြစကၠဴလိုသေလာက္ ရိုက္ႏွိပ္သည့္ နည္းလမ္းထက္ လူထုထံမွ အခြန္အေကာက္ ေခါင္းစဥ္သစ္မ်ား၊ လက္ရွိႏႈန္းထားကို ျမွင့္တင္သည့္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ရယူေနသည္ဟုလည္း အဆိုပါလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။
၂၀၀၅ ခုႏွစ္ဆန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား အပ္ႏွံရန္ သတိေပးခ်က္ ထုတ္ကာ သိမ္းယူခဲ့ဖူးၿပီး မအပ္ႏွံပါက လက္၀ယ္ထားရွိသူကိုပါ ဥပေဒအရ ဖမ္းဆီးအေရးယူမည္ဟု ထိုစဥ္က ၿခိမ္းေျခာက္ခဲ့သည္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ကားအစီးေရ ၁ေသာင္းခြဲေက်ာ္ အပ္ႏွံခဲ့သည္ဟု ၂၀၀၆ ခုႏွစ္အစပိုင္းတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ ရဲခ်ဳပ္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ခင္ရီက ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ထိုသို႔ သိမ္းဆည္းခဲ့သည့္ ကားမ်ားအား လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ျပန္လည္ေလလံ တင္ခဲ့ရာ က်ပ္ေငြ ဘီလ်ံရာေထာင္ခ်ီ ရရွိခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ လိုင္စင္မဲ့ကား ေလာကတြင္ ေခတ္စားေနသည့္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မိုဒယ္ မတ္ခ္တူး ဆလြန္းကား အား ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံ တစ္ပတ္ရစ္ကား ၀က္ဆိုက္တြင္ ေဒၚလာ ၃၅၅၀ (က်ပ္ ၃၅ သိန္းခန္႔) ေရာင္းေစ်းျဖင့္ ေတြ႕ရစဥ္။ အဆိုပါကားအမ်ိဳးအစားကို လိုင္စင္၀င္ၿပီးပါက ျပင္ပေစ်းကြကတြင္ က်ပ္သိန္း ၇၀၀ မွ ၁၀၀၀ (ေဒၚလာ ၇ ေသာင္းမွ ၁ သိန္း) အၾကားရွိမည္ ျဖစ္သည္။


ျမန္မာႏိုင္ငံ လုိင္စင္မဲ့ကားေစ်းကြက္တြင္ က်ပ္ သိန္း ၁၅၀ (ေဒၚလာ ၁ ေသာင္းခြဲ) ၀န္းက်င္ရွိသည့္ ဟိုင္းလပ္စ္ဆာ့ဖ္ ကားတစ္စီး ၊ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ ေစ်းကြက္တြင္ က်ပ္ ၆၇ သိန္း (ေဒၚလာ ၆ ေထာင္ ေက်ာ္မွ်သာ ) ၀န္းက်င္သာရွိသည္ကိုေတြ႕ရသည္။
လိုင္စင္မဲ့ကားေစ်းကြက္တြင္ ေရႊငါး အျဖစ္လူသိမ်ားသည့္ မတ္ အိတ္စ္ (ten ) တိုယိုတာ ဆလြန္းကား ၊ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မိုဒယ္ ၊ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ေစ်းႏႈန္း က်ပ္ သိန္း ၁၅၀ (ေဒၚလာ ၁ ေသာင္းခြဲ) ၀န္းက်င္ရွိၿပီး လိုင္စင္ေဆာင္ၿပီးေနာက္တြင္ သိန္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ (ေဒၚလာ ၁ သိန္း) ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။

၀င္းျမတ္၊ ရန္ကုန္
ရင္းျမစ္။ ။မိုးမခ

0 comments:

Post a Comment