ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း ရန္ကုန္နဲ႔ တျခားၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ သႀကၤန္ပြဲကို မစည္းကားဘူးဆုိတာ မျဖစ္ရေအာင္ အာဏာပိုင္ေတြဘက္က သူတို႔လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံနဲ႔ သႀကၤန္ကို အတင္းအက်ပ္ ေဖာ္ေဆာင္ေနၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီေန႔က်ေရာက္တဲ့ သႀကၤန္ အႀကိဳေန႔မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း သႀကၤန္ပြဲ ဆင္ႏႊဲမႈ အေသးစိတ္ အေျခအေနေတြကို ဆက္သြယ္ စုံစမ္းထားတဲ့ ထုိင္းအေျခစုိက္ သတင္းေထာက္ မေအးေအးမာက တင္ျပေပးထားပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေရကစားမ႑ပ္တခု။ ဧၿပီ ၁၃၊ ၂၀၁၀။ |
“သႀကၤန္ ရန္ကုန္က အေျခအေနကေတာ့ အရမ္း အစည္ႀကီးလည္း မဟုတ္ဘူး၊ မစည္ဘူးလည္း မဟုတ္ဘူး။ မ႑ပ္ေတြကလည္း ကုမၸဏီေတြ မလုပ္မေနရ ဟာေတြေပါ့၊ အဲဒီလုိမ်ဳိးေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ပုိက္ဆံရွိတဲ့ အသုိင္းအ၀ုိင္း၊ သူတို႔သားသမီးေတြနဲ႔ ကုမၸဏီ မ႑ပ္ေတြေတာ့ ရွိတယ္။ အရင္ႏွစ္ေတြထက္ စာရင္ေတာ့ လုပ္ေတာ့လုပ္တယ္၊ သူတို႔ မစည္ဘူးလုိ႔ ေျပာမွာစုိးလို႔ေလ။ ရန္ကုန္သႀကၤန္ မစည္ဘူး၊ ေနျပည္ေတာ္ မစည္ဘူး ဆုိၿပီးေတာ့ ေျပာမွာစုိးလုိ႔ သူတို႔ႏုိင္တဲ့ လူေတြကုိေတာ့ မ႑ပ္ထုိးတာေတြ ဘာေတြ လုပ္ခုိင္းထားတယ္။”
ေရရွားပါးတဲ့ ရန္ကုန္မွာ မီးလာရင္ မီးစက္ေမာင္းၿပီး အ၀ီစိတြင္းက ေရကို ထုတ္ၿပီး ေရကစားရသလို ေခတ္လူငယ္ေတြကေတာ့ ကားေတြနဲ႔ လည္ပတ္ၿပီး ေရပတ္ခံ ထြက္တာမ်ဳိးေတြကို ဒီႏွစ္မွာ လုပ္ႏုိင္တာ သိပ္မေတြ႕ရဘူးလုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီေန႔ဟာ သႀကၤန္အႀကိဳေန႔ ျဖစ္ေပမဲ့ စီးပြားေရး က်ပ္တည္းမႈေတြေၾကာင့္ လူငယ္ေတြ ေရပက္ခံ မထြက္ႏုိင္တာေတြကိုလည္း ေတြ႕ရေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံက ဆက္ေျပာသြားပါတယ္။
“ရပ္ကြက္ထဲမွာေတာ့ ဒီေန႔ အစပဲ ရွိေသးလုိ႔လား မသိဘူး၊ ခါတုိင္းႏွစ္ဆုိ ဒီအခ်ိန္ဆုိ ေရပက္ခံကားေတြ ထြက္ၾကတာ ဘာညာ ရွိၾကတာေပါ့။ ဒီႏွစ္ေတာ့ ပထမရက္ပဲ ျဖစ္ေနလို႔လား မသိဘူး၊ အသံ သိပ္မၾကားဘူး။ အခု ေရပက္ခံ ဂ်စ္ကားတစီးကလည္း တေန႔ကို တသိန္းနဲ႔ တသိန္းခြဲၾကားမွာ ရွိတယ္။ အဲဒီကားကလည္း ၁၂ ေယာက္ေလာက္ပဲ ဆန္႔တယ္ဆုိေတာ့ ကေလးတေယာက္က သႀကၤန္လည္မယ္ဆုိရင္ ကားခတင္ ၁၀,၀၀၀ ေလာက္နဲ႔ လမ္းမွာ စားမွာေသာက္မွာနဲ႔ဆုိရင္ ၂၀,၀၀၀ ေလာက္ရွိမွ ျဖစ္မယ္ေပါ့။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ကေလးေတြလည္း ဒီႏွစ္ သိပ္မထြက္ႏုိင္ဘူးနဲ႔တူတယ္။
“ဒီေန႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ၾကည့္ေနတာ သႀကၤန္ကားေတာင္ မေတြ႕ဘူး။ ခါတုိင္း ကိုယ့္ဘက္မွာ မ႑ပ္မရွိတာေတာင္မွ ရပ္ကြက္ထဲက ကေလးေတြက စုၿပီး ကားငွားၿပီး ေရပက္ခံ ထြက္ၾကတယ္။ ပထမဆုံးေန႔ မုိ႔လုိ႔လားေတာ့ မသိဘူး၊ မနက္ျဖန္တရက္ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမယ္။”
ရခိုင္ျပည္နယ္ဘက္မွာေတာ့ သႀကၤန္ကို လုပ္ရဖို႔အတြက္ ေငြေၾကးေကာက္ခံမႈေတြ ရွိေနတယ္လို႔ ရခိုင္ျပည္သားတဦးက အခုလို ေျပာျပပါတယ္။
“သႀကၤန္ကေတာ့ ဌာနဆုိင္ရာပုိင္းကုိပဲ အဓိကထားတယ္။ ရပ္ကြက္ေတြကိုလည္း ပိုက္ဆံေကာက္တာေတြ ရွိတယ္။ သံတြဲမွာလည္း ရပ္ကြက္တခုကို ယိမ္းအသင္း ထြက္ရမယ္ဆုိၿပီး တအိမ္ကုိ ၂,၀၀၀ ေကာက္တယ္။ က်ပ္တည္းေနတဲ့ဟာကို အဲဒီလိုလုပ္တယ္။ သံတြဲကေတာ့ ခယက က ဦးစီးတယ္။ ကန္ေပါက္ၾကေတာ့ တပ္က၊ စကခ ၅ က ရပ္ကြက္တုိင္း ထြက္ရမယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္။ အဲဒီမွာ တအိမ္ ၅၀၀ စီေကာက္တယ္။”
ရခိုင္သႀကၤန္ကုိ လုပ္ခြင့္ေပးတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ စည္ကားေအာင္ေတာ့ လုပ္ရမယ္၊ ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြ လုပ္ေနၾက ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈကို ပုံေဖာ္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ အာဏာပိုင္ေတြ လုပ္ခ်င္တဲ့ ပံုစံနဲ႔သာ လုပ္ခြင့္ရတယ္လို႔လည္း ဆက္ေျပာသြားပါတယ္။
“ရခုိင္သႀကၤန္ ေပးမလုပ္ဘူး ဆိုတာထက္ သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ့ သႀကၤန္မ်ဳိးကို ဖန္တီးတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ အရင္ေကာင္စီေခတ္၊ မဆလေခတ္တုန္းက ေကာင္စီ၀င္ေတြကအစ ဘာပဲေျပာေျပာ ရခုိင္ေတြဆုိေတာ့ ရခုိင္ယဥ္ေက်းမႈအရ မိန္းကေလးေတြက တဘက္၊ ေနာက္ ေယာက္်ားေလးေတြက လာေလာင္း၊ အဲဒီလုိမ်ဳိး ယဥ္ေက်းမႈ သႀကၤန္ေပါ့၊ သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ေပါ့။ အဲဒီလို လုပ္ခြင့္ရခဲ့တယ္။
“ဒါေပမဲ့ ဒီအစိုးရ တက္လာတဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာက်ေတာ့ ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာေတြ ေဖ်ာက္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ့ ပုံစံနဲ႔ လုပ္ေနတာေပါ့။ က်န္တဲ့ဟာေတာ့ သူတုိ႔ဦးစီးၿပီး သူတို႔ပဲ လုပ္သြားတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီသေဘာမ်ဳိးေပါ့။”
ၿမိဳ႕ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္မွာေတာ့ ၀န္ထမ္းေတြက ႐ံုးပိတ္ရက္ မိသားစုေတြဆီ ျပန္ခြင့္မရဘဲ အတင္းအက်ပ္ ကခုိင္းမႈေတြနဲ႔ စည္ကားေအာင္ လုပ္ေနေၾကာင္း ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းထဲက ၀န္ထမ္းေတြ ရိွေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက ေျပာျပပါတယ္။
“ေနျပည္ေတာ္ဘက္မွာ က်ေတာ့လည္း တခ်ဳိ႕၀န္ထမ္းေတြက ျပန္ခ်င္ၾကတာေပ့ါ။ တခ်ဳိ႕ေတြက အကတုိက္ၿပီး အတင္း ဇြတ္ျပန္လာတာေတြ ရွိတယ္။ တခ်ဳ႕ိက်ေတာ့လည္း မျဖစ္မေန အကတုိက္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ျပန္ခ်င္ၾကတာေပါ့၊ မိသားစုက ရန္ကုန္မွာ ရွိေနတဲ့အခါၾကေတာ့။ ေနျပည္ေတာ္လည္း မစည္မွာ စုိးေနတယ္။ အခု သတင္းၾကားေနတာ မစည္ဘူးလုိ႔ မေျပာရဘူးလို႔ေတာင္ ေျပာေနတယ္တဲ့။ စည္တယ္ေပါ့၊ သူတုိ႔၀န္ထမ္းေတြ။”
မဟာသႀကၤန္ဆိုရင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ဟာ တကယ့္ကို စည္ကားတဲ့ၿမိဳ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ့္ကို စည္ကားတဲ့ၿမိဳ႕ေတာင္မွ လူထုေတြ အေနနဲ႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ဘဲ ၿမဳိ႕သစ္ေတြကို ေရာက္သူေရာက္နဲ႔ စီးပြားေရးသမားေတြသာ လႊမ္းမိုးသြားတဲ့ၿမိဳ႕ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ေဖာ္ထုတ္ျပသမႈေတြ အားနည္းသြားၿပီး မဟာသႀကၤန္ဟာ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႕ေသြ႕နဲ႔ ျဖတ္သန္းရတာ ႏွစ္ကာလေတြ ၾကာခဲ့ပါၿပီလို႔လည္း ၿမိဳ႕ခံေတြက ေျပာပါတယ္။
ရင္းျမစ္။ ။http://www.voanews.com/burmese/2010-04-13-voa6.cfm
0 comments:
Post a Comment